Inlägg från: Anonym (trolleri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trolleri)

    Lustar

    Anonym (pro) skrev 2020-11-15 20:41:04 följande:

    Tack för synpunkterna
    Vet ju inte hur vanligt det är men det är väl inget man berättar om öppet. För män är det annorlunda.
    Skulle inte ha nåt emot en oerfaren ung kille men var kan jag komma i kontakt med nån.
    Tänkte nog passa på när min man är bortrest


    Jaha, här går det fort framåt. Från att ha "fantasier" om unga killar till att träffa någon ung kille att knulla med när mannen är borta.

    Snyggt försök men du visade svansen lite för tidigt TROLL!!!
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (pro) skrev 2020-11-18 12:12:29 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar
    Det här är drömmar/fantasier jag har haft i ett antal år men inte kommit till skott.
    Men ännu så länge har jag inte kommit längre än så men kanske en vacker dag. Innan det är för sent
    Eller hur... så du ser inget konstigt alls mellan din trådstart där du snackar om att det bara är tankar och undrar om du ska berätta för din man från att helt plötsligt gå till att du nu bums ska knulla någon random ung kille?

    Det är väl en JÄVLA skillnad på att tänka saker och att göra verklighet av dem, eller?
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-19 06:25:34 följande:
    Varför reagerar du så aggressivt? Varför stör det dig om hon vill knulla en ung kille? 
    Jag stör mig inte på att TS vill knulla en ung kille, TS kan knulla en lyktstolpe om hon så vill, det jag stör mig på är att hon vill knulla en ung kille BAKOM RYGGEN på sin man.

    Men det hade du givetvis inte förstått, eller hur Drömmer?

    Tänk va praktiskt det är att spela dum när det passar Oskyldig
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (pro) skrev 2020-11-19 06:54:52 följande:
    Det undrar jag också
    Du fattar alltså inte skillnaden på att knulla en kille som singel och knulla en annan kille bakom ryggen på din man?

    Fråga din man, han kan säkert förklara skillnaden för dig
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-19 18:15:28 följande:
    Du har tydligen inte fattat vad ett Troll är. Man trollar inte bara för att man vill knulla någon annan än sin partner. Vem är dum?
    Och man går normal inte från att fantisera om att knulla andra och "nu jävlar ska jag ut och knulla andra" efter 3 inlägg om man inte är ett troll.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-20 13:04:32 följande:
    Trams! Då har du aldrig läst riktiga trolltrådar.
    Trams, du försöker bara snacka bort huvudpoängen (TS vill gå bakom ryggen på sin man) med en massa BS om troll.

    Varför gör du det? Går du själv bakom ryggen på din?
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-20 13:18:28 följande:
    Jag drömmer om att göra det. Sköna härliga drömmar.
    Drömma är helt ok, att sen göra det är en helt annan sak.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-21 05:14:47 följande:
    Tur att jag själv bestämmer vad som är ok.
    Bestämmer du vad din man tycker är ok?
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 10:56:21 följande:

    Du har ett liv, följ din instinkt på den här punkten skulle jag säga. Eftersom ni redan har barn och tillbringat 30 år tillsammans , vad mer kan man begära. 
    Vad skulle du tjäna på att berätta? 
    Är det så att din man går igång på tanken så kan det ju bli kul men annars så tror jag mest att du kommer att få honom att känna sig vissen. 
    Skulle tillfälle ges att vara otrogen med en yngre man så ta den om ditt samvete pallar, det blir säkert ändå inget långvarigt. Passa på att njuta medans du kan. Det är ju inte ens säkert att tillfället dyker upp. 


    Ja det brukar låta så... sen sitter man och snörvlar och kryper omkring på sina bara knän och tycker att man förtjänar att bli förlåten och tycker enormt synd om sig själv.

    Lätt att vara kaxig när man går bakom ryggen på folk, men när det kommer fram så är man inte lika kaxig längre utan faktiskt ganska ynklig och patetisk.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 11:48:18 följande:

    Ja så kan det mycket väl bli, men jag tänker att man är mogen att fatta det beslutet själv när man är 55 år . 
    Varför skall man förnedra maken med att säga att man tänder på yngre. Om de nu inte kan göra en sexgrej av det tillsammans. 
    Tänk om han skulle säga att även han hellre skulle träffa en yngre kvinna? 

