Inlägg från: Anonym (soffpotatis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soffpotatis)

Hon har slutat bry sig om sig själv

Tycker du ska ta upp det med henne. Att en stor del av varför du blev attraherad av henne var hennes feminina utseende och sätt att klä sig. Utseendet och hur man såg varann första gången spelar ju stor roll för både känslor och sexuella attraktion. Jag har varit med om det också i förhållanden att partnern chanserat och slutat bry sig, vilket har påverkat sexlivet och slutligen känslorna som avtagit. Har också sett det hos flera vänner hur de bara slutar bry sig fort de hittat nån att vara ihop med. Som att de bara använder kläder och sexighet i nån form av locksyfte, vilket blir orättvist och tokigt.

Det är ju klart känsligt att bli kritiserad över sin personliga stil men eftersom hon så radikalt ändrat sig i sitt yttre kan du mycket väl berätta om dina känslor och fråga hur hon ser på det. Om hon kan tänka sig ställa upp för dig om det betyder mycket osv?  Om inte tror jag att dina känslor kommer att dö och att du kommer att söka attraktion hos andra kvinnor med denna typ av utseende.

• Anonym (soffpotatis)
    Anonym (Ytan) skrev 2020-11-13 13:22:52 följande:

Tänker att det hade varit värre om hon slutat bry sig om hygienen, eller kanske gått upp 20 kilo i vikt, slutat ta hand om sin hälsa.

Hon verkar helt enkelt ha mognat och blivit säkrare och tryggare i sig själv, grattis till dig! Du kanske borde jobba i samma riktning och inse att yta inte är det viktiga här i livet?

Yta är väldigt viktigt för många och är i sig inte ytligt betingat. Man kan inte ändra på vad man attraheras av. Självklart blir det en stor besvikelse om det man känner dragning till plötsligt försvinner och ersätts med något mindre lockande och ögonfrämjande.
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2020-11-13 14:13:24 följande:

Fast i så fall kan han ju aldrig träffa någon att dela resten av livet med? Förr eller senare blir alla gamla och grå, även han. Dessutom verkar han ha ganska extrema utseendekrav. Ingen här påstår att man sluta bry sig om sitt yttre. Men varför måste tjejen styla sig till tänderna? Bleka håret? Gå i högklackat? Inte särskilt bra för fötterna som sagt.
    Jo men bara för att man blir grå behöver man väl inte sluta klä sig snyggt och ta hand om sitt yttre. Man kan ju vara sexig och stilig även med rynkor, men inte om man an går klädd i mjukisbyxor och slutar ta hand om sitt hår.
  • Anonym (soffpotatis)
    marräng skrev 2020-11-13 18:54:01 följande:

Min fråga är. Vilken finare del av stockholm är det? Jag bor i en "lite finare" del av stockholm och jag klär mig precis som din flickvän. Liksom ganska många som bor här. Det är faktiskt inte så ofta man ser folk glida runt i högklackat och korta kjolar. Bara nyfiken.

Folk som TS är en speciell människotyp, tänk Solsidan Mickan och Fredde. De tänder på dessa attributen. Inte konstigare än så. Varför har folk så svårt att färstå hur viktigt utseenden är för både sexuell attraktion som status? Vi tände rju alla på olika utseenden och klädstilar. TS gillar den stereotypa kvinnotypen, inte konstigt han inte tänder på kvinnor i sneakers och á la naturella. I så fall hade han ju blivit ihop med en sån till att börja med.
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (M) skrev 2020-11-13 23:14:12 följande:
    Nej, snarare Södertälje. Ingen i finare kretsar klär sig enligt ts beskrivning, och verkligen inte i de sammanhang som han nämner.
    Det är vanligare utomlands än i Sverige men förekommer absolut. Ta USA Östeuropa eller Italien tex där är det väldigt vanligt. Det är en smak och stil. Varför orka ifrågasätta och överbevisa? TS gillar såna kvinnor helt enkelt!
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (M) skrev 2020-11-14 01:16:25 följande:
    Men ts bor väl i Sverige och inte i någon av de länder du nämner?
    Vem bryr sig. Kom tillbaks till sakfrågan istället.
  • Anonym (soffpotatis)
    Xenia skrev 2020-11-14 15:04:35 följande:
    Men Fredde är så rik att Mickan inte behöver jobba utan kan ägna dagarna åt shopping och diverse skönhetsbehandlingar. TS sambo jobbar troligen.

Antar att TS får separera och leta en ny "bimbo-look" tjej. Och när hon mognar och tröttnar på den stilen, skaffar han ytterligare en ny. Vartefter han själv blir äldre så blir det allt viktigare hur rik han än, annars kan ju tjejerna tröttna och välja en ny kille i sin egen ålder.

Enligt dig så tänder man (män) enbart på utseende och personligheten är oviktig. När man levt ihop ett tag så borde personligheten spela större roll, tycker jag.
    Många människor lägger större vikt vid status och utseende än personlighet. De tänder på hela paketet. Självklart vill han inte förlora det han tänder på även om hon är aldrig så trevlig. Förstår inte hur det kan vara så svårt att förstå? Bara för att man blir gammal vill man väl ha en snygg och välklädd partner. Sexuell lust är väldigt visuell för många.
Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv