Inlägg från: Ölandstoka |Visa alla inlägg
  • Ölandstoka

Gravid efter ivf

Kallamakka skrev 2020-11-30 08:09:53 följande:

Hej!

Jag provar att skriva här jag också

Har precis plussat, idag är det endast ruvardag 9. Så mycket kan hända.

Det här är min elfte insättning och femte graviditeten genom IVF. Håller tummarna på att jag får behålla den här.

Hej :) Vilken resa du har haft, elva insättningar! Tolkar jag dig rätt att du har haft fyra missfall? Beklagar verkligen. Det här blir graviditeten som går hela vägen! :)
  • Ölandstoka
    Satira skrev 2020-11-30 07:48:05 följande:

Fint av dig att kolla läget :) 

Blödde både i fredags kväll och lördags kväll, men väldigt lite.

Försöker fokusera på att jag fortfarande har mina symtom och att det kan vara många saker som orsakar smärta och blödningar. (Inbillar mig att om det skulle vara MF så borde jag blöda betydligt mer...) 

Har UL vid 16 idag och det är skönt att det är så nära nu, har varit långa dagar.

Hoppas ni hade en riktigt mysig första advent! 

Vi har fått upp lite mysig belysning och så men jag orkar inte baka och så som jag skulle vilja. Advent är så mysigt!

Då är det inte många timmar kvar, hoppas att det går fint. Får pappan vara med?
  • Ölandstoka
    Satira skrev 2020-12-01 07:37:03 följande:

Det gick jättebra, fostret hade växt som det skulle och hjärtat slog fint :) 

Orsaken till blödningen kunde läkaren inte se, men det viktigaste var ju att fostret lever!

Inga barn här heller, har heller aldrig varit gravid innan så detta är helt nytt...

Vad är orsaken till att ni gör IVF?

För min del handlar det om endometrios som orsakat sammanväxningar så jag inte har några fungerande äggledare.

Åh vad skönt! :) Härligt att det gick bra. Känns det lite tryggare nu?
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-12-01 11:10:05 följande:

Fel av mig...det är ju imorgon! Håller tummarna imorgon istället. :)

Tack :) Imorgon klockan 13. Har svårt att fokusera på jobbet, börjar bli nervös.
  • Ölandstoka
    Satira skrev 2020-12-01 12:33:29 följande:

Ja, det känns mycket bättre nu! Jag var väldigt rädd att jag skulle få beskedet att hjärtat inte slog igår... 

Det är fortfarande nervöst och jag riktigt längtar tills 12-veckors gränsen har passerat. Läkaren sa att man har en något förhöjd risk för missfall om man blöder, men att den risken försvinner vid 12 veckor. 

Hur mår du nu? Har du fått fler graviditetssymtom?

Hoppas att det slutar helt och håller sig borta :)

Jag mår bra, är väldigt nervös inför vul imorgon men jag ser fram emot det. Har inget nytt utan det är brösten och tröttheten som är mest påtagligt, lite smått illamående någon gång då och då.

Hur mår du, nu när du kan slappna av lite kanske symtomen kommer i mängder :D
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-12-01 15:12:55 följande:

Förstår dig precis, känner likadant trots att det är en veckan drygt kvar till vul för mig. Men nu är det snart dags för dig. Håller tummarna imorgon!

Tack <3 Börjat bli riktigt nervös! Rapporterar i eftermiddag :)
  • Ölandstoka

Det gick så bra :) Lillen var 15 mm och hjärtat slog så fint. Filmade lite så att jag kan titta på hjärtslagen om och om igen :D

Har bokat tid hos mvc också så det blir om två veckor. Så blir det nog kub i januari sen. Känner mig så lugn och trygg nu, längtar enormt efter att få berätta och visa för våra föräldrar nu :)

• Ölandstoka
    Kallamakka skrev 2020-12-02 15:06:39 följande:

Men så härligt att allt stod rätt till. Stort grattis skönt! Förstår att du blir ivrig att berätta.

Clemmentina skrev 2020-12-02 15:11:38 följande:

Vilka underbara nyheter! :) Förstår att du är lättad och längtar efter att få dela med dig. Mysigt med film!

Tack! :)
  • Ölandstoka
    Satira skrev 2020-12-03 08:23:45 följande