Inlägg från: marräng |Visa alla inlägg
  • marräng

Hon har slutat bry sig om sig själv

Min fråga är. Vilken finare del av stockholm är det? Jag bor i en "lite finare" del av stockholm och jag klär mig precis som din flickvän. Liksom ganska många som bor här. Det är faktiskt inte så ofta man ser folk glida runt i högklackat och korta kjolar. Bara nyfiken.

• marräng

Kul! Vi bor i samma stadsdel! Intressant att vi har så olika uppfattning om saker. Jag är född och uppvuxen här. Jag kan lova dig att ingen bryr sig om att din tjej har jeans och speakers. Gå in i fältan en lördag kl 15 och räkna hur många som har jeans och speakers kontra högklackat och kort kjol. Jag låååååvar att detta inte är något att hetsa om.

• marräng

Om du genuint bryr dig om hennes välmående ska du låta henne vara den hon vill vara. Om det är en dealbreaker för dig får du leta dig vidare helt enkelt. Det är vad som finns inuti som är av vikt i det långa loppet.

• marräng

Om du vill att hon ska må bra så prata med henne. Det känns enbart som du har startat tråden för att du ska få medhåll över att det är hemskt att hon inte klär sig på det sättet som passar dig. Klädstil förändras över åren. Det är inte något som är permanent. Det skulle t.ex. se ganska lustigt ut om jag kom i den klädstil jag hade för 20 år sen. Prata med henne om dina funderingar så får du begrunda svaren du får.

• marräng

Men du försöker ju bara provocera. Gick det inte med det ena så går det med de andra.

Sen haltar faktiskt hela ditt resonemang. Jag har faktiskt svårt att ens tro på dig. Du vill nog bara provocera.

• marräng

Åkte precis igenom hela östermalm och passade på atr räkna antal människor med korta kjolar och högklackat. Såg absolut inte en enda.

Jag förstår då verkligen att det är så många skilsmässor i Sverige.

• marräng

Ja antagligen ser jag ut som ett monster enligt dig och din världsbild. Du försöker uppenbart bara provocera till den milda grad att det bara blir löjeväckande.

Jag förstår inte varför du är så besatt av att gå till personangrepp istället för att ex prata med din flickvän eller träffa nån annan som uppfyller dina krav och förväntningar.

Jag anser dessutom att din uppfattning om östermalm är helt felaktig. Självklart finns det undantag och den bild som du målar upp är en absolut minoritet av de som bor här. Jag är född och uppvuxen här och har bott den största delen av mitt liv här. Jag har sett de flesta kretsar här och jag känner inte igen den bild du försöker att måla upp.

• marräng

Hahaha vad rolig du är.. jag har varit på diplomat (i och försig kallar jag det nått annat) iklädd både jeans och sneakers. Jag kan faktiskt inte tänka mig nån bli inte bli insläppt för just den anledningen.

• marräng

Ha tänk att jag fick rätt att du bara är ute och provocera.

Det eller så har du en väldigt konstig syn på människor. Du startar en tråd på familjeliv och sen häver du ur dig att du inte vill ha kommentarer från folk som kör Volvo eller arbetar på samhall/sibylla och Statoil och dyl. Vilka vill du ha kommentarer ifrån då? Gör gärna en lista så jag kan anteckna.

Jag hoppas verkligen att du försöker väcka känslor och egentligen inte menar det så att du inte har en sådan tråkig människosyn.

Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv