• Bebis2019

BIM dec 2020

En fråga tjejer! Mens 3-4 dagar efter ägglossning?? Har högre temp än vanligt. Min ägglossning var nånstans mellan tisdag-torsdag. Positivt äl på tisdagen så däromkring alltså. Moler till och från i magen och nu när jag gick på toa gick jag lite brunt på pappret?

• Bebis2019
    Tokan123 skrev 2020-12-06 19:57:45 följande:

Det låter inte rimligt, en blödning under äl har jag hört man kan ha, eller nidblödning men kanske lite tidigt. Tänker att du märker om mensen kommer igång ordentligt eller om det bara blev det där.

Såg fel, mitt positiva test var i måndags och sen dess har det molt på i magen och tempen går upp upp . Inget mer brunt nu sen det lilla tidigare men får väl se om det är mensen?
  • Bebis2019
    Perssonlund skrev 2020-12-07 14:16:20 följande:

D va positivt :D

Grattis!!! Har du haft några symptom?
  • Bebis2019
    Perssonlund skrev 2020-12-07 14:41:24 följande:

Tack :D

Ja det har jag verkligen haft. Super illamående, ont som tusan i brösten, molandevärk, ont i ryggen och trött. Men jag är mitt i en flytt så trodde först att det bara va stress och vanliga symtom innan mensen. Men sen ville inte illamåendet ge med sig. Jag älskar kaffe men i fredags så spydde jag av d och kunde inte dricka d. Julmust luktar så sjukt illa mä! XD

Hur går det för dig?

Ooh hoppas att illamåendet går över fort för dig! Men så värt för den lilla bebisen :D

Jag har lite oregelbunden mens så vet inte riktigt när jag kan testa! Jag hade en liten ljusbrun fläck På pappret efter ett toabesök igår 6 dagar efter äl så hoppas att det kanske var en nidblödning! Testar nog i slutet på veckan om jag kan hålla mig så länge haha
  • Bebis2019
    Perssonlund skrev 2020-12-07 14:41:24 följande:

Tack :D

Ja det har jag verkligen haft. Super illamående, ont som tusan i brösten, molandevärk, ont i ryggen och trött. Men jag är mitt i en flytt så trodde först att det bara va stress och vanliga symtom innan mensen. Men sen ville inte illamåendet ge med sig. Jag älskar kaffe men i fredags så spydde jag av d och kunde inte dricka d. Julmust luktar så sjukt illa mä! XD

Hur går det för dig?

Ooh hoppas att illamåendet går över fort för dig! Men så värt för den lilla bebisen :D

Jag har lite oregelbunden mens så vet inte riktigt när jag kan testa! Jag hade en liten ljusbrun fläck På pappret efter ett toabesök igår 6 dagar efter äl så hoppas att det kanske var en nidblödning! Testar nog i slutet på veckan om jag kan hålla mig så länge haha
  • Bebis2019
    Perssonlund skrev 2020-12-07 16:48:57 följande:

Det är verkligen värt allt man går igenom! Har ändå längtat efter att må illa en dag XD

Åååh d är säkert en nidis! D e så svårt att hålla sig när man verkligen känner något! Har du symtom? Vet du när d kan ha ?skett??

Med mitt första barn mådde jag illa en gång och det var när min farmor ställde fram smörgåstårta och med andra barnet kräktes jag fram till vecka 20. Räckte med att jag såg reklam om mat på tv för att behöva springa och spy haha!

Jag hoppas att det var det! Haft molande värk sen ägglossningen som var i måndags och är väldigt trött och känslig!
  • Bebis2019
    Milie skrev 2020-12-07 19:03:54 följande:

Jag tror inte det ska vara någon direkt skillnad på cykler där man blir gravid och där man inte blir det. Jag tänker att progesteron kommer oavsett då gulkroppen alltid finns och det är vad som höjer temperaturen. Så bli inte besviken om din temperatur stabiliseras eller kanske till och med dippar en sväng. Jag ska försöka ladda upp min kurva. Jag började tempa lite sent i cykeln så jag missade själva ägglossningen. Detta är bara min lutealfas och siffrorna i punkterna är dagar efter ägglossning. Jag är gravid 4+6.

Det har du rätt i! :) tänker att det kan alltid dippa lite men inom en viss gräns liksom. Det gjorde det även när jag tentade inför min första graviditet!

