BIM dec 2020
Hej!! Hittade precis denna tråden och tänkte slänga mig in. Försöker bli gravid med barn Nr 2 och har BIM den 18/12 ??
Hej!! Hittade precis denna tråden och tänkte slänga mig in. Försöker bli gravid med barn Nr 2 och har BIM den 18/12 ??
Har någon av er någonsin upplevt ?smärta? i livmodern bara några dagar (3-5 dagar) efter ÄL?
Jag får ofta molvärk från ca 3 dagar efter ÄL och fram till mens. För min del är det mensvärk som kommer en stund dagligen, inte jättemycket men kännbart och nog för att jag ska tro att det är någon sorts graviditetsrelaterad smärta istället...
Förstår. Minns du hur snabbt efter ÄL känningarna kom när du var gravid tidigare då? Håller tummarna!
Ja! När vi försökte med vårt första barn minns jag att jag satt i soffan, 2-3 dagar efter äl, och kände en skarp, intensiv smärta i livmodern. Det höll i sig i 10-20 sekunder kanske. Då vände jag mig till maken och informerade om att nu fäster ägget. Och jodå, det var allt en liten böna där inne!
Ingen tror mig när jag berättar att jag kände av det. Kanske berodde det egentligen på något helt annat, men svaret på din fråga är ja! :)