• Anonym (Emma)

Hjälp med Tinder

Alltså, ta bort hela den här delen, tillför verkligen ingenting förutom att man undrar om det är något slags skämt eller vad du vill få fram? Jättemärkligt. "Jag är en kille som enligt min mor kom till världen 33år sedan upphittad i ett kolhuvud i trädgårdslandet ??. Jag umgås inte med något ex men vi skiljdes aldrig åt som ovänner. " 

• Anonym (Emma)

Okej, helt ärligt nu. På första bilden ser du överviktig ut, och ser ut som du börjar bli tunnhårig. Din profiltext låter desperat, och ta bort delen om viktnedgång. Du har helt enkelt inte en attraktiv text, och inte särskilt smickrande bilder. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (Svårt) skrev 2021-01-30 10:02:54 följande:
    Skillnaden på dig och TS är dock att du gar fått kontakt med många killar medans han inte får några matchningar alls. Jag tror inte att ni som har det som dig, d.v.s. får många matchningar (oavsett om det var med puckon eller ej) kan förstå hur hopplöst det känns när månaderna går utan att man får en matchning, besök på sin dejting profil eller svar på de meddelanden man skickar (de sista två punkterna gäller dejtingsidor). Självförtroendet hamnar ju inte direkt i topp, och det börjar kännas menlöst att för femtioelfte gången ändra sin profiltext eller byta bilder.

Bra förslag till profiltext.
    Men svajpar du höger på ALLA kvinnor som kommer upp? Eller har du kanske också några slags krav eller utseendepreferenser.
  • Anonym (Emma)

Men om det i sånt fall går månader utan att du får någon matchning eller att det aldrig blir någon matching överhuvudtaget så är du ju uppenbarligen inte tillräckligt attraktiv för de kvinnor som du svajpar höger på. Det behöver ju inte vara på grund av utseende utan massor av faktorer.  Så det känns ju nästan lite löjligt att sitta och tycka att det är så synd och hemskt att vara man på en dejtingsida när man uppenbarligen inte uppfyller det som man vill att andra ska ha. De få kvinnor som du väl är intresserad av, tycker ju helt enkelt inte att du motsvarar deras krav.

Anonym (Svårt) skrev 2021-01-30 11:38:52 följande:
    Nej jag svajpar inte höger på alla, långt ifrån. Svajpar nog vänster på fler än höger. Skulle dock inte påstå att jag bara svajpar på de snyggaste (brukar inte tycka att de som är konventionellt snygga brukar vara de som lockar mig mest) och lägger stor vikt på vad de skriver i profiltexten (även om de flesta inte har någon text alls).

Samma gäller på dejtingsajter. Jag skriver inte till särskilt många eftersom jag inte ser någon vits med att skriva till de som inte intresserar mig. Gillar inte alls tanken på med massutskick av samma meddelande till alla.
    Tyvärr är det ju väldigt få profiler som har en presentation överhuvudtaget och ännu färre som faktiskt har en som faktiskt säger något om vem de är eller vad de söker. Dessutom har de flesta endast bilder som är selfies med fokus på ansiktet och brösten, så det är svårt att få en känsla av intressen mm. från bilderna.

Vet inte hur det är för TS men jag är sannerligen inte desperat, men skulle inte säga att jag är för kräsen heller. Ser dock ingen anledning att inleda en relation med någon som jag inte finner attraktiv, det känns oschysst mot henne och dömt till att bli dåligt i längden.

Men det är helt klart tråkigt när jag lagt ner tid på att skriva ett genomtänkt meddelande (i den mån det går utifrån deras profil) och det inte ens blir läst eller leder till ett besök på min profil.

Som tur var finns det ju andra saker att ägna sig åt i livet.
Svar på tråden Hjälp med Tinder