Ebichu skrev 2020-11-17 10:36:18 följande:
Sen underlättar det ju inte heller att dottern blev till 3 månader efter att jag tog ut min p-stav utan att vi ens försökte. I mitten på januari 2017 togs den ut och i slutet på april 2017 plussade jag med henne.
Jag förstår att de kan kännas jättejobbigt periodvis, speciellt när mensen inte är i sin ordning och man inte vet hundra om man har ägglosning eller annat. Jag är 31 och har en son på 1,5 år så det är inte jätte stor skillnad på oss. Det finns ju olika tips att ta till för att hjälpa kroppen att komma i balans, trigga ägglossning osv. men vad som är bäst för dig vågar jag inte svara på.
Förra gången jag blev gravid tog det ungefär 6 månader. Jag hade sjukt lång och oregelbunden menscykel, kunde variera på ca 30-43 dagar så visste ju inte ens om ja skulle kunna bli gravid eller inte. Men läste på mycket och började testa Apiforce (bidrottninggele) som vissa tipsade om. Mensen blev lite mer regelbunden och det tog sig på andra försöket med de.
Så ge inte upp utan testa olika metoder, det kan hjälpa :) och gällande de psykiska så är vi nog många här som är likadana, man försöker att inte bli för engagerad men hoppet och önskan tar ofta över och man blir lite som besatt. Och för varje gång mensen kommer - enorm besvikelse. Därför är dessa grupper här så bra där man kan peppa varandra =)