Jag såg nu att min temp ser tyyyp ut som den brukar men pytte lite högre och den är mer jämn i sin höjning än annars, vid den här tidpunkten brukar den börja dippa ganska drastiskt men inte ännu så får väl se :)
  • Bebis2019
    saraama skrev 2020-12-07 20:23:34 följande:

Lägger in min nuvarande gravidkurva. Väldigt tydligt att det fortsatt uppåt i etapper för mig. Även en implementeringsdipp där på dag 6. Aldrig haft så hög temp som idag 3 dagar efter bim. Andra cykler har tempen inte gått upp mer efter äl+10

Ooh! Är så taggad på att kunna ta test jag också men tror det är lite för tidigt än!
  • Bebis2019
    Milie skrev 2020-12-07 20:53:45 följande:

Riktigt spännande! Om din temp brukar sjunka redan innan mens och den inte gör det så blir det ännu mer spännande :D Min temp brukar hålla sig hög nån dag in på mensen, så det är lite tråkigare.

Min liksom sjunker successivt inför mensen! Men nu ligger den kvar stabilt förhöjd. Men får väl se imorgonbitti hur det ser ut haha vågar verkligen inte hoppas!
  • Bebis2019

Tempen har sjunkit imorse från 36.78 till 36.62 så tror att mensen är på g tyvärr :(

• Bebis2019
    Milie skrev 2020-12-08 12:02:58 följande:

Det är ju knappt nån sänkning att tala om. Nog finns hopp än. Temperaturen är ju alltid lite svajig att mäta även om man följer exakt tillvägagångssätt. Man ska aldrig dra för kraftiga slutsatser av en enda temp åt nått håll.

Nej det är sant! Hoppet lever lite än!
  • Bebis2019

En fråga: det här med flytningar säger ju många kan vara ett tecken. Men jag vet inte hur sant det är. Med mitt första barn rann det som vatten innan och ett tag efter att jag plussat, med mitt andra barn hade jag typ noll flytningar alls från ägglossningen.

Hittills efter äl har det varit vattniga flytninngar för min del som ni minskat i mängd. Jag vet inte riktigt hur mycket man kan tyda eventuell mens eller graviditet genom sina flytningar haha men när man googlar runt verkar det vad ett poppis ämne?

• Bebis2019
    Värphönan skrev 2020-12-08 16:07:01 följande:

ah va spännande! Vid mina två första graviditeter hade jag rätt mycket flytningar, andra graviditeten slutade i tidigt mf. och nu har jag massa tecken men vissa grejer som att flytningarna uteblivit och att jag bim-2 får negativt test gör mig orolig att det är mensen som är på ingång. Värre mensvärk än jag brukar ha. 

Oooh men håller tummarna för att mensen inte dyker upp!!
  • Bebis2019

Blir knäpp. I söndag fick jag lite ljusbrunt på pappret en gång sen inget mer. Igår kom det lite rosa/pytterött och sedan brunt pytte lite men ändå att jag tog binda och det bruna fortsatte komma men bara jätte jätte lite. Enligt natrual cykles ska min mens komma idag men nej. Enligt flo ska den komma på lördag haha. Bara att vänta och se då men antar att mensen är på intåg.

• Bebis2019

HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !

• Bebis2019
    Bebis2019 skrev 2020-12-11 07:28:28 följande:

HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !

Vill tillägga att man ser dåligt på bilderna här men det är sååå tydligt i verkligheten
  • Bebis2019
    Snäckan92 skrev 2020-12-11 08:09:20 följande:

Stort grattis!!

Tack så mycket :)
  • Bebis2019
    Selmans skrev 2020-12-11 08:58:22 följande:

Förlåt att jag spammar. Men detta är så overkligt för mig!!

Jag ser !! Grattis!
  • Bebis2019
    Milie skrev 2020-12-11 14:46:34 följande:

Jag sa ju att den där fjösiga lilla tempsänkningen inte var något att bry sig om :D Grattis! Jag förstår din känsla. Min situation är rätt lik din. Inte helt 100%igt försök och vips är ett tredje barn på G!

Haha ja du hade verkligen helt rätt! Men blev verkligen så chockad imorse fast jag ändå känt typ sen ägglossningen att något blev annorlunda liksom, kände igen känslan.

Hur känner du inför en tredje? Jag växlar mellan lycka och panik haha
  • Bebis2019
    tinz skrev 2020-12-12 05:34:41 följande:

Alltså jag kan inte tro det!! Ser ni vad jag ser eller ser jag i synen?? :O

Jag ser !!!!!!
Svar på tråden BIM dec 2020