Anonym (Gråter) skrev 2020-11-03 21:30:05 följande:
Du har fel. Alla statistik motsäger dig, den som är utlandsfödd blir oftare dömd för brott, alla brott. Även min högst personliga erfarenhet säger att den som blir våldtagen av en person med lägre social status oftare anmäler och att anmälan oftare leder någon vart. Vet inte hur många gånger jag hört folk säga att de mitt i eländet är gladaöver att personen som våldtog dem var svart/blatte för att det känns lättare att få upprättelse och bli trodd.
Anonym (Mina) skrev 2020-11-03 21:47:54 följande:
Tyvärr talar statistiken emot dig. Vilket inte betyder att de åker dit lätt, men oftare än helsvenskar.
Jag uttryckte mig slarvigt.
Risken för utlänningar att dömas och straffas är mindre än för svenskar.
För det första, ett gäng utlänningar är svårare att identifiera då de för ett "svenskt" öga många gånger är väldigt lika.
För det andra så kommer de oftare undan även om de blir tagna, av någon märklig anledning frias de allt för ofta.
En svensk har ingen pardon i rätten och identifieras oerhört mycket lättare.
Att utlänningarna oftare döms och fängslas beror på att just detta brott begås i oerhört stor majoritet av just denna grupp.
Hoppas det framgår bättre nu hur jag menar. JAg är alldeles nyvaken så är det lite rörigt s beror det på det.
Fråga gärna om något är oklart.