Inlägg från: Anonym (Saga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saga)

Så jävla rädd för aborten

Du kommer inte få välja det handlar om i vilken vecka du är i. Det är ytterst sällsynt att en abort ger några bestående men.

• Anonym (Saga)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-12 07:12:48 följande:

Du vet inte ett dugg om vad jag varit med om, jag har haft både missfall och aborter, i olika skeenden. Jag har aldrig sett något foster, och det beror inte på att jag inte hade haft möjlighet med tanke på storleken. Jag har behövt torka upp blodklumpar i storlek med en mans knytnäve från golvet för att det ramlat ut vid bindbyte, och då var jag inte ens förbi första trimestern. Sluta uttala dig så tvärsäkert om andras upplevelser! Du som påstår att du arbetar med aborter borde veta bättre.

Det handlar inte om dina upplevelser utan var som är fysiskt möjligt, ett 3 cm foster är inte stort som en knytnäve. Blodklumpar är inte samma sak som foster, troligtvis är det livmoderbädden och koagulerat blod.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-12 08:43:33 följande:

Jag är faktiskt inte dum i huvudet. Jag fattar att man så klart kan se ett foster som är fem cm stort. Mitt svar var dessutom inte riktat varken till dig eller ts.

Ändå påstår du att det är så. Vem som helst får svara på dina inlägg även personer du inte citerat.
Svar på tråden Så jävla rädd för aborten