• Anonym (kaffedraken)

    16 år yngre vs 20 år yngre

    När jag var kär i en 20 år yngre tjej, så var det fel. Min syster däremot träffar en 16 år yngre kille.
    Är det sån skillnad på 16 år yngre, vs 20 år yngre?
    Eller kan det vara så att det är mer fel om mannen är äldre?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 16 år yngre vs 20 år yngre
  • Anonym (suck)

    Självklart är ingen av dem fel under förutsättning att alla inblandade är tillräckligt gamla för at det skall vara lagligt.

  • Anonym (+-5)

    Ingen större skillnad men båda är osmakligt.

  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (suck) skrev 2020-11-12 12:20:47 följande:

    Självklart är ingen av dem fel under förutsättning att alla inblandade är tillräckligt gamla för at det skall vara lagligt.


    Tjejen jag var kär i var 24, det är nog lagligt?
  • Anonym (kaffedraken)
    MammAmma skrev 2020-11-12 12:52:50 följande:

    Dude, det har gått flera år...


    Yes. Tycker bara det är intressant med frågeställningen. Jag hade gärna blivit ihop med tjejen, och skulle gärna bli ihop med en annan 20 år yngre tjej, om det känns bra.
    Tycker inte det är fel.
    Men eftersom så många tyckte att det var fel, men rätt att min syster träffar en 16 år yngre man, så är det kul att höra hur folk resonerar.
  • Anonym (Gunilla)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-11-12 13:05:21 följande:

    Yes. Tycker bara det är intressant med frågeställningen. Jag hade gärna blivit ihop med tjejen, och skulle gärna bli ihop med en annan 20 år yngre tjej, om det känns bra.

    Tycker inte det är fel.

    Men eftersom så många tyckte att det var fel, men rätt att min syster träffar en 16 år yngre man, så är det kul att höra hur folk resonerar.


    Även om man är jämnåriga så kommer det alltid finnas folk som kan tycka relationen är äcklig av olika anledningar.. Jag blev ihop med min chef på jobbet och vi är exakt lika gamla men väldigt många tycker det är äckligt eftersom det är min chef.
  • Anonym (ge dig nu snälla)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-11-12 11:37:52 följande:

    När jag var kär i en 20 år yngre tjej, så var det fel. Min syster däremot träffar en 16 år yngre kille.
    Är det sån skillnad på 16 år yngre, vs 20 år yngre?
    Eller kan det vara så att det är mer fel om mannen är äldre?


    Men kan du sluta!
    Be forumvärden om en egen mapp där du kan lägga alla dina trådar så vi andra slipper bli spammade!

    Du skrev klokt i en tråd för någon vecka sen att du insett att du ältat en massa här och att det inte var så bra men du är sedan ett par dagar igång igen. DET HJÄLPER INTE! Gå till en riktig psykolog. 
  • Anonym (Anonym 666)

    Båda är ju "barn" i jämförelse så fyra år hit eller dit spelar ingen roll. Är man gammal nog att vara förälder åt sin partner är det fel, oavsett kön.

Svar på tråden 16 år yngre vs 20 år yngre