• Anonym (Hur gör man!)

    Hur stöttar jag min dotter?

    Jag har en dotter i 30 års åldern som lever med sin sambo och 2 barn, nu till problemet sambon är spelmissbrukare och spelar bort flera tusen kr i månaden. Pengar som dem kunde använda till annat. Han lånar även pengar av kollegor och vänner, när hans pengar börjar ta slut. Har sagt till dottern att han slutat. Vilket han inte gjot, då hon kollade hans konton här i veckan. Då hade han spelat bort 4000 :- på 1 dag. Min dotter mår hemsk dåligt av detta, då han konstant ljuger och förnekar allt. Lägger av skulden på att det är hennes fel pga hur hon behandlar honom. Är det konstigt att hon inte litar på honom längre och ger upp en man som hon egentligen älskar. Men inte längre orkar leva med pga alla lögner? Så finns här någon i likande situation och vad kan jag göra för att stötta och hjälpa?

    Kan tillägga att han gått till soc för hjälp med sitt beroende, men hon avslutade det hela, då hon vill att han först ska utredas för ADHD. Så hon skickade remiss till kurator. Dem tiderna han fått dit har han avbokat allihopa. Han förnekar med andra ord sin problematik och säger att allt är min dotters fel.

  • Svar på tråden Hur stöttar jag min dotter?
  • Kjell2

    Säg att ni stöder dotter till 100% om hon väljer att separera, pengar, boende, barnvakt mm.

    Erbjud att förvalta pengar så han inte kommer åt.

  • Fjäril kär

    Din dotter måste ta ett beslut om hon vill leva med detta eller inte och förstå konsekvenserna av det valet.

    Det viktigaste är att hon inte faller dit och blir hans medberoende till hans beteende vilket är väldigt sannolikt om hon stannar kvar.

    Hon måste skydda sitt eget liv och ekonomi genom att sära på deras ekonomi och ta över betalningen på löpande räkningar etc så de inte riskerar att bli vräkta, få elen avstängd och att inte hon hamnar hos kronofogden pga honom.

    Så stötta henne genom att se till att dottern ser om sitt hus rent praktiskt.

Svar på tråden Hur stöttar jag min dotter?