• My19

BIM dec 2020

Glömde barnen haha!

Lägger till mig med, vet dock inte ens ifall jag hade ägglossning då jag precis tagit ur min spiral, men vi får väl se! Och grattis till er som plussat! :)

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

3/12 AnnaB90, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet

5/12 VirreP­irre06

5/12 My19, 35 år, 3e barnet

6/12 mamma91a , 3e barnet

6/12 Nowoli

8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

8/12 Kristinis, 30, första barnet

8/12 myownworstenemy

9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet

10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

10/12 T3, 30år, första barnet

10/12 essemess, 34 år, 3e barnet

12/12 FruH2

12/12 Bessan­91

12/12 SML89

13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

17/12 Stickling, 32 år, första barnet

19/12 Maximi­n

21/12 banjas, 28 år, första barnet

21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

22/12 MomK

22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

31/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

• My19

Alltså man blir ju lite dum i huvudet av det här haha! Vi har inte aktivt planerat sex osv utan vi sa mest bara att Ok vi är redo men inte sådär att vi går all in för att pricka in första ägglossningen. Men jag tog ju ur min spiral, var ett bra första steg haha. Sen har vi hade sex när jag tror jag hade ägglossning. Men sen dess känner man ju minsta lilla å försöker fundera om det är symtom osv. Man blir knäpp tillslut. Tänkte först att jag skulle köpa en tidigt test, men äsch, nånstans så tror jag ju inte att vi ska ha sån tur att det tog sig utan planering eller veta exakt när ägglossning var osv. Så jag får nog vackert vänta å se om mensen kommer i helgen eller inte, alternativt en vecka senare, för jag hade konstiga känningar 4 dagar efter min ?trodda? ÄL också .. som kanske kan ha vart ÄL tänker jag då..

Men alltså shit va kul å läsa om alla som får plus! Nu längtar man ju ännu starkare känner jag när jag är i det här forumet :)

• My19

Vad brukar ni ha för symtom på att mensen är på väg? Jag brukar inte ha några alls men tänker att det kan ju ändras med tiden/ålder och speciellt efter man haft spiral osv ett tag?

Vet inte om man ska våga hoppas eller om det bara är nya symtom på att mensen ska komma eller om man känner efter för mkt bara för att man så gärna vill ha ett + :)

Igår kväll mådde jag illa, sådär att jag skulle ligga på ett speciellt sätt i sängen för att det skulle kännas bättre. Och idag på lunchen så börja jag må illa efter jag ätit men tänker att de kanske är för att baconsåsen innehåller så mkt fett?

Haha älskar hjärnan såna här dagar!

• My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-04 10:58:28 följande:

Hoppar gärna in här ! Vi försöker inte egentligen, jag kör nc så har koll på ägglossningen plus kör med stickor. Vi ligger oavsett då vi tänker ?blir det så blir det? har två barn sen innan som är 3 år och 1,5 år! :)

I söndags började det mola i nedre delen av magen men inga utslag. I tisdags hade jag riktigt ont vid ägglossningssmärtan och fick positivt på äl test. Vi hade sex den kvällen och avbrutet kvällen därpå. Redan i onsdags var testet mot det angripa hållet igen och nu får jag knappt utslag alls och tempen går uppåt för varje dag. Men det molande har ännu inte släppt. Det moler i omgångar under dagarna och ibland stramar det ut i ljumskarna ????

Vi får se om det blir någon nummer tre denna månad ??????? Har bim om ca 8 dagar

Åh men det låter ju nästan som nåt Tagit sig ju? Jag hade motvärk och illamående 4-5 dagar efter (vad jag tror) ÄL. Sen gick de över men de där stramningen ut i ljumskarna har jag tillåfrån hela tiden.. aldrig haft så förr vad jag vet. Har BIM imorn, lite oklart då förra mensen var första efter spiral uttag. Men mina andra barn har jag inte känt nånting före plusset. Å då har jag plussat två dagar efter BIM, inte provat testat tidigt då jag inte hade några symtom eller försökte få barn. Men jag noterade i efterhand att jag dagen innan BIM började blöda i tandköttet när jag borsta tänderna, så när jag gjorde det med andra barnet förstod jag direkt att jag var gravid, min sambo tyckte jag va helknasig som baserade en graviditet på det haha men jag hade rätt då med! ;)
  • My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-04 12:12:08 följande:

Oooh vad spännande du som har bim imorgon !! Mitt tandkött blöder också lite nu när jag borstar tänderna! Får se om något kanske har tagit sig ! Tre barn, orkar man det eller kommer man bli hel knäpp? Hahah

Det blir i så fall mitt 3e med, men första för sambon. Haha man blir nog knäpp men man orkar ;) blir ju knäpp var å varannan dag nu med med två barn! :) mina är ju rätt stora nu, 12 i januari och 11 i september. När jag var gravid med minsta trodde jag att jag skulle bli knäpp, mådde så dåligt i graviditeten så orkade nästan inte ta hand om min 1åring då. Så på så sätt blir det nog bättre om de blir igen för mig
  • My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-04 12:28:38 följande:

Hoppas att det tagit sig för dig då ???? skönt att dom

Blivit så stora! Jag hade en väldigt bra andra graviditet om man bortser från att jag kräktes till vecka 18 haha! Men i övrigt var jag väldigt pigg och mådde otroligt bra så man får ju hoppas att det blir något liknande om det skulle visa sig att det tagit sig!

Har du några fler symptom?

Ja jag kräktes också mkt, från V5-22 typ blev inlagd osv så jag är lite rädd faktiskt..

Nej just nu har jag inga symtom alls faktiskt haha så räknar väl med att mensen kommer när den bör
  • My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-04 12:43:49 följande:

Nej fy satan vad jobbigt!! Hoppas du slipper det när det är dags igen haha !

Med min andra hade jag inga symptom, inga ömma bröst, ingenting förutom lite svagt molande någon dag innan mensen. Med första hade jag typ alla symptom man kan ha och somnade ståendes på jobbet dagen innan mensen skulle ha kommit Hahaha

Haha ja tänk att det kan va så himla olika!
  • My19

Okej hörni! Nån som kan det här med temp? Jag har ju aldrig tempat för att se ÄL osv. Men jag vet att jag har en normaltemperatur på 35,8-36,2 ungefär, brukar pendla lite däremellan. Nu har jag 37,1 och normala fall så är jag sjuk när jag har det, ont i kroppen osv. Men nä, inga sjukdomssymtom så långt ögat når. Så min undran:

Hur funkar de där med temp? När ?ska? tempen vara vad och när ändras den osv?

• My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-05 12:00:06 följande:

Jag tempar varje morgon då jag kör natrual cykles och efter ägglossning så stiger tempen o h kan ligga kvar förhöjd fram till BIM. Om den fortfarande är förhöjd på dagen då mensen skulle komma och ligger kvar så KAN det indikera på graviditet! Det är olika för alla hur tempen ligger kvar inför mens. Min låg kvar förhöjd när jag var gravid men när jag inte varit gravid börjar min temp dippa strax innan BIM :) man ska ta tempen innan man gått upp på morgonen och man ska helst ha legat still och sovit i minst 5 timmar innan dess och helst ta tempen samma tid varje morgon :)

Okej!:)
  • My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-05 12:00:06 följande:

Jag tempar varje morgon då jag kör natrual cykles och efter ägglossning så stiger tempen o h kan ligga kvar förhöjd fram till BIM. Om den fortfarande är förhöjd på dagen då mensen skulle komma och ligger kvar så KAN det indikera på graviditet! Det är olika för alla hur tempen ligger kvar inför mens. Min låg kvar förhöjd när jag var gravid men när jag inte varit gravid börjar min temp dippa strax innan BIM :) man ska ta tempen innan man gått upp på morgonen och man ska helst ha legat still och sovit i minst 5 timmar innan dess och helst ta tempen samma tid varje morgon :)

