• Anonym (E)

Mensvärk som kommer och går dagar innan mens

Hej, jag har bim imorgon tisdag men har sedan i torsdags haft mensvärk som kommit och gått. Jag har aldrig haft så tidigare innan mens utan när mensvärken väl kommit någon dag innan eller samma dag som mensen så har den känts konstant. Kan det vara ett graviditetstecken eller är det vanligt att mensvärk kommer och går dagarna innan mens?

Kanske är det så att jag känner efter lite extra mycket nu när jag väntar på bim och så gärna vill ha ett +.

• Svar på tråden Mensvärk som kommer och går dagar innan mens
  • Carolaline

Hej! Jag går igenom precis samma sak här. Jag har BIM om 4 dagar och har sen en vecka efter ÄL haft mensvärk. Den kommer och går hela tiden under dagarna och jag vill såååå att det ska vara livmodern som möblerar om för en liten mini. Hoppas att det är det!

Jag har tagit ett testa tidigt-test men det visar helt negativt utan en strimma hopp. Känns som att det kanske borde synas ett litet spöksträck om det hade varit något på G. De testerna ska ju ändå upptäcka 6 dagar innan mens. Har du testat ett sådant?

• Anonym (E)
    Carolaline skrev 2020-11-09 19:41:43 följande:

Hej! Jag går igenom precis samma sak här. Jag har BIM om 4 dagar och har sen en vecka efter ÄL haft mensvärk. Den kommer och går hela tiden under dagarna och jag vill såååå att det ska vara livmodern som möblerar om för en liten mini. Hoppas att det är det!

Jag har tagit ett testa tidigt-test men det visar helt negativt utan en strimma hopp. Känns som att det kanske borde synas ett litet spöksträck om det hade varit något på G. De testerna ska ju ändå upptäcka 6 dagar innan mens. Har du testat ett sådant?

Hej! Vad spännande, jag håller tummarna för oss! Jag har ju bim imorgon så jag kommer nog ta ett Clear blue graviditetstest om mensen inte dyker upp under dagen. Vad är det för test som man kan testa tidigt? Har aldrig provat.
  • Carolaline

Jag ska hålla alla tummar och tår för dig!! Hoppas! Det borde vara bättre chans att se ett sträck nu när du är så nära BIM. Det finns på apoteket eller clear blue, även RFSU har test som är extra känsliga och ska upptäck hormonet tidigare än vanliga tester. Kan vara värt ett försök kanske! Lycka till!

• Anonym (E)
    Carolaline skrev 2020-11-10 07:42:11 följande:

Jag ska hålla alla tummar och tår för dig!! Hoppas! Det borde vara bättre chans att se ett sträck nu när du är så nära BIM. Det finns på apoteket eller clear blue, även RFSU har test som är extra känsliga och ska upptäck hormonet tidigare än vanliga tester. Kan vara värt ett försök kanske! Lycka till!

Tack detsamma, är tyvärr rädd för att mensen kommer dyka upp när som helst då jag känner en tilltagande molvärk i nedre delen av ryggen nu, men om den mot all förmodan inte skulle göra det så kommer jag testa ikväll.

Har du värk idag? Ska du testa fler gånger eller väntar du till bim?
  • Carolaline

Ooh nej, hoppas att det är en helt annan typ av värk. Jag har haft värk som kommer och går idag med, stramar liksom och aktivitet där. Om det är en uppladdning för mens eller inte kan man ju bara önska att det inte är. Jag är ju alldeles för nyfiken för att gå runt och vänta, så jag har testat typ varannan dag sen BIM -6 haha. Så spännande med ditt test! Hoppas verkligen att mensen inte dyker upp nu!

• Anonym (Mini)

Mensvärk till och från var ett av mina första symptom. Även muntorrhet och ont i ländryggen.

• Anonym (E)
    Carolaline skrev 2020-11-10 14:23:02 följande:

Ooh nej, hoppas att det är en helt annan typ av värk. Jag har haft värk som kommer och går idag med, stramar liksom och aktivitet där. Om det är en uppladdning för mens eller inte kan man ju bara önska att det inte är. Jag är ju alldeles för nyfiken för att gå runt och vänta, så jag har testat typ varannan dag sen BIM -6 haha. Så spännande med ditt test! Hoppas verkligen att mensen inte dyker upp nu!

Eftersom jag var så inställd på att mensen skulle komma idag så kändes det onödigt att testa, men mensen har inte dykt upp ännu och värken har lagt sig så får jag inte mens imorgon så kommer jag definitivt testa. Haha ja vad olika man kan vara, men jag var som dig i början av min förra graviditet men då kände jag så tydliga symptom att jag redan visste att jag var gravid när jag testade. Nu känner jag ju bara mensvärk till och från och kanske kissar jag lite oftare men ingenting mer, så jag är så inställd på att jag inte är gravid. Nu går tankarna att mensen förmodligen är sen. Usch, det är riktigt psykiskt påfrestande!

Skriver när jag testat. Jag hoppas att din värk är pga av en liten en och inte mensvärk.

När var det du hade bim? Har du barn sedan tidigare?
  • Anonym (E)
    Anonym (Mini) skrev 2020-11-10 21:02:50 följande:

Mensvärk till och från var ett av mina första symptom. Även muntorrhet och ont i ländryggen.

Jaha jag har molvärk i både mage och ländrygg, men det har jag alltid när jag ska få mens också. Med min förra graviditet kände jag redan innan bim-dagen att jag var gravid medan jag nu inte känner något förutom lite extra kissnödig och mensvärken som kommer och går och att jag inte har fått mens idag på bim-dagen, men den kan ju komma imorgon. Är ju inte ovanligt att den diffar någon dag även om man har regelbunden mens.
  • Carolaline
    Anonym (E) skrev 2020-11-11 01:18:44 följande:

Eftersom jag var så inställd på att mensen skulle komma idag så kändes det onödigt att testa, men mensen har inte dykt upp ännu och värken har lagt sig så får jag inte mens imorgon så kommer jag definitivt testa. Haha ja vad olika man kan vara, men jag var som dig i början av min förra graviditet men då kände jag så tydliga symptom att jag redan visste att jag var gravid när jag testade. Nu känner jag ju bara mensvärk till och från och kanske kissar jag lite oftare men ingenting mer, så jag är så inställd på att jag inte är gravid. Nu går tankarna att mensen förmodligen är sen. Usch, det är riktigt psykiskt påfrestande!

Skriver när jag testat. Jag hoppas att din värk är pga av en liten en och inte mensvärk.

När var det du hade bim? Har du barn sedan tidigare?

Hoppas att den inte dyker upp! Hahah ja, tänk så olika man är. Jag har ju inte is i magen att vänta, jag vill veta nu! Och helst nyss! Det blir ju lite annat med barn nummer två men ändå ivrigt, jag håller med. Jag har en son på 1,5 år. Hur gammal är din?

Nej, det blir ju skillnad när man känner innan att man är gravid. Jag kände förra gången på BIM att mina bröst var stenhårda så jag misstänkte starkt innan testet. Idag tog jag ett ?testa supertidigt? från RFSU som upptäcker 5 dagar innan förväntad mens. Jag ska få mensen imorgon eller fredag, brukar variera mellan cykeldag 12-13. Men testet var så negativt ett test bara kan vara. Så nu känner jag mig säker på att mensen kommer dyka upp. Allt hopp är borta efter ett sådant känsligt test.

Nu håller vi tummarna att din mens inte dyker upp istället!
Svar på tråden Mensvärk som kommer och går dagar innan mens