Bästa antidepressiva?
Vilken antidepressiva är bäst? Jag letar efter någon sort som inte gör det svårare att bli gravid och som inte gör att man tappar hår
Vilken antidepressiva är bäst? Jag letar efter någon sort som inte gör det svårare att bli gravid och som inte gör att man tappar hår
Den bästa antidepressiva är rask promenad minst 3x15 minuter fördelade med jämna mellanrum under dagen.
Och ja jag fattar att det inte är svaret du vill ha men som jag förstår det är antidepressiv medicin enbart känslobedövande. Motion däremot släpper lös dopaminet.
Så enkelt är det inte att någon är bättre än en annan. Helt individuellt hur man reagerar/om man reagerar.
Voxra ska dock fungera som lite mer uppiggande men kan också öka ångest så. Låt läkaren bestämma men testa flera sorter.
Hej!
Jag funderade på att börja med ssri, men ville inte riktigt. Började med KSM-66 istället (naturläkemedel) och som sänkt min stressnivå rejält. Jag är lugnare i själen och känner inte ens ett uns av höstmörkret. För första gången på länge upplever jag den som enbart mysig. Placebo eller ej, men den funkar för mig. Kanske värt att prova innan?
Hoppas du får må bättre snart!