Anonym (E) skrev 2020-11-11 01:18:44 följande:
Eftersom jag var så inställd på att mensen skulle komma idag så kändes det onödigt att testa, men mensen har inte dykt upp ännu och värken har lagt sig så får jag inte mens imorgon så kommer jag definitivt testa. Haha ja vad olika man kan vara, men jag var som dig i början av min förra graviditet men då kände jag så tydliga symptom att jag redan visste att jag var gravid när jag testade. Nu känner jag ju bara mensvärk till och från och kanske kissar jag lite oftare men ingenting mer, så jag är så inställd på att jag inte är gravid. Nu går tankarna att mensen förmodligen är sen. Usch, det är riktigt psykiskt påfrestande!
Skriver när jag testat. Jag hoppas att din värk är pga av en liten en och inte mensvärk.
När var det du hade bim? Har du barn sedan tidigare?
Hoppas att den inte dyker upp! Hahah ja, tänk så olika man är. Jag har ju inte is i magen att vänta, jag vill veta nu! Och helst nyss! Det blir ju lite annat med barn nummer två men ändå ivrigt, jag håller med. Jag har en son på 1,5 år. Hur gammal är din?
Nej, det blir ju skillnad när man känner innan att man är gravid. Jag kände förra gången på BIM att mina bröst var stenhårda så jag misstänkte starkt innan testet. Idag tog jag ett ?testa supertidigt? från RFSU som upptäcker 5 dagar innan förväntad mens. Jag ska få mensen imorgon eller fredag, brukar variera mellan cykeldag 12-13. Men testet var så negativt ett test bara kan vara. Så nu känner jag mig säker på att mensen kommer dyka upp. Allt hopp är borta efter ett sådant känsligt test.
Nu håller vi tummarna att din mens inte dyker upp istället!