• ung92

Era tidigaste graviditets symtom??

Kan knappt tro det, jag tror jag är gravid. Yngsta barnet är 4 år och vi tänkte egntligen inte ha mer barn. Men jag misstänker jag är gravid..:) Hur tidigt kan man känna egentligen?? Vi sexade till det den 27 och 28 oktober och har så jäkla ömma bröstvårtor, ont och molvärk som fasen, kramp i ländryggen, tunga bröst, trött och värk i låren. Har vattniga flytningar med lite vitt i, rinner som till. Tog vanligt grav test idag, blankt.

När har ni plussa och har ni känt av befruktningen och graviditeten bara några dagar efter bim?? :D

• Svar på tråden Era tidigaste graviditets symtom??
  • Pimpinellan

Om du hade äl den 27:e eller 28:e kan du omöjligt ha gravsymptom redan. Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa och ytterligare flera dagar innan hcg går ut i kroppen och kan ge symptom. 8 dagar efter äl ger inte gravtest plus heller. Och är hcg så högt att det ger symtpom ger det även plus på test. Därmed inte sagt att du inte kan ha fått ett befruktat ägg som fäst, men det är för tidigt både för symptom och test om du som sagt hade äl då.

Och för att svara på rubriken- före v.5 har jag i princip inte känt nånting. V.5 har jag haft lite molvärk.

• ung92
    Pimpinellan skrev 2020-11-04 15:40:38 följande:

Om du hade äl den 27:e eller 28:e kan du omöjligt ha gravsymptom redan. Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa och ytterligare flera dagar innan hcg går ut i kroppen och kan ge symptom. 8 dagar efter äl ger inte gravtest plus heller. Och är hcg så högt att det ger symtpom ger det även plus på test. Därmed inte sagt att du inte kan ha fått ett befruktat ägg som fäst, men det är för tidigt både för symptom och test om du som sagt hade äl då.

Och för att svara på rubriken- före v.5 har jag i princip inte känt nånting. V.5 har jag haft lite molvärk.

Men nu var det ju, har du haft symtom innan?? Inte jag har inte och det är omöjligt :) det var inte frågan.
  • Anonym (Svar på tal)
    ung92 skrev 2020-11-04 15:58:53 följande:
    Men nu var det ju, har du haft symtom innan?? Inte jag har inte och det är omöjligt :) det var inte frågan.
    Pimpinellan har rätt och besvarade dessutom din fråga. Ägget har knappt ens fäst än, det ÄR omöjligt att känna så tidigt som du har gjort.

Det enda jag kände innan bim var fjärilar i magen och ett tydligt litet stick när ägget fäste.
  • MeandHim

Plussade på bim + 3 tror jag. Hade sjuuuuukt ont i brösten. Ingen molvärk förutom lite ont i ländryggen ibland. Annars inga symptom alls. Fick ett extremt starkt plus iaf.

• Anonym (Bip)

Jag plussade ungefär fyra dagar innan BIM. Då kände jag sedan dagen innan som mensvärk. Detta höll i sig i ngn vecka eller två.

• ung92
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-11-04 18:42:28 följande:

Pimpinellan har rätt och besvarade dessutom din fråga. Ägget har knappt ens fäst än, det ÄR omöjligt att känna så tidigt som du har gjort.

Det enda jag kände innan bim var fjärilar i magen och ett tydligt litet stick när ägget fäste.

Fast omöjligt är det ju inte om man kollar runt på

andra trådar. Rätt vanligt tydligen. Jag skriver ju inte för att få Höra nej det är helt omöjligt utan dom som faktiskt har haft symtom. Det är de tråden går ut på för att ge lite hopp
  • Anonym (jag)

Jag vaknade upp natten till söndagen av en blixtrande smärta i magen, skulle ha beräknad mens fredagen veckan därpå. Smärtan, eller känslan, var inte alls som molande mensvärk utan mer blixtrade till åt olika håll, upp mot revbenen, ner mot ljumskarna osv. Aldrig känt något liknande innan så jag fattade direkt att jag var gravid. Smärtan höll i sig i flera veckor.

• Anonym (Hanna)

Jag hade ägglossning samma datum som dig. Har sen två dagar efter ägglossning haft molvärk i ryggen och magen. Värken går ner i låren. Jag mår även lite illa.

Jag vet att det egentligen är omöjligt att ha några symtom redan men så svårt att bortse från dem.

Jag vet att det var liknande med mina andra graviditeter som resulterade i två barn och ett utomkved. Ca en vecka före mens har jag antecknat molvärk i ryggen och magen. Illamående och yrsel.

En vecka kvar till bim.

Håller tummarna för dig om du vill ha ett till barn!

• ung92
    Anonym (Hanna) skrev 2020-11-04 20:16:37 följande:

Jag hade ägglossning samma datum som dig. Har sen två dagar efter ägglossning haft molvärk i ryggen och magen. Värken går ner i låren. Jag mår även lite illa.

Jag vet att det egentligen är omöjligt att ha några symtom redan men så svårt att bortse från dem.

Jag vet att det var liknande med mina andra graviditeter som resulterade i två barn och ett utomkved. Ca en vecka före mens har jag antecknat molvärk i ryggen och magen. Illamående och yrsel.

En vecka kvar till bim.

Håller tummarna för dig om du vill ha ett till barn!

Äntligen, vad kul att du svara! Ja vill gärna ha ett till barn, är så sugen. Så det hade vart drömmen :) Har så jäkla stora bröst och dom ömmar så in i bomben. Kramp i tjejmage, rygg, skum smak i munnen.. Alltså är typ 90 % säker att jag är gravid. Annars bokar jag tid direkt för ul och måste kolla upp mina hormon problem :D tycker de låter som du är gravid du med, har ni försökt få barn länge? +
Svar på tråden Era tidigaste graviditets symtom??