Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:28:30 följande:
Anonym (trolleri) skrev 2020-11-23 16:18:43 följande:
Ja som sagt, det är väldigt stor skillnad mellan tankar och fantasier, rollspell eller whatever man använder för att krydda upp sexlivet MED sin partner och att knulla med någon random snubbe för sin egen skull.
Jag ser inget som helst fel i att moralisera över svek, lögner och medveten förnedring av andra människor. Jag tycker snarare det är sånt man SKA moralisera över så folk fattar att det inte är acceptabelt. Att låtsas vara neutra i frågor som rör att behandla andra människor illa ser jag snarare som väldigt oempatiskt... det är som att säga.. "jag moraliserar inte för jag bryr mig inte ett skit om hur man behandlar andra människor och hur det får dem att må"
Den här tråden är inte så svår att genomskåda, upplägget är ganska typiskt för människor som vill vara otrogna med förstår att det är fel och behöver andras medhåll för att rättfärdiga det för sig själva.
TS är sugen på att knulla lamkött, men då hon har partner så förstår hon att det är fel så hon skriver en tråd och ser vilken respons hon får. Om alla tycker "skit i rätt eller fel, kör bara" eller "du väljer det som känns bäst för dig" (vilket i sig är samma sak som att säga "kör bara" för i båda fallen skiter man i hennes partner och barn) så har hon fått vatten på sin kvarn om att det är helt ok att bedra sin man.. för om andra tycker det är ok så är det ju kanske inte så fel ändå... eller?
Personligen har jag aldrig varit otrogen men det finns ju liksom olika moraliska kompasser där. Det finns de personer som kan snatta i butik eller köra över grannens katt utan att säga något. Jag är inte sådan men TS kanske är?
Låt oss säga att TS är otrogen typ en gång, ingen får veta något och hon kan ha fortsatt bra relation med sin man efter det eftersom TS då insåg att gräset inte var grönare. Det kan ju t ex vara positivt.
I Sverige kan man ju inte äga en annan människa även om man är gifta.