Inlägg från: Linnea1304 |Visa alla inlägg
  • Linnea1304

BIM dec 2020

Hej!! Hittade precis denna tråden och tänkte slänga mig in. Försöker bli gravid med barn Nr 2 och har BIM den 18/12 ??

• Linnea1304

Har någon av er någonsin upplevt ?smärta? i livmodern bara några dagar (3-5 dagar) efter ÄL?

• Linnea1304
    Stickling skrev 2020-12-08 19:55:53 följande:

Jag får ofta molvärk från ca 3 dagar efter ÄL och fram till mens. För min del är det mensvärk som kommer en stund dagligen, inte jättemycket men kännbart och nog för att jag ska tro att det är någon sorts graviditetsrelaterad smärta istället...

Jag har varit gravid två gånger, min dotter samt ett missfall, och upplevde båda gångerna en blandning Mellan stickningar och molande mensvärk på vänstra nedre delen under naveln.känner samma sak nu,bara 4 dagar efter ÄL,och är rädd för att låta mig börja hoppas på att det gick bokstavligen första kvällen vi började försöka.hade dock blivit den perfekta julklappen att kunna visa upp ett pluss för sambon på julafton morgon
  • Linnea1304
    Stickling skrev 2020-12-08 21:27:11 följande:

Förstår. Minns du hur snabbt efter ÄL känningarna kom när du var gravid tidigare då? Håller tummarna!

Jag var ej beredd någon av gångerna på att bli gravid så tänkte tyvärr inte på att notera exakt hur långt efter de började. Dock Max 5 dagar efter ÄL var gång.Dvs över en vecka innan BM
  • Linnea1304
    Selmans skrev 2020-12-08 23:28:53 följande:

Ja! När vi försökte med vårt första barn minns jag att jag satt i soffan, 2-3 dagar efter äl, och kände en skarp, intensiv smärta i livmodern. Det höll i sig i 10-20 sekunder kanske. Då vände jag mig till maken och informerade om att nu fäster ägget. Och jodå, det var allt en liten böna där inne!

Ingen tror mig när jag berättar att jag kände av det. Kanske berodde det egentligen på något helt annat, men svaret på din fråga är ja! :)

Där ser man!Glad att höra att det inte bara är jag. Har själv också enbart skeptiker omkring mig när jag berättar om det
Svar på tråden BIM dec 2020