Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

BIM dec 2020

Perssonlund skrev 2020-12-06 09:29:54 följande:

Det är RFSUs graviditetstest :)

Hcg- och graviditetstest är samma sak :)

Grattis till plusset!!
  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-06 17:37:46 följande:

Känner samma! Så jobbigt. Bim 8/12 men gissar mer på 9e eller 10 då jag tror ägglossningen kom lite senare än beräknat. Inte känt nånting på några dagar men nu har det börjat bli svag molvärk långt ner i magen.. man hoppas ju verkligen det är något annat än tidig mensvärk.. Vill testa varje dag men ska verkligen försöka hålla mig tills tis eller onsdag.

Då har vi rätt lika. Har bim på torsdag men ska nog ta ett test i dagarna innan för jag kan inte hålla mig.
  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-06 18:31:41 följande:

Ska hålla tummarna för dig :) jag testade i torsdags, negativt.. tidigt men blev ändå lite nedstämd så typ ställt in mig på att det inte blev något den här gången. Men hoppas ändå att mensen inte dyker upp under veckan. Dagarna går verkligen långsamt. Blir det mens så vill jag bara att den ska komma direkt i så fall så dagarna kan börja gå tills det blir dags för nästa försök. En snabbspolningsknapp vore bra ;)

Då är vi rätt nära varandra. Har bim den 10/12. Men kommer inte kunna hålla mig fram till dess med att testa.

Förstår verkligen med vad du menar att man bara vill ha det överstökat så man kan påbörja nästa försök om det inte tagit sig.
  • Värphönan

Tror att jag får satsa på bim i januari. Min tapp sitter lågt så jag gissar att det betyder att det är mensvärk och inte växtvärk jag har :( det är inte kört än men vågar inte hoppas längre.

• Värphönan
    Mickis89 skrev 2020-12-08 01:25:28 följande:

Halloj!

Jag skulle testa förra tisdagen (bim 4/12) och det var negativt. Hade så mycket graviditetskänningar så det sänkte mig mycket. Testade flera gånger under veckan alla negativa (både testa tidigt och RFSU). Testade så sent som i lördags och det var negativt. MEN min mens kom aldrig... så bestämde mig för att ta ett test och dra mig baklänges, jag tror att JAG ÄR GRAVID :D

Grattis! :D
  • Värphönan
    Bebis2019 skrev 2020-12-08 15:51:42 följande:

En fråga: det här med flytningar säger ju många kan vara ett tecken. Men jag vet inte hur sant det är. Med mitt första barn rann det som vatten innan och ett tag efter att jag plussat, med mitt andra barn hade jag typ noll flytningar alls från ägglossningen.

Hittills efter äl har det varit vattniga flytninngar för min del som ni minskat i mängd. Jag vet inte riktigt hur mycket man kan tyda eventuell mens eller graviditet genom sina flytningar haha men när man googlar runt verkar det vad ett poppis ämne?

ah va spännande! Vid mina två första graviditeter hade jag rätt mycket flytningar, andra graviditeten slutade i tidigt mf. och nu har jag massa tecken men vissa grejer som att flytningarna uteblivit och att jag bim-2 får negativt test gör mig orolig att det är mensen som är på ingång. Värre mensvärk än jag brukar ha. 
  • Värphönan
    Kristinis skrev 2020-12-09 12:27:43 följande:

Tack så mycket! Var iväg och köpte ett till test av annat märke nu på fm som visade mycket tydligare plus så nu vågar jag tro på det ;)

vad va det för märke? :) tänker om en själv vill dubbelkolla nån gång
  • Värphönan

Det blev ett svagt plus idag! Men det är fortfarande ett plus så är överlycklig! Hade dock ett mf förra månaden så är lite rädd för att samma händer nu.

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet (Plussat)

1/12 Milie 33 år, tredje barnet (Plussat)

2/12 Holy93 24 år, första barnet (Plussat)

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet (Plussat)

3/12 AnnaB90, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet (Plussat)

4/12 Stabben1989, 1a barnet (plussat)

5/12, mopstops, 3e barnet (plussat)

6/12 perssonlund, 30år, 3:dje barnet (plussat)

6/12 mamma91a , 3e barnet ( plussat )

6/12 Nowoli

7/12 Nachosen, 29 år, 2:a barnet

7/12 Melv, 31år, 3e barnet

8/12 hadt, 25 år, 2a barnet

8/12 myownworstenemy

8/12 Acire94, 26år, 3e barnet

9/12 Kristinis, 30, första barnet (Plussat)

9/12 EllieJo, 28år - 2:a barnet (Plussat)

10/12 Värphönan, 35år, 2:a barnet (plussat)

10/12 VirrePirre06, 29år. Första barnet

10/12 amandap95, 25 år, andra barnet (eventuellt plussat)

10/12 Snäckan92, 28 år, första barnet

10/12 T3, 30år, första barnet

10/12 Funderar, 39 år, 2a barnet.

10/12 Precis, 28 år

12/12 FruH2

12/12 SML89

12/12 PetuniaSunflower 23, första barnet.

13/12 skaviblifyra,38 år, 3e barnet

14/12 summerstriker 25år, andra barnet

16/12 isabelle81, 39 år, 5:e barnet

16/12 lizza8511, 35 år, andra barnet

17/12 Stickling, 32 år, första barnet

17/12 ElinSofia87, 33 år, 3:e barnet

18/12 Vicki89, 31 år, andra barnet

19/12 Maximi­n

19/12 Ritzy, 32 år, andra barnet

19/12 Tokan123, 29 år, första barnet

21/12 banjas, 28 år, första barnet

21/12 Elin1991, 29 år, andra barnet

21/12 Sockerplanta, 26 år, första barnet

22/12 MomK

22/12 Snöflingaan, 28 år, 3e barnet

24/12 Snickesnack, 31 år, andra barnet

31/12 sockerikaffet, 32 år, första barn

• Värphönan
    Selmans skrev 2020-12-11 08:58:22 följande:
    Förlåt att jag spammar. Men detta är så overkligt för mig!!

Jag ser absolut ett streck till! =D Grattis!
  • Värphönan
    olssonnn skrev 2020-12-12 12:45:27 följande:

Hej,

Idag har jag bim och har inte fått mensen än, har haft pytte lite känning av mensvärk och yrsel (Yrsel brukar jag inte ha)

Någon mer som känt av yrsel runt bim som sedan fått plus?:)

Japp! Jag hade så både förra månaden och denna. Och båda gångerna fick jag plus :)
  • Värphönan
    Milie skrev 2020-12-12 19:16:09 följande:

Ja, jag kommer nog måsta säga till. Jag brukar inte vilja säga något till någon utomstående innan jag varit på ett ultraljud. Jag ska göra NIPT där det ingår ultraljud den 19 januari, men man ska anmäla nu redan i december till chefen om man vill ha vaccin. Så ja, ja. Bara att meddela. Jag ska precis byta schema så det känns lite så där olägligt. Men skit samma. Som du säger lär det finnas gravida läkare, sjuksköterskor, undersköterskor osv Någon rekommendation måste vi ju få. Tack för dina tankar och hoppas du snart också blir gravid!

Å du får gärna uppdatera oss med vad ni kommer fram till <3. Jobbar inte inom vården men med fastigheter där man ska gå hem till hyresgäster och de har en tendens att säga att de är frisk men ändå inte är det när man väl kommer dit. Så jag är inte så utsatt som inom vården men kommer ändå utsättas för många olustig situationer när jag börjar jobba i april igen (föräldraledig just nu skönt nog).
  • Värphönan
    Amandap95 skrev 2020-12-14 18:24:05 följande:

Kan de vara så att jag eventuellt har fått ett tidigt missfall? Dessa testen är för 6 dagar i rad och den nedersta från idag ????

Behöver inte va så men jag hade liknande förra månaden. På cd 37 började jag blöda :(
  • Värphönan
    Ritzy skrev 2020-12-16 07:46:11 följande:

Tror precis jag plussade! BIM 19/12 och hade egentligen inte tänkt testa förrän då, men har känt mig illamående de senaste 2-3 dagarna och börjar bli så jädra trött... Jag ser ett svagt streck, vad tror ni? Vet inte om det syns så bra på bilden.

Jag anar något svagt :)
  • Värphönan
    Vicki89 skrev 2020-12-17 07:26:01 följande:

Åh tack! :O Vågar fortfarande inte tro det! Jag har två digitala test hemma, skulle vilja ta ett sånt för att få svart på vitt, men slängde såklart morgonurinen direkt efter testet. Har inte druckit något nu på morgonen, tror du/ni att jag kan ta ett digitalt test nu eller ska jag vänta till imorgon?

Grattis! Syns tydligt tycker jag :)

Det är väl att urinen ska ha lagrats lite så skulle nog vänta några timmar iaf och inte dricka överdrivet mycket under den tiden så kan det säkert gå!
  • Värphönan
    Melv skrev 2020-12-17 10:31:58 följande:

Ett stort Grattis till alla som plussat o lycka till till er andra. Slutade med Nuvaring så mitt ungefärliga bim 7/12 blev väll inget riktigt försök men hittade min äl med CB digital Äl test sen om de lossna ägg lr inte vet jag inte. Haft symptom som riktigt ömma nipples och molande värk. Mer eller mindre borta nu bara trötthet kvar o hade neg på gravtest ett tag efter bim. (Har dock aldrig haft illamående i mina tidigare grav.) Men fick heller ingen blödning.

De är väll nuva ring användandet som ställer till de. Så räknade ut ungefär när ja borde ha nästa äl o började testa med cb digital igen. De stämde att de var typ nu.

Av någon anledning imorse så testa ja med en vanlig äl sticka och en vanlig grav sticka. Båda visar streck men grav inte lika tydligt. Gjorde ett till gravtest men iof mäter väldigt låga halter.

Tänkte detta är pga av ÄL me sen läser jag stt Äl test kan visa pos vid grav men inte tvärtom? Någon som vet. Eller vad gör jag nu? Känner mig inte grav.

Äl-test visar nästan alltid två streck, det är bara positivt (med få undantag) när teststrecket är lika starkt eller starkare än controllstrecket.

Har du två streck på ett gravidtest så säger jag Grattis! För då är du gravid :)

• Värphönan
    AnnaB90 skrev 2020-12-17 09:48:43 följande:
    Skulle ni säga att detta ägglosdningstest är positivt? Kontrollstrecket ser lite konstigt ut men teststrecket är väl starkt?
    Absolut! :) Mer positivt än så kan det inte bli.
  • Värphönan
    Hannnaaa skrev 2020-12-18 08:10:06 följande:

Är det någon som varit med om att ett test visat negativt innan bim men ändå varit gravida? Jag tog ett clearblue rapidtest igår som visade negativt men läser sen på hemsidan att det testet inte visar graviditet innan bim så nu vet jag inte hur mycket jag ska lita på testet. Bim är den 20e.

Fick negativt två dagar innan bim, testade igen på bim och fick ett supersvagt streck. Förra graviditeten testade jag inte positivt förrän bim+4
  • Värphönan
    Hannnaaa skrev 2020-12-18 13:55:25 följande:

Låter ju ?skönt? att höra. Då får jag hoppas på det bästa och vänta lite till, som är så lätt haha.

Vet inte hur man svarar i tråden - ny här på familjeliv..

Om du sitter vid mobilen är det förmodligen ett kugghjul i inlägget till höger. Trycker du på det får du fram citera :)

• Värphönan
    Solstråle 2 skrev 2020-12-22 20:57:30 följande:

ÄL+8 kom dippen. Jag brukar få mens ÄL+11/12

Känner av fylligare bröst och lite molande värk i magen men det känns som typiska mens symptom.

Någon som plussat som haft lite ont som mensvärk?

Ja, jag brukar få med mensvärk när jag är gravid än jag har vid mens. Det är växtvärk från när livmodern växer. Det är ju en liten muskel som går från en päron i size till en stor vattenmelon hehe. Helt galet egentligen!
Svar på tråden BIM dec 2020