BIM dec 2020
Jag tempar & har också fått en dipp och jag är på ÄL+9.. haft dipp 2 dagar i rad också ( sov dock annorlunda 2 natten ) men känns som det inte gick denna månaden heller :(
Jag tempar & har också fått en dipp och jag är på ÄL+9.. haft dipp 2 dagar i rad också ( sov dock annorlunda 2 natten ) men känns som det inte gick denna månaden heller :(
Testade 16 17 18
Är detta ett spökstreck?
Hade så ont i äggstockar, bröst och livmodern inatt så jag kunde inte låta bli att testa imorse. Fick ett supersvagt plus.
Testade även med äl-test som gav resultatet blinkande gubbe. Är på äl+8. Om jag var besatt av tanken på ett plus innan så är det inget i jämförelse med nu när jag har vetskap om ett svagt plus :/ . Nu hoppas jag verkligen att det håller i sig och blir starkare. Usch vad denna väntan är jobbig.
Hur gör ni för att släppa tankarna på ett ev plus innan BIM?
Är så förvirrad just nu! Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förstå vad som händer??
Fick mitt första supersvaga plus den 23e (äl+8) på ett testa tidigt test. Samma dag fick jag blinkande gubbe på CB äl-test. Dagen efter fick jag fast gubbe på CB äl-test och grav-test visar fortfarande svagt positivt.
Om jag har förstått det rätt kan äl-test påvisa graviditet. Man kan också kan få utslag på äl-test två ggr under samma cykel om äl misslyckades första gången.
Eftersom jag först fick blinkande och sedan fast gubbe på CB, betyder det att äl är på gång?
Är det någon annan som upplevt detta?
Jag kunde inte hålla mig från att testa ändå! Testade igår med morgon urin, tyckte mig se ett streck (de brukar ju va tvär blankt annars utan en hit av ett streck ens för mig). Men tänker att ja kanske inbillade mig, så testade idag igen. Och nu inbillar jag mig inte! Är detta ett positivt test? Bilden är tagen 5min efter att ja gjorde testet. Jag vågar inte bli glad än
Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de
Du ska nog strunta i ägglossningstester nu och ta gravtester istället. Är de positiva så är du gravid. Finns ingen poäng att ta äl-tester. Grattis till plusset!
Har missat så många inlägg men såg att det var snack om tempdippar i lutealfasen och positiva ägglossningstest. Dippen man kan få i lutealfasen kan tyvärr bero på en östrogenvåg som kommer då, oavsett gravid eller ej. Progesteron värmer. Östrogen "kyler". Då kommer vi även in på blinkande smileys som reagerar på östrogen. Därför kan det blinka för fullt där. Sen är det sant att ägglossningstest kan reagera på hCG. Men tyvärr kan man också ha en våg av LH just innan mens. Så håll er till gravtest. (Ska jag säga som tog superpositivt LH-test på BIM pga hade inget gravtest hemma. Haha. Ta mig inte som nån elak pekpinne. Alla gör precis vad vi tycker verkar bäst i stunden <3)
Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.
Vad tror ni, är det positivt eller inbillar jag mig?
Är på äl+13
Man tycker sig se ett svagt sträck där? Vänta ett par dagar och testa sedan???? när brukar du få din mens?
Hur långt efter du utförde testet, är bilden tagen? Spökstreck kan ju vara luriga, så därför är det lättare att ge en bedömning om vi vet hur långt efter du doppade stickan i urin - som du tog bilden :) håller tummarna för att det är ett plus! Ja tog ett cb digital på äl+12 som visade positivt, hade aldrig förväntat mig att de skulle visa positivt så tidigt med ett digitalt :)
Åh jag hade fast smiley både 15/12 och 16/12, jag testade trots fast smiley vet dock inte varför, haha! så har också räknad bim imorgon enligt flo appen och har haft 25 dagars cykel sedan avslut av minipiller.
Har haft tunga bröst vilket varit ovanligt för mig men har testat sedan 5 dagar innan bim men alla negativa.. har idag haft lite stickningar i högersida också men inte haft några som helst känningar i magen innan? Lever än på hoppet.. men får väll ställa in mig på mens kommande dagar.. dock har jag inte fått mina ?syntom för mens? ännu. Djungel det här :-S
Jag har hade BIM den 26/12 och idag när jag skriver är det 28/12. Fick negativt test imorse men då var det inte heller någon mens. Nu på kvällen har jag fått bruna flytningar med lite blod i vilket är väldigt ovanligt för mig då har jag endometrios och min mens rivstartar allting med väldigt mycket blod och blodklumpar. Har läst mig till att man kan ha lite bruna/blodaktiga flygningar i början men är ändå orolig att det inte tagit sig. Jag har jäääättesvullna tuttar, sura uppstötningar, kissar mer än vad jag brukar och är väldigt mycket tröttare trots att jag sover mina timmar. Vet inte om symptomen bara är önsketänkande eller dem är riktiga.
Idag kom mensen - extremt mycket. Tog test och det är negativtIdag kom mensen - tog ett cb digitalt och det kom tillbaka negativt
Fortfarande ingen mens trots mensvärk...här är morgonens test. Tycker mig ana ett streck. Just nu ser jag dem överallt så har litar inte på mitt omdöme.
Kanske att man kan se ett litet svagt streck för dig där? Hur har det gått? Jag fick min mens och den har nu passerat! (Alltid bara tre dagar lång) vilket är skönt men nu tar jag nya tag och har gått över i Januari gruppen. Hoppas inte behöva träffa dig där!(tror detta är ändå gången man kan se en sån förhoppning positiv, haha)