• Skitfrustrerad

    Efter spolning

    Är det någon annan som fått konstig mens/menscykel efter spolning/kontraströntgen av äggledare? Den 6/10 var jag och gjorde spolning/röntgen som ett led i en fertilitetsutredning. Allt såg bra ut. Livmodern var tom, äggledarna fria och ägglossning på gång! Bim var runt den 27:e-28:e men hejsan hoppsan mensen kom redan den 23:e, helt utan förvarning mitt i fredagsmyset. Kan inte minnas att jag någonsin haft så kort cykel (26 dagar, normalt 31-32) och min mens kommer aldrig på kvällen i vanliga fall. Hade inga tydliga tecken på att den var på gång mer än att jag hade varit väldigt öm i brösten enda sedan ägglossningen. Mensvärken kom från ingenstans.

    Jag blödde kraftigt i två dagar och fick ta tabletter under dessa dagar mot värken. Blödningen var vattning och riklig. Inga klumpar. På måndagen avstannade den nästan helt, bara lite mörkt tjockt blod på botten av menskoppen när jag tömde den efter jobbet. Hade bara som väldigt sparsamma bruna flytningar fram till och med torsdagen då blödningarna upphörde.

    Brösten fortsatte ömma och vara hårda och svullna under hela menstruationen vilket aldrig hänt förut. Dom brukar bli ?normala? dagen innan mensen kommer igång. I vanliga fall brukar jag känna mig sjuk dagarna innan mens och sen runt dag 2 i cykeln vänder det och jag blir pigg och energisk igen. Nu är det typ tvärtom. Mådde bra när blödningen startade men sen har jag bara mått sämre. Trött. Illamående. Deprimerad. Ingen matlust. Känner inte riktigt igen mig själv.

    Enligt min app ska jag ha ägglossning imorgon men får inga utslag på stickor. Har spolningen fuckat upp min kropp helt? Vad är det som händer? Min cykel och mitt mående i relation till min cykel är normalt sett väldigt regelbundet. Jag har inga ägglossningssymptom alls. Brukar tydligt känna när det är dags.

    Någon som kan relatera?

  • Svar på tråden Efter spolning
  • Anonym (Darknes)

    Hej!
    Jag har också haft en spolning av äggledare men kan inte relatera till något av det du skriver. Det är hemskt att höra din historia dock bör du vända dig till de som utfört behandlingen för det hade jag gjort och förklara det du skrev i inlägget för de. 

    Lycka till!

  • barnlängtan2021

    Jag fick inte min mens tidigare men jag blödde också riktigt kraftigt de två första dagarna. Pratade med min mottagningen och dom tyckte jag skulle ta ett graviditetstest för att se om det var positivt och att jag kanske hade fått ett tidigt missfall. Men testet var negativt men jag har inte mått dåligt så som du förklarar.

  • Anonym (U)

    Kanske en kraftig nidblödning, hört att vissa kan blöda länge? Har du tagit gravtest?

    Det kan inte annars ha varit en äl blödning? Vet att vissa kan få kraftiga sådana. Jag har haft älblödning en gång, pågick en dag, kraftig mensvärk och sen bara brunt nån dag eller två, vart gravid då.

  • Skitfrustrerad
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-07 17:40:42 följande:

    Jag fick inte min mens tidigare men jag blödde också riktigt kraftigt de två första dagarna. Pratade med min mottagningen och dom tyckte jag skulle ta ett graviditetstest för att se om det var positivt och att jag kanske hade fått ett tidigt missfall. Men testet var negativt men jag har inte mått dåligt så som du förklarar.


    Jag tänker att det kanske var ett tidigt missfall jag hade eftersom brösten blev normala igen när blödningarna slutade. Mår dock fortfarande lite illa och det känns konstigt i magen. Lite som ägglossningssmärta som aldrig går över. Vågar inte riktigt ta ett gravtest. Är rädd att bli besviken som så många gånger förut...
  • Skitfrustrerad
    Anonym (U) skrev 2020-11-07 20:36:59 följande:

    Kanske en kraftig nidblödning, hört att vissa kan blöda länge? Har du tagit gravtest?

    Det kan inte annars ha varit en äl blödning? Vet att vissa kan få kraftiga sådana. Jag har haft älblödning en gång, pågick en dag, kraftig mensvärk och sen bara brunt nån dag eller två, vart gravid då.


