SML89 skrev 2020-12-06 19:08:34 följande:
Oj 1,5 år är lång tid men låter som du verkligen lärt känna din kropp och har en hel del erfarenhet till denna gången. Jag insåg att ja inte kunde lita alls på min app iaf så därför började jag testa med äl test med. Annars har jag också försökt gå mer på sekret. Hur länge har ni försökt nu?
Ja, absolut. Inför första barnet hann jag inse att jag hade lite kortare lutealfas, men den höll ändå 11-12 dagar så efter 7 månader gick det "av sig själv". Men sen när vi skulle försöka med andra så ser jag att jag har 8-9 dagar lutealfas. Misstänker att det inte går. Men när vi försökt 1 år och jag ska söka hjälp så får jag så värdelös hjälp från Regionen. Jag fattar inte hur man kan vara så okunnig. Läkaren trodde inte på att jag hade kort lutealfas. Hon trodde inte att kvinnor kunde få tag i en termometer med två decimaler för att tempa. Helt stört. Sen när jag tjatat sa hon bara typ "Aja, men om du nu mot förmodan har en kort lutealfas finns ändå inget att göra.". Jag blev så paff. Ställde mig i kö till privatklinik. När vi har vårt första telefonsamtal och går igenom historiken lite snabbt så svarar hon i stil med "Jaså! Men då finns stor potential. Vi har många alternativ. Bland annat progesteron.". Så medan väntetiden att få bli inskriven på kliniken så testade jag progesteron på egen hand och ta daaa! Gravid första cykeln.
Det blev lite långt :D Skulle bara säga att jag redan är gravid nu. Detta är andra gången i mitt liv jag testar progesteron. Gravid direkt. Trots att vi bara låg en gång. Jag är glad men jäkligt störd på Regionen och "råden" jag fick.