Anonym (D) skrev 2020-11-11 20:02:00 följande:
Och ja. Bevis på empati från min sida i form av förståelse för ts situation. Jag anser att det är du som inte har empati.
Och att sitta och påstå att du gör en korrekt och saklig analys är bara fånigt. Det hoppas jag att du själv förstår
Du menar på fullt allvar att det är brist på empati att berätta för TS hur fel hon gör eftersom det medvetet kan smitta andra människor med corona? Det är brist på empati att berätta vilka lagar som gäller och vad TS riskerar?
Det är brist på empati att säga att det inte är ok att vara egocentrisk i en pandemi?
Du vet uppenbarligen inte vad empati är eller vilken innebörd det har att vara empatisk.
Du verkar tro att empati är att hålla med. Så är det inte. Tvärtom.
Däremot är det en inställning narcissister har, att allt som inte är medhåll är brist på empati.
Observera att jag varken kallar eller insinuerar att du är det, jag berättar bara om inställningen och resonemanget.
Tro mig, jag vet vad narcissism är och hur de resonerar. Jag vet det av flera olika orsaker jag inte tänker redovisa för dig eftersom du bara har ett enda syfte i tråden: att döma andra människor som inte gör som du.