Inlägg från: syster yster |Visa alla inlägg
  • syster yster

Ni som haft yrsel i samband med stress, hur var det för er?

Hej!

Har haft en period med rejäl ångest och stess. Efter den perioden så är jag gungig. Det är som att det gungar till när jag går osv. Det snurrar inte eller något sådant utan känns mer svajig. Någon som haft liknande? Jag har lyckats hålla ångesten i schack så det beror inte på det. Däremot har jag förstått att yrsel eller ostadighet kan bero på stess.

• Svar på tråden Ni som haft yrsel i samband med stress, hur var det för er?
  • syster yster

Har precis samma som dig! Det är som att gå på en båt och det gungar på något konstigt sätt. Jag var hos läkaren idag och blev sjukskriven ett par veckor för att få varva ner å ta det lite lugnt. Hoppas det kan hjälpa, att slippa stressa.

Hur hanterar du din ångest? Är du ostadig hela dagarna eller är det värre nån tid på dagen?

• syster yster

Tack snälla för alla råd. Har blivit sjukskriven ett par veckor och detta har varit första veckan. Har känt mig ännumer trött denna veckan. Helt slut i huvuvdet och trött å gungig. Blir kanske så när man helt plötsligt kopplar av. Har försökt att ta det lugnt denna veckan å vila å inte stirra upp mig men så svårt det är. Tänkte börja med promenader nästa vecka och tänkte testa yoga med för att lära mig slappna av. Är emot all medicinering så hittade något som heter ksm66 som verkar funkat bra för väldigt många. Hoppas det vänder snart å jag känner mig piggare för denna veckan har varit riktigt tung.

• syster yster

Har börjat fundera på om min ostadighet beror på spänning. Läst om spänningsyrsel och det kan ju vara ostadighet med. Sitter flera timmar på jobbet som en ostbåge å sen kollar man ju på mobilen å så med. Varenda dag så har jag mina axlar uppe vid öronen av stress. Har börjat tänka på det nu varenda dag så att jag sänker axlarna och slappnar av. Men har väldigt ont i ryggen märker jag nu när jag slappnat av. Testade att köra lite övningar jag hittade från TV4 och bara efter någon minut blir jag helt slut i nacken. Kan ostadigheten kanske vara en blandning av dålig hållning å ont i nacken och stress å oro?

Svar på tråden Ni som haft yrsel i samband med stress, hur var det för er?