Anonym (. 2) skrev 2020-11-10 21:29:59 följande:
Vad är cocis?
Du har inte förstått det elementära, att dessa rekommendationer är inte vanliga "rekommendationer" utan det är så nära man kan komma en tvingande lag. Det förutsätter att vuxna människor inte reagerar och agerar som tonåringar och gör som de vill och annars struntar man i det. Utan man förutsätter att vuxna människor kan och tar ansvar. För sig själva och för andra.
Du har också missat att du inte kan skilja på förkyldning och covid annat än i laboratorium.
Eftersom du visat upp så pass mycket faktaresistens trots massiv information i nästan ett år så är det rätt självklart att du bara tar till dig det du vill och struntar och förvanskar resten.
Felstavning av covid.
Jag är en av dem som för egen del isolerar mig totalt.
Och om du bemödar dig med att läsa på folkhälsomyndigheten så ser du att detta är en allmän rekommendation som inte är tvingande. Dock är den anmälda rekommendationen så pass stark att man om man frångår rekommendationen skall visa på andra åtgärder för att hålla sig till grundregeln. Allt detta kan du läsa hos folkhälsomyndigheten.
Om du dessutom läser filen jag länkat ser du att det står:
Personer som är smittade av eller misstänks vara smittade av covid-19
Allmänna råd
För att skydda andra från smitta bör den som vet att hen är smittad eller som har symtom på covid-19
1. stanna hemma, och
2. undvika fysiska kontakter. (HSLF-FS 2020:50).
En person med vaga förkylningssymptom kommer aldrig kunna straffas för att denne borde antagit att detta var symptom på covid.
Du kan anmäla hur mycket du vill.
Jag håller med om att man bör stanna hemma. Men överdriv inte de rättsliga påföljderna