    Äl-blödning var det inte. Hade Äl några dagar efter spolningen. Kan man ha värk i samband med nidblödning? Min första tanke när blödningen kom var att det var det för den var så ljusröd och tunn. Men sen blev det mer och jag hade väldigt ont så då blev jag säker på att det var mensen. Kanske var ett tidigt missfall. Vill inte testa mig än. Har blivit besviken för många gånger.
  • Jojjo87

    Hej!

    Jag gjorde min spolning 16/10 och fick min mens nu den 4/11 den va två dagar sen. Första dagen va mensen väldigt tunn lr vad man ska säga sen har jag haft två dagar med väldigt mkt och nu när den borde va slut så kommer det den som små överraskningarna när man minst vill att det ska hända. Får se hur det blir med äl denna gång!

  • Jojjo87

    Hej!

    Jag gjorde min spolning 16/10 och fick min mens nu den 4/11 den va två dagar sen. Första dagen va mensen väldigt tunn lr vad man ska säga sen har jag haft två dagar med väldigt mkt och nu när den borde va slut så kommer det den som små överraskningarna när man minst vill att det ska hända. Får se hur det blir med äl denna gång!

  • Anonym (U)
    Skitfrustrerad skrev 2020-11-09 18:34:19 följande:

    Äl-blödning var det inte. Hade Äl några dagar efter spolningen. Kan man ha värk i samband med nidblödning? Min första tanke när blödningen kom var att det var det för den var så ljusröd och tunn. Men sen blev det mer och jag hade väldigt ont så då blev jag säker på att det var mensen. Kanske var ett tidigt missfall. Vill inte testa mig än. Har blivit besviken för många gånger.


    Ja det kan man. Jag har haft nidblödning två gånger, första gången var bara en ljurosa flytning men kraftig mensvärk i flera dagar. Andra gången blödde jag i tre dagar, första dagen lite andra dagen kraftigt och tredje mindre sen brunt i kanske två dagar, även denna gång kraftig mensvärk. Trodde det var mensen men tog ett gravtest några dagar efter blödningen startat då brösten kändes så fylliga med ett tydligt pluss. Håller tummarna för pluss, om inte nu så snart!
  • Skitfrustrerad
    Anonym (U) skrev 2020-11-10 16:50:18 följande:

    Ja det kan man. Jag har haft nidblödning två gånger, första gången var bara en ljurosa flytning men kraftig mensvärk i flera dagar. Andra gången blödde jag i tre dagar, första dagen lite andra dagen kraftigt och tredje mindre sen brunt i kanske två dagar, även denna gång kraftig mensvärk. Trodde det var mensen men tog ett gravtest några dagar efter blödningen startat då brösten kändes så fylliga med ett tydligt pluss. Håller tummarna för pluss, om inte nu så snart!


    Ok! Nu blir jag lite mer hoppfull. Har läst i så många trådar här att kraftig blödning+värk alltid är missfall eller mens. Ska ta ett test idag eller imorgon. Vi har en läkartid på måndag för att påbörja behandling och kan ju vara bra att vara 100% säker att jag inte är gravid då.
  • barnlängtan2021
    Steeph skrev 2021-01-07 18:22:14 följande:

    Hej! Hade ni blödningar efter spolningen??


    Ja jag kan minnas fel men har för mig att jag hade trosskydd i flera dagar
  • Steeph
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 19:21:21 följande:

    Ja jag kan minnas fel men har för mig att jag hade trosskydd i flera dagar


    Åh okej! Jag gjorde den på tisdagen kl 17 och var endast rosa då, pyttelite rosa igår men vaknade upp till lite rött färskt blod idag. Inte mycket alls men kommer när jag torkar mig.

    Blev du gravid efter? Och isåfall efter hur många cykler?
  • barnlängtan2021
    Steeph skrev 2021-01-07 21:05:53 följande:

    Åh okej! Jag gjorde den på tisdagen kl 17 och var endast rosa då, pyttelite rosa igår men vaknade upp till lite rött färskt blod idag. Inte mycket alls men kommer när jag torkar mig.

    Blev du gravid efter? Och isåfall efter hur många cykler?


    Vad jag har förstått det så är det vanligt att blöda lite efter spolningen så är inget att oroa sig för.

    Efter spolningen så började jag med letrozol och ovitrelle för att framkalla ägglossning. Blev gravid nu efter andra kuren :)
Svar på tråden Efter spolning