    Om man är otrogen så får man ju vara beredd på att ta smällen såklart. De säger jag ingenting om. 


    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 11:23:50 följande:
    Ja det brukar låta så... sen sitter man och snörvlar och kryper omkring på sina bara knän och tycker att man förtjänar att bli förlåten och tycker enormt synd om sig själv.

    Lätt att vara kaxig när man går bakom ryggen på folk, men när det kommer fram så är man inte lika kaxig längre utan faktiskt ganska ynklig och patetisk.


    Nja, det är väl snarare så att om man öht fattar ett sånt beslut (vara otrogen) så är man absolut inte mogen. Att såra och förnedra människor man säger sig älska samt sabba sina ungars trygghet för att det pirrar i trosan/kallingarna kan ju inte kallas för ett moget beteende. Vuxna människor förväntas kunna fundera lite över vad deras agerande kommer få för konsekvenser innan de gör nåt.

    Varför är det enda alternativet att man säger till maken att man tänder på andra?
    Kan man inte bara tända på andra bäst man vill men ge fan i att göra något av det?

    Fast det handlar ju inte bara om vilka smällar man själv få ta, det handlar minst lika mycket om vilka smällar ANDRA får ta. Bara för att man själv tycker det är värt det så betyder inte det att det är ok att andra ska behöva lida för det.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (Drömmer) skrev 2020-11-23 12:53:51 följande:
    Nej, gör du?
    Nä precis, så varför sitter du och påstår att det är du som bestämmer vad som är ok för din man? Det avgör väl han själv?
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 14:15:58 följande:

    Ibland kan ju också själva diskussionen om snedsteg bli en liten krydda i förhållandet. Om man vill hålla ihop det så skärper man sig lite. Kanske tänder lite på att tillsammans leka med tanken . 
    Alltså jag gillar true love and tenderness men jag moraliserar inte över vad filk tänder på eller väljer i sitt liv. 


    Ja som sagt, det är väldigt stor skillnad mellan tankar och fantasier, rollspell eller whatever man använder för att krydda upp sexlivet MED sin partner och att knulla med någon random snubbe för sin egen skull.

    Jag ser inget som helst fel i att moralisera över svek, lögner och medveten förnedring av andra människor. Jag tycker snarare det är sånt man SKA moralisera över så folk fattar att det inte är acceptabelt. Att låtsas vara neutra i frågor som rör att behandla andra människor illa ser jag snarare som väldigt oempatiskt... det är som att säga.. "jag moraliserar inte för jag bryr mig inte ett skit om hur man behandlar andra människor och hur det får dem att må"
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 14:15:58 följande:

    Ibland kan ju också själva diskussionen om snedsteg bli en liten krydda i förhållandet. Om man vill hålla ihop det så skärper man sig lite. Kanske tänder lite på att tillsammans leka med tanken . 
    Alltså jag gillar true love and tenderness men jag moraliserar inte över vad filk tänder på eller väljer i sitt liv. 


    Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:18:43 följande:
    Ja som sagt, det är väldigt stor skillnad mellan tankar och fantasier, rollspell eller whatever man använder för att krydda upp sexlivet MED sin partner och att knulla med någon random snubbe för sin egen skull.

    Jag ser inget som helst fel i att moralisera över svek, lögner och medveten förnedring av andra människor. Jag tycker snarare det är sånt man SKA moralisera över så folk fattar att det inte är acceptabelt. Att låtsas vara neutra i frågor som rör att behandla andra människor illa ser jag snarare som väldigt oempatiskt... det är som att säga.. "jag moraliserar inte för jag bryr mig inte ett skit om hur man behandlar andra människor och hur det får dem att må"
    Den här tråden är inte så svår att genomskåda, upplägget är ganska typiskt för människor som vill vara otrogna med förstår att det är fel och behöver andras medhåll för att rättfärdiga det för sig själva.

    TS är sugen på att knulla lamkött, men då hon har partner så förstår hon att det är fel så hon skriver en tråd och ser vilken respons hon får. Om alla tycker "skit i rätt eller fel, kör bara" eller "du väljer det som känns bäst för dig" (vilket i sig är samma sak som att säga "kör bara" för i båda fallen skiter man i hennes partner och barn) så har hon fått vatten på sin kvarn om att det är helt ok att bedra sin man.. för om andra tycker det är ok så är det ju kanske inte så fel ändå... eller?



