• Milie

BIM dec 2020

Bessan91 skrev 2020-12-07 22:09:43 följande:

BIM -3

En svag linje eller inbillar jag mig ?

Visade maken och han tyckte se ett streck ..?

Har ändrat kontrasten lite så det syns bättre , svårt att få med på bild :/

Den var svår. Jag ser vad du ser tror jag. Vissa gånger. Ett extremt svagt streck. Men ibland ser jag vad som liknar ett torkstreck precis till höger om där det eventuella riktiga strecket är. Så antingen är strecket riktigt eller så är det en synvilla av torkstrecket bredvid. Väntat med spänning på nästa test :)
  • Milie
    Stabben1989 skrev 2020-12-07 22:28:43 följande:

Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. När började ni känna symptom?

Jag förstår att du är orolig när det är annorlunda. För mig är det samma fast tvärt om. Med mina två första barn kände jag inget alls. Jag brukar ha mensvärk innan mens men även denna var som bortblåst. Så jag känner alltså mer när jag ska ha mens och absolut nada när jag är gravid. Men så denna tredje gång så var jag 110% på att mensen skulle komma, för det gjorde ont i flera dagar. Så det kan vara olika för samma person.
  • Milie
    Bebis2019 skrev 2020-12-08 09:01:34 följande:

Tempen har sjunkit imorse från 36.78 till 36.62 så tror att mensen är på g tyvärr :(

Det är ju knappt nån sänkning att tala om. Nog finns hopp än. Temperaturen är ju alltid lite svajig att mäta även om man följer exakt tillvägagångssätt. Man ska aldrig dra för kraftiga slutsatser av en enda temp åt nått håll.
  • Milie

Om nån vill lägga till mig i listan så vore det snällt. Jag sitter aldrig vid dator så det är svårt att få till.

1/12 Milie, 33 år, tredje barnet (plussat)

• Milie
    Nachosen skrev 2020-12-08 12:39:38 följande:

Imorse kom temperatur-dippen och nu kom mensen. :/ så inget positivt test för mig den här månaden tyvärr. Men lycka till till er andra <3

Trist. Men vad exakt din temperaturdip kommer. Inte för att det spelar någon roll mer än att kurvan blir snygg och tydlig. Lycka till nästa sväng!
  • Milie
    SML89 skrev 2020-12-09 09:32:49 följande:

En fråga gällande progesteron. Börjar man ta det direkt efter äl eller när tar man det mer exakt? Har du tips på någon bra? Kollade lite på VagiVital Aktivgel 36 ml (cirka 30 doser).

Jag har mest bara tagit vad jag får tag i. Förra gången var det Progesterall från Dr-nånting. Denna gång Matriarch 100 från Moodmama. Jag har inte kollat upp vad som är bäst och det finns mycket olika. Jag tog bara vad som gick att beställa.

Men det är viktigt att man är så säker som möjligt på att man haft ägglossning innan man börjar. 3 DPO är en vanlig dag att börja. Alltså 3 Days Past Ovulation. Om man tempar så har man oftast hunnit bekräfta ägglossning med tre höga temperaturer. Vad som händer om man tar det för tidigt är att man kan råka hämma ägglossning.
  • Milie
    Amandap95 skrev 2020-12-09 12:29:52 följande:

Ser ni höjning? Eller man kanske inte kan se de så tidigt? Första bilden är från igår ägglossning + 9 och nedersta idag ägglossning + 10 :) samt, de kan väll inte vara spökstreck om jah fått positivt två dagar i rad?

Jag ser inget på den övre men ett supersvagt på nedre, så det verkar ju absolut lovande. Jag förstår att strecken så klart syns bättre för dig och du kan se att det även finns en tendens på det övre.
  • Milie
    Precis skrev 2020-12-09 09:05:39 följande:

Tråkigt att höra, när har du din beräknad mens?

Jag har min imorn och har haft mensvärk från gårdagen, tog också ett test igår kväll som visade svagt plus och ett digitalt idag på morgonurin som visade det ett ej gravid!

Ser du om det svaga strecket är blått eller grått? Hoppas det är blått! Det är ju inte helt otroligt att ett tidigt-test reagerar på mindre mängd hCG än digitala :)
  • Milie
    SML89 skrev 2020-12-09 13:45:54 följande:

Okej, insåg inte att den var så svår att få tag i. Googlade bara och klickade på en av de första som dök upp, men nu har jag läst på lite. Tack så mycket för tipset i alla fall :) Tänker om mensen kommer innan 17e så beställer jag hem en för då har lutealfasen varit för kort.

Låter som en idé. Men det är lite både och. Plussar man med progesteron (som jag gör) blir det ett jäkla smörjande ändå till vecka 12. Men det är ju absolut värt det om det inte går annars.
  • Milie
    Precis skrev 2020-12-09 13:58:34 följande:

Ja, det är svårt. Först vart det vart ett svagt ljusblått streck och nu har det blivit svagt mörkblått/blågrå, säger det något?

Om du ser blått oavsett hur ljust så verkar det verkligen lovande! Grått/färglöst är inte riktiga streck och har en tendens att förekomma mer ofta på blåa test. Särskilt blåa "testa tidigt"-test. Men ser du blått så blir det spännande :)
Svar på tråden BIM dec 2020