Anonym (tvillingmamma) skrev 2020-11-07 05:50:57 följande:
Sen har kvinnan i ditt exempel knappast svårt att träffa någon om hon inte är för kräsen. Så vida hon inte är _extremt_ högljudd eller socialt udda, eller ser ut som sju svåra år. Men ser hon helt normal ut, kan hon synas och höras ganska mycket och ändå hitta intresserade män. Att synas och höras är ju heller inget negativt så länge man inte är regelrätt högljudd eller tar plats på andras bekostnad. Jag syns och hörs och min man gillar det. Han är lite likadan själv. Men vi är ju inte extrema på något sätt. Men i alla fall, kvinnor som säger sig ha svårt att träffa någon, är oftast bara intresserade av män som många andra kvinnor också vill ha. Skulle de sänka sina krav och välja mindre eftertraktade män, skulle det snabbt hitta någon.
Ja kanske inte supersvårt att skaffa en kille.
Men jag tycker det har varit tydligt att när mannen inte har utseendet med sig men tar plats, syns, är rolig och social så kan han kamma hem snyggaste bruden i sällskapet. Sett det flera gångar bland mina vänner. Mycket vackra kvinnor som numera är gifta med inte så snygga män MEN charismatiska. Ibland är männen dessutom av låglöne yrke men hans personlighet väger upp allt.
Men detta har jag som sagt inte sett bland mina kvinnliga vänner som liknar dessa män. De får inte alls den snyggaste killen att falla som en fura. Minns speciellt två tjejer från högskoletiden. Alla ville vara vän med dem för de var så sociala, roliga, fixade fester och hade jättebra personligheter. Den ena var medel till utseende och den andra var lite sämre, lite bondmora ansikte, lite satt. Men de som lyste upp ett rum. Det var inga män som direkt flockades kring dem och definitivt inte de snyggaste.
Märkligt.