  • Anonym (trolleri)
    Anonym (varför berätta allt) skrev 2020-11-23 17:12:58 följande:
    Personligen har jag aldrig varit otrogen men det finns ju liksom olika moraliska kompasser där. Det finns de personer som kan snatta i butik eller köra över grannens katt utan att säga något. Jag är inte sådan men TS kanske är?

    Låt oss säga att TS är otrogen typ en gång, ingen får veta något och hon kan ha fortsatt bra relation med sin man efter det eftersom TS då insåg att gräset inte var grönare. Det kan ju t ex vara positivt. 
    I Sverige kan man ju inte äga en annan människa även om man är gifta.  
    Så du menar att alla moralkompasser är helt ok?
    Om min moralkompass säger att det är ok att svika och förnedra andra så är det helt ok och måste accepteras av alla? Vad min moralkompass får för konsekvenser för andra spelar ingen som helst roll?

    Vad TS tycker är irrelevant, gränserna i ett förhållande sätts av BÅDA inte av en.
    Gillar man inte tvåsamhet så ska man inte vara i ett monogamt förhållande. Då öppnar man upp förhållande i samförstånd med sin partner eller avslutar förhållandet och går in i ett nytt förhållande med någon som delar ens preferenser. Om man inte klarar av att vara två om att sätta gränser utan tycker man kan sätta dem lite som man vill och gå bakom ryggen på andra för att den andra inte ska få någon möjlighet att säga emot så är man både feg och egoistiskt och faktiskt extrem omogen. 

    Ja i Sverige äger man inte andra men det men det betyder inte att man kan behandla andra som man vill. Förhållanden handlar om överenskommelser och förtroende, inte om ägarskap.
  • Anonym (trolleri)
    Anonym (pro) skrev 2020-11-24 07:28:33 följande:
    Tack för att du engagerar dig så mycket i mitt liv och vad jag gör och tänker.
    Såna som du finns det tyvärr gott om.
    De hör eller har läst nåt och sen lägger de själva till och drar ifrån som det passar. När de har bestämt sig för hur det är kan de sen moralisera hejvilt med utgångspunkt från sin egen förträfflighet.
    Jag och min man tycker att vi har ett bra förhållande. Men kanske ska jag först fråga vad du tycker. Vi litar på varandra och kan också förstå och acceptera att man nån gång i livet kan ha lust till någon annan utan att det behöver betyda att vi inte tycker om varandra.. Min man har varit med andra kvinnor vid några tillfällen och det har han berättat. Jag har inte delat säng med någon annan man men om jag skulle göra det så är jag inte rädd för att berätta det för min man.
    Om man i hemlighet inleder ett mer stadigt förhållande med någon annat kan jag tycka att det inte är ok.
    Att jag har tvekat till att berätta för min man beror inte på att jag vill gå bakom ryggen på honom. Vi har det här förankrat hos varandra.
    Att jag inte vet om jag vågar berätta beror på att mina fantasier handlar om mycket yngre män eller snarare killar. Såna förhållanden betraktas ju av många lite sjukliga tankar. En av dem är säkert du.
    Frågeställningen är ganska enkel och så länge du håller dig till FANTASIER och TANKAR så är det inget problem, alla är fria att fantisera precis hur mycket du vill och du behöver inte dela med dig av det till din partner om du inte vill för dina TANKAR är dina egna och alla har tankar och fantasier, det har förmodligen din partner oxå. Vad som däremot INTE är ok är att göra VERKLIGHET av sina tankar och gå ut och knulla första bästa snubbe som matchar dina fantasier.... men komplicerat än så behöver det inte vara.

    Men nu dyker det upp ny information (din man har själv knullat andra) som du INTE delat med dig av tidigare och som sätter hela frågeställningen i ett annat ljus, men som du tydligen förväntar dig att vi som skriver här ändå på något sätt skulle haft med i beräkningen eftersom vi givetvis kan läsa tankar och veta exakt allt du vet men inte sagt.

    Om din man knullat runt med andra kvinnor och du är ok med det så HAR ni ju redan en mer eller mindre öppet förhållande. Och om han får knulla runt borde väl även du kunna göra verklighet av dina fantasier.
Svar på tråden Lustar