• anonym2005

    Räknar ni babyshower som allmän tillställning utifrån de nya covid 19 restriktionerna?

    Skulle ni räkna babyshower som privat eller allmän sammankomst nu när covid 19 restriktionerna har skärpts till 8 personer?

    Nej, det är inte min shower.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Räknar ni babyshower som allmän tillställning utifrån de nya covid 19 restriktionerna?
  • Anonym (Va?)

    Tycker du att det är rätt tillfälle att anamma en löjlig amerikans företeelse nu under pandemin?

  • Anonym (...)

    En babyshower är ingen allmän sammankomst. Däremot är det korkat att träffas i onödan i dagsläget oavsett vad det kallas.

  • anonym2005

    Du kan vara helt lugn kompis, jag skrev att det inte är min shower. Och jag har inte ett dugg intresse av att delta om det så skulle ske.

  • anonym2005
    Anonym (...) skrev 2020-11-16 18:57:51 följande:

    En babyshower är ingen allmän sammankomst. Däremot är det korkat att träffas i onödan i dagsläget oavsett vad det kallas.


    Absolut, så klart att det är.
     Jag var bara nyfiken hur det ansågs privat eller inte, det är svägerskan som är gravid.
     Jag tänker inte delta om det skulle bli tal om något sånt.
  • Anonym (Treo)

    Privat.

    Men det var ju minst sagt tydligt på presskonferensen idag att den enda anledningen till att privata sammankomster inte också förbjuds är att det är omöjligt för svensk lagstiftning. Så inpraktiken spelar det ingen roll.

    Detta var regeringens budskap idag:

    ? Gå inte till gym, gå inte till bibliotek, ha inte fester. Ställ in. Hitta inte på undanflykter som skulle göra din aktivitet okej.

  • Anonym (L)

    Det är en privat tillställning, en totalt onödig sådan.

  • Jemp
    Anonym (Treo) skrev 2020-11-16 19:03:14 följande:

    Privat.

    Men det var ju minst sagt tydligt på presskonferensen idag att den enda anledningen till att privata sammankomster inte också förbjuds är att det är omöjligt för svensk lagstiftning. Så inpraktiken spelar det ingen roll.

    Detta var regeringens budskap idag:

    ? Gå inte till gym, gå inte till bibliotek, ha inte fester. Ställ in. Hitta inte på undanflykter som skulle göra din aktivitet okej.


    Precis så. Den är inte allmän men ska inte hållas.
  • Anonym (S)

    Det är en privat tillställning men regeringen vill att man håller sig till 8-gränsen även då och helst ska man så klart ställa in helt! Det finns en enda region nu i landet som inte har särskilda restriktioner, kanske dags att ta det här på allvar nu??

  • Anonym
    Anonym (Treo) skrev 2020-11-16 19:03:14 följande:

     ha inte fester. Ställ in. Hitta inte på undanflykter som skulle göra din aktivitet okej.


    Statsministern var tydlig idag
Svar på tråden Räknar ni babyshower som allmän tillställning utifrån de nya covid 19 restriktionerna?