Så ?normalt?sett så sjunker den till sitt normala typ dagen innan man ska få sin mens eller den dagen man ska få?
  • My19
    Bebis2019 skrev 2020-12-05 17:05:30 följande:

Jaa precis! :)

Okej! Ja då kanske det har nån betydelse då även fast jag inte tempat förr, men är tvärsäker på min normaltemp. För mensen lyser ju med sin frånvaro än så länge
  • My19
    Milie skrev 2020-12-05 18:34:44 följande:

Att tempa är en hel vetenskap. Det är mycket inlärning om man ska använda det som preventivmedel men när man försöker blir gravid kan man höfta lite mer. Det är svårt att säga utan att se kurvan med 4-6 stycken lägre tempar följt av minst 3 höjda i rad är en ganska bra indikator på att ägglossning skett. Hur tempen sjunker vid mens är individuellt. För vissa sänks det om man mens och andra kan få flera dagar in på mensen innan temperaturen sänks.

Okej tack!
  • My19

Bim igår. Negativt test idag. Hade tänkt vänta till nästa helg men så va ja på affären hahaha.. så testade typ kl 12 idag efter 0,5 liter kaffe och 7ggr på toa.. så kanske inte så tillförlitligt?

• My19
    Melv skrev 2020-12-07 13:06:22 följande:

Hej alla fina

Vill börja med att önska alla lycka till på denna resa.

Jag vet inte hur jag ska räkna så innan jag lägger till mig själv i BIM listan så tänkte jag förklara min situation. Nuvaring, Ut och in på måndagar, alltid blödning på torsdagen osv. Man bör väll bara strunta i att sätta i en ny ring om man planerar barn men det blev så att jag satte i en ring enligt planerna den 9 Nov.

Och istället för att ta ut den om 3 veckor tog jag ut den efter 1 vecka den 16nov.

Enligt CB Äl-test Blinkande Smiley 19-21 Nov

19 Nov Sex,

20 Nov Blöder endel men ingen mensvärk (Alltid värk första dagen i vanliga fall)

21 Nov  Blöder lite morgonen. Sex.

Enligt CB Äl-Test Stilla Smiley 22-23 Nov 

22 Nov Sex Fortf. lite blod.

Enligt CB Äl-Test O

24 Nov 01.00 Fick jag O som resultat.

Jag minns inte hur det är att ha mens utan ett preventimedel så därför vet jag inte om jag i vanliga fall får ömma bröstvårtor eller liknande.

Men detta är vad jag noterat:

26 Nov Ilningar i nedre delen av magen.

3 Dec Molande värk lik mensvärk på morgonen. Till och från resten av dagen men helt klart ömma nipples på kvällen.

5 Dec Molande värk men ingen mens än. Ömma nipples.

6. Inte lika mycket "mensvärk" men på ef.m märker jag att jag med högsta sannolikhet åkt på en urinvägsinfektion. 

7. Inte lika jobbigt idag med Uvi men försöker dricka mycket vatten.

Har testat neg. Och jag vet inte riktigt när mitt BIM borde vara men vill gärna haka på er andra i hopp om ett plus snart.

Bim borde vara 14 dagar efter ägglossning vad jag kan läsa mig till överallt
  • My19
    Melv skrev 2020-12-07 13:06:22 följande:

Hej alla fina

Vill börja med att önska alla lycka till på denna resa.

Jag vet inte hur jag ska räkna så innan jag lägger till mig själv i BIM listan så tänkte jag förklara min situation. Nuvaring, Ut och in på måndagar, alltid blödning på torsdagen osv. Man bör väll bara strunta i att sätta i en ny ring om man planerar barn men det blev så att jag satte i en ring enligt planerna den 9 Nov.

Och istället för att ta ut den om 3 veckor tog jag ut den efter 1 vecka den 16nov.

Enligt CB Äl-test Blinkande Smiley 19-21 Nov

19 Nov Sex,

20 Nov Blöder endel men ingen mensvärk (Alltid värk första dagen i vanliga fall)

21 Nov  Blöder lite morgonen. Sex.

Enligt CB Äl-Test Stilla Smiley 22-23 Nov 

22 Nov Sex Fortf. lite blod.

Enligt CB Äl-Test O

24 Nov 01.00 Fick jag O som resultat.

Jag minns inte hur det är att ha mens utan ett preventimedel så därför vet jag inte om jag i vanliga fall får ömma bröstvårtor eller liknande.

Men detta är vad jag noterat:

26 Nov Ilningar i nedre delen av magen.

3 Dec Molande värk lik mensvärk på morgonen. Till och från resten av dagen men helt klart ömma nipples på kvällen.

5 Dec Molande värk men ingen mens än. Ömma nipples.

6. Inte lika mycket "mensvärk" men på ef.m märker jag att jag med högsta sannolikhet åkt på en urinvägsinfektion. 

7. Inte lika jobbigt idag med Uvi men försöker dricka mycket vatten.

Har testat neg. Och jag vet inte riktigt när mitt BIM borde vara men vill gärna haka på er andra i hopp om ett plus snart.

Har du inte tagit graviditetstest?
  • My19

Nu går hjärnan på högvarv här hemma! Haha! Alltså jag har haft känningar i magen, långt ner till höger och ner så det drar i ljumsken liksom, till och från i typ 1 vecka å 5 dagar. 2 första dagarna gjorde det SVINONT men nu liksom molar det bara, blir lite varmt typ känns det som. Jag går ju och väntar på mensen också. Är inne på cykeldag 30 nu. Brukar ha 27, Max 28 dagar i cykeln. Idag börjar ja känna lite som träningsvärk nästan och även lite långt ner i ryggen och mer i ljumsken. Alltså är det nån som känner såhär när dom ska få mens? Jag brukar alltid bara känna typ en timme innan att de molar lite i magen å sen kommer mensen. Men nu kommer den aldrig... å testat men det är negativt.

Nån som känner igen sig? Och vad hände för er?

• My19
    Nachosen skrev 2020-12-08 09:29:53 följande:

För mig känns det liknande nu! Är på bim +1 men testade negativt igår. Får lite värk och tror att mensen ska komma sen går det över. Känningar i magen och ?trött? i ljumskarna. Brukar ha punktlig mens så håller tummarna. Hoppad att den inte kommer för oss!

Ja vi får hoppas! Men ja vågar som inte riktigt låta mig tänka nånting, så rädd att bli besviken även fast jag typ väntar mig att mensen kommer imorn eller torsdag typ
  • My19

Fem dagar Sen och idag dök mensen upp.. skönt att vänta är över men ja, lite besviken är man ju även fast vi inte lagt ner all vår själ till att aktivt försöka.. måste ha missat ÄL med någon dag bara verkar det som... och nu hoppas jag att nästa cykel INTE har all den här molande värken som jag haft sen ÄL där här gången...

nästa ÄL spås vara på julafton nu! Så får se om det hoppar ut nån naken sambo ur ett paket haha! Tar bort mig från listan då nästa BIM lär bli januari...

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

1/12 Milie 33 år, tredje barnet (Plussat)

2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

3/12 AnnaB90, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet (Plussat)

5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)

6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)

6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )

6/12 Nowoli

7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

7/12 Melv, 31år, 3e barnet

8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

8/12 myownworstenemy

8/12 Acire94, 26år, 3e barnet

9/12 Kristinis, 30, första barnet (Plussat)

9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet (Plussat)

10/12 VirrePirre06, 29år. Första barnet

10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)

10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

10/12 T3, 30år, första barnet

10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet.

10/12 Precis, 28 år

12/12 FruH2

12/12 SML89

12/12 PetuniaSunflower 23, första barnet.

13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

14/12 summerstriker 25år, andra barnet

16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

16/12 lizza8511, 35 år, andra barnet

17/12 Stickling, 32 år, första barnet

17/12 ElinSofia87, 33 år, 3:e barnet

18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet

19/12 Maximi­n

19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet

19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

21/12 banjas, 28 år, första barnet

21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet