• Amandannn

BIM dec 2020

Hej!

Jag har inte skrivit här förut. Jag hade bim 23 dec, idag (28 dec) har mensen fortfarande inte dykt upp men testar neg på graviditetstesten (rfsu)

Jag har upplevt trötthet och spänningar i nedre delen av magen och lite smärtor (typ samma symptom som förväntad mens) däremot finns det ett läkemedel jag tagi många år vid symtom för bihåleinflammation som jag nu mitt i allt får hjärtklappning av.

TMI

Igår (27.12) när jag var på toan kom det på pappret lite brunaktiga strimmor blandat med äggviteaktiga flytningar. What to do? Borde jag köpa digitaltest eller borde jag skita i det och bara förstå att det inte lyckats denna månad?

• Amandannn
    Keabro skrev 2020-12-28 10:23:17 följande:

Det skulle kunna vara så att det tog lång tid för ägget att fästa och att det fäste i förrgår/igår. Isåfall syns det inte på gravtest förrän om några dagar, kanske en vecka. Så om inte mensen kommit om en vecka, så testa igen. Men jag hade haft lite koll på ägglossning också, utifall det inte tog sig den här månaden, så ni inte missar nästa månads chans :)

Hej!

Tack för svar, jag väntar och testar om en stund igen ifall mensen inte tagit sig. Lär köpa annat test än rfsu bara utifall att.

Ska också köpa äl test, i alla fall för att få större förståelse. I övrigt tror jag vi väntar med nästa försök, dels för att jag är en så lättuppjagad människa så det skulle säkert bli motsatt effekt ifall vi fortsätter och det inte tar sig och dels för att sambon gärna inte vill att barnet ska födas allt för sent på året. (Skulle det råka bli något gör det förstås ingenting om de skulle bli födsel sent på året men man kan ju alltid försöka sålänge man tror att det går. :)
Svar på tråden BIM dec 2020