Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Hon har slutat bry sig om sig själv

Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-15 15:24:16 följande:

Det här att göra sig rolig på andras bekostnad verkar ligga för ett par stycken i denna tråd tyvärr...

Tvivlar starkt på att du går på nyårsfest eller går på krogen (när det inte är Corona då) i termobyxor och pjäxor förutsatt att du inte är på typ after ski? Jag vet inte hur det är i din umgängeskrets men i min umgängeskrets har tjejerna ofta strumpbyxor, högklackat, kappa, klänning eller kjol osv. Hos oss kommer man inte in i termobyxor eller jeans på krogen. Tyvärr.

Vilken krog på Östermalm kommer man inte in på i jeans? Jag är född och uppvuxen på Östermalm och går oftast i jeans och stövlar eller sneakers. Har aldrig blivit nekad att komma in på någon krog någonsin.
  • smulpaj01
    Just Precis skrev 2020-11-17 09:02:24 följande:

Jag tror inte heller vi går på samma ställen om man säger så...

Men nu var det inte det min fråga rörde - utan att jag skulle vara fasligt intresserad att få veta vilka ställen i Stockholm som inte släpper in folk med sneakers till lunch.

Jag ber inte om hela din topplista, men du kan kanske nämna ETT konkret namn?

Det kan inte ts för ts har aldrig ens varit på Östermalm. Vem f*n kallar humlegården för humlet? Och nej, det finns inga krogar som inte skulle släppa in någon i sneakers på lunchen. Inte en enda!
  • smulpaj01
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 16:51:25 följande:

Det är allmänt vedertaget, du kanske bor på något annat som också heter Östermalm i någon småstad. Jo då det finns det allt. Du kommer inte in i badrofflor på exempelvis Diplomat.

Haha....fast nej, du är inte ens rolig bara töntigt pinsamt försök att trolla. Vedertaget är humlan, absolut INGEN människa skulle säga humlet och vi som bor på Östermalm skulle undra vad du pratar om. Dessutom pratade vi inte badtofflor utan sneakers. Finns inte en enda krog som inte skulle släppa in en kvinna med jeans och sneakers på lunchen!
  • smulpaj01
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 17:14:03 följande:

Men oj oj oj vad fel det kan bli, känns det jobbigt? Det är många som kallar det så fyi. Jag känner Östermalm som min egen bakficka som sagt bott här under en väldigt stor del utav mitt liv.

Nej bra för dig, försök du komma in med sneakers på Diplomat. Lycka till.

Ha ha...kommer självklart in på diplomat i sneakers utan problem. Nu brukar jag dock inte välja det så ofta annat än för afternoon Tea ibland.

Du bor definitivt INTE på Östermalm, hur mycket du än önskar att det vore så, men för min del har jag snart 50 år där.
  • smulpaj01
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-17 18:01:37 följande:

Jag bor på Östermalm. Sista gången jag säger det. Du behöver inte bekymra dig om det. Haha, det tror jag knappast!! Pinsamt oavsett. Du går säkert på bröllop i onepice och tar med dig matlåda på restaurang och pruttar okontrollerat i baren. Det är ju naturligt...

Jag förstår att du beskriver dig själv och den bilden stämmer mycket bättre in på hur du framställer dig själv i denna tråd. Så just den tror jag dig på.

Onepiece har jag inte ens i soffan på lantstället, pruttar gör jag aldrig annat än om jag är dålig i magen och är på toa och matlåda behöver jag aldrig använda.

Ta dig nu en liten sup till och försök hitta på nåt bättre trollande nästa gång för detta var bara så pinsamt uselt. Du kunde åtminstone läst på lite om Östermalm först alternativt skrivit om Mariefred som du verkar ha bättre koll på?!
  • smulpaj01
    Just Precis skrev 2020-11-17 18:27:13 följande:

OM det nu skulle vara så att du eller din tjej blivit nekade på Diplomat vid lunchtid när nån av er hade sneakers på så var det iaf garanterat inte pga skorna...

Du kanske var för packad helt enkelt

Ha ha....ja så måste det såklart ha varit. Tänkte inte på det.
  • smulpaj01
    Törstiga tuppen skrev 2020-11-17 23:13:38 följande:

Snabb fråga. Vilka butiker ligger i korsningen Artillerigatan/ Storgatan. 

Ha ha... Bra! Nu måste ts bege sig till Östermalm (om hen hittar dit) för att kunna besvara frågan
Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv