• MSL08

BIM dec 2020

Solstråle 2 skrev 2020-12-22 15:45:06 följande:

Jag tempar & har också fått en dipp och jag är på ÄL+9.. haft dipp 2 dagar i rad också ( sov dock annorlunda 2 natten ) men känns som det inte gick denna månaden heller :(

När fick du dippen?
  • MSL08
    lillet skrev 2020-12-22 15:52:30 följande:

Testade 16 17 18

Visst har du BIM imorgon eller i övermorgon? Kanske kan du testa med ett vanligt test då? Jag vet en som fick starkare utslag på det vanliga testet än med testa tidigt. Fråga mig inte hur det logiskt går ihop :) Annars är väl rekommendationen att vänta 2-3 dagar och göra ett nytt test om inte mensen kommer.

Håller tummarna för ett plus!! :) :)
  • MSL08
    EllieB skrev 2020-12-23 14:26:39 följande:

Är detta ett spökstreck?

Skulle säga att det inte är det! :) :) Fick du upp resultatet direkt eller när är bilden tagen?
  • MSL08

Hade så ont i äggstockar, bröst och livmodern inatt så jag kunde inte låta bli att testa imorse. Fick ett supersvagt plus.

Testade även med äl-test som gav resultatet blinkande gubbe. Är på äl+8. Om jag var besatt av tanken på ett plus innan så är det inget i jämförelse med nu när jag har vetskap om ett svagt plus :/ . Nu hoppas jag verkligen att det håller i sig och blir starkare. Usch vad denna väntan är jobbig.

Hur gör ni för att släppa tankarna på ett ev plus innan BIM?

• MSL08

Är så förvirrad just nu! Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förstå vad som händer??

Fick mitt första supersvaga plus den 23e (äl+8) på ett testa tidigt test. Samma dag fick jag blinkande gubbe på CB äl-test. Dagen efter fick jag fast gubbe på CB äl-test och grav-test visar fortfarande svagt positivt.

Om jag har förstått det rätt kan äl-test påvisa graviditet. Man kan också kan få utslag på äl-test två ggr under samma cykel om äl misslyckades första gången.

Eftersom jag först fick blinkande och sedan fast gubbe på CB, betyder det att äl är på gång?

Är det någon annan som upplevt detta?

• MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:03:50 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa ändå! Testade igår med morgon urin, tyckte mig se ett streck (de brukar ju va tvär blankt annars utan en hit av ett streck ens för mig). Men tänker att ja kanske inbillade mig, så testade idag igen. Och nu inbillar jag mig inte! Är detta ett positivt test? Bilden är tagen 5min efter att ja gjorde testet. Jag vågar inte bli glad än

Ja, det är positivt!! Grattis!!! :) :) :)
  • MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:50:38 följande:

Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de

Förstår din oro och jag är ingen expert på ämnet men spökstreck brukar väl oftast dyka upp efter "testtiden"?

Tycker dessutom att strecket ser alldeles för tydligt ut för att vara spökstreck.

Håller tummarna för att du får ett positivt besked imorgon på det digitala! :)
  • MSL08
    Vicki89 skrev 2020-12-25 18:21:11 följande:

Du ska nog strunta i ägglossningstester nu och ta gravtester istället. Är de positiva så är du gravid. Finns ingen poäng att ta äl-tester. Grattis till plusset!

Tack för svaret! Man griper lite efter halmstrån när man är så nära bim men du har helt rätt, äl-testerna förvirrade mer än vad de gav svar...
  • MSL08
    Milie skrev 2020-12-26 11:51:40 följande:

Har missat så många inlägg men såg att det var snack om tempdippar i lutealfasen och positiva ägglossningstest. Dippen man kan få i lutealfasen kan tyvärr bero på en östrogenvåg som kommer då, oavsett gravid eller ej. Progesteron värmer. Östrogen "kyler". Då kommer vi även in på blinkande smileys som reagerar på östrogen. Därför kan det blinka för fullt där. Sen är det sant att ägglossningstest kan reagera på hCG. Men tyvärr kan man också ha en våg av LH just innan mens. Så håll er till gravtest. (Ska jag säga som tog superpositivt LH-test på BIM pga hade inget gravtest hemma. Haha. Ta mig inte som nån elak pekpinne. Alla gör precis vad vi tycker verkar bäst i stunden <3)

Det är en hel vetenskap det här... Nu håller jag mig till gravtester. Inser att det blev för jobbigt att hålla koll på temp, äl-test och gravtest samtidigt. Framförallt när de inte överensstämmer och mitt tålamod är lika med obefintligt...Tack för input! :)
  • MSL08

Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.

Vad tror ni, är det positivt eller inbillar jag mig?

Är på äl+13

• MSL08
    FruH2 skrev 2020-12-28 12:26:04 följande:

Man tycker sig se ett svagt sträck där? Vänta ett par dagar och testa sedan???? när brukar du få din mens?

Det är intressant att CB testa tidigt knappt ger utslag men att Rfsu gör det. De sistnämnda ska ju mäta högre HCG nivåer än CB.

Har oregelbunden mens, men utgår från att jag hade äl den 15/12 så bim bör vara imorgon, 29/12. Ska ta ett nytt test imorgon kväll och se om det blir starkare. :)
  • MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-28 17:18:43 följande:

Hur långt efter du utförde testet, är bilden tagen? Spökstreck kan ju vara luriga, så därför är det lättare att ge en bedömning om vi vet hur långt efter du doppade stickan i urin - som du tog bilden :) håller tummarna för att det är ett plus! Ja tog ett cb digital på äl+12 som visade positivt, hade aldrig förväntat mig att de skulle visa positivt så tidigt med ett digitalt :)

Men åh vilken härlig känsla att få plussa! Stort stort grattis! :) :) Fick du positivt på sticka också samtidigt som det digitala?

Ni är så gulliga som orkar svara på alla frågor och det är så kul att läsa alla solskenshistorier, det ger mig hopp!

Bilden är tagen inom testtiden men verkar tyvärr inte bli starkare än så. Nu började jag dessutom må illa och känna av mensvärk så jag tror inte det tog sig denna månaden :( Får se imorgon om mensen dyker upp.
  • MSL08
    FruH2 skrev 2020-12-28 22:09:43 följande:

Åh jag hade fast smiley både 15/12 och 16/12, jag testade trots fast smiley vet dock inte varför, haha! så har också räknad bim imorgon enligt flo appen och har haft 25 dagars cykel sedan avslut av minipiller.

Har haft tunga bröst vilket varit ovanligt för mig men har testat sedan 5 dagar innan bim men alla negativa.. har idag haft lite stickningar i högersida också men inte haft några som helst känningar i magen innan? Lever än på hoppet.. men får väll ställa in mig på mens kommande dagar.. dock har jag inte fått mina ?syntom för mens? ännu. Djungel det här :-S

Haha de saker man gör för att få en hint om ett ev. plus! Har tempat, testat med olika tester, haft olika symptom men har inte blivit klokare av det..Jag hoppas verkligen att jag inte har samma testmani i fortsättningen. Har nästan blivit stammis på apoteket...pinsamt att erkänna men sant.

Det låter lovande med dina symptom och att mensvärken har uteblivit. Många plussar ju efter bim så nu får vi bara hoppas att mensen håller sig borta! Vi får peppa varandra in i det sista nu och ja, leva på hoppet när testerna säger annat.

Vilka tester använder du?
  • MSL08
    snelponnyhest skrev 2020-12-28 21:01:26 följande:

Jag har hade BIM den 26/12 och idag när jag skriver är det 28/12. Fick negativt test imorse men då var det inte heller någon mens. Nu på kvällen har jag fått bruna flytningar med lite blod i vilket är väldigt ovanligt för mig då har jag endometrios och min mens rivstartar allting med väldigt mycket blod och blodklumpar. Har läst mig till att man kan ha lite bruna/blodaktiga flygningar i början men är ändå orolig att det inte tagit sig. Jag har jäääättesvullna tuttar, sura uppstötningar, kissar mer än vad jag brukar och är väldigt mycket tröttare trots att jag sover mina timmar. Vet inte om symptomen bara är önsketänkande eller dem är riktiga.

Har också läst att man kan få någon typ av blödning i samband med mens trots att man är gravid. Har för mig att om blödningen är annorlunda mot vad man vanligtvis brukar ha så kan det bero på graviditet. Om den fortsätter att vara sparsam eller upphör tidigare än än vad den brukar kanske du kan ta ett nytt test och se?
  • MSL08
    snelponnyhest skrev 2020-12-29 10:02:10 följande:

Idag kom mensen - extremt mycket. Tog test och det är negativtIdag kom mensen - tog ett cb digitalt och det kom tillbaka negativt

Men nej vad tråkigt!! :(

Har själv endometrios och min erfarenhet är att mensen blir rätt jobbig även i de fall man inte hoppas på ett plus. Hoppas att du är ledig nu och kan kurera dig med en chokladask och en bra långfilm. Skickar en stor kram till dig!

Jag inväntar fortfarande mensen, den har inte kommit än men symptomen är där så jag tror den dyker upp närsom nu.

FruH2 : Hur går det för dig?
  • MSL08

Fortfarande ingen mens trots mensvärk...här är morgonens test. Tycker mig ana ett streck. Just nu ser jag dem överallt så har litar inte på mitt omdöme.

• MSL08
    FruH2 skrev 2021-01-02 10:32:18 följande:

Kanske att man kan se ett litet svagt streck för dig där? Hur har det gått? Jag fick min mens och den har nu passerat! (Alltid bara tre dagar lång) vilket är skönt men nu tar jag nya tag och har gått över i Januari gruppen. Hoppas inte behöva träffa dig där!(tror detta är ändå gången man kan se en sån förhoppning positiv, haha)

Så tråkigt med mens!! :( Men åh vad skönt med tre dagar. När är nästa beräknad äl?

Hoppas hoppas att januari levererar ett plus! Den här längtan och väntan är inte nådig.

Jag tror jag såg dig i januari gruppen för första barnet?

Jag har hamnat i en annan januarigrupp eftersom det är försök till barn nr 2. Så synd att vi inte hamnar i samma :(

Fortfarande ingen mens här, mensvärk, flytningar, illamående svaga test på testa tidigt och negativt på CB digital. Tog sista testet innan tolvslaget, ett desperat försök att hinna få svar innan årets slut...:)
Svar på tråden BIM dec 2020