• Anonym (Abc)

    Fulaste namnen ni vet och som ni aldrig skulle ge ert barn?

    Vilka är de fulaste namnen ni vet och som ni aldrig skulle ge ert barn?

    Här är mina:

    POJKNAMN

    Vincent

    Alfred

    Otto

    Milton

    Dennis

    Hugo

    Linus

    Kim

    Kevin

    Lionel

    Liam

    Lennox

    Vilgot

    Aaron

    Ernst

    Johnny

    Conny

    Sven

    Bertil

    Birk

    Matteo

    Nicholas

    Simon

    Gustav

    Mattias

    Algot

    Thor

    FLICKNAMN

    Antonia

    Greta

    My

    Kim

    Tindra

    Tuva

    Novalie

    Melissa

    Angela

    Lunabelle

    Belle

    Joline

    Holly

    Engla

    Rut

    Moa

    Emelie

    Felicia

    Zelda

    Polly

    Patricia

    Chloé

    Philippa

    Penny

    Peggy

    Isadora

  • Svar på tråden Fulaste namnen ni vet och som ni aldrig skulle ge ert barn?
  • Anonym

    Vad är det för mening med denna tråd, känns som upplagt för att känsliga föräldrar ska bli ledsna.

  • Anonym (Uh)

    Vet en som tänkt ge sitt barn namnet Sandrella (annan stavning för Cinderella). Det skulle jag fan aldrig straffa mitt barn med. Usch.

  • Anonym (Olga)

    Konstig trådstart. Alla har olika åsikter om detta såklart och de flesta föräldrar ger barnet ett namn som de tycker är fint. Det finns inget rätt eller fel. Finns dock risk att vissa föräldrar blir ledsna. Det var ju ganska många namn du hade på dina listor. 

  • Themis

    Kent-Jesus till en pojk.

    Aslög till en tjej är svårslaget.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Anonym (Martina)

    Du har nämnt samtliga mina barns namn samt min hunds namn! 

    Gillar du mitt namn?

  • Aniiee

    Schmendrick är svårslaget.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Physalis

    Kan inte komma på något fult namn som håller. Först tänkte jag på Ulla för att det var superroligt för killarna i lågstadiet att rimma på men egentligen är det ganska gulligt när jag tänker efter. Den tänkte jag på Gun som en syslöjdslärare jag ogillade hette, men det blir rätt coolt på engelska, sött och lillgammalt egentligen.

    Conny är ett sånt klassiskt "fult" namn enligt många men jag hade en skolkamrat som hette så, han var retad i alla år för att han var överviktig, tystlåten och blyg. Men han var otroligt snäll och modig som aldrig gav aldrig upp att försöka nå ut till folk trots alla sociala motgångar han utsattes för.

    Det är många namn som jag aldrig skulle döpa ett barn till men ingen av de är för att de är fula. Det handlar mer om att namnen känns tråkiga, överanvända, förknippas med föräldragenerationen, betyder något olämpligt på något språk, förknippas med en riktig person eller fiktiv karaktär som jag har svårt för mm.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Fulaste namnen ni vet och som ni aldrig skulle ge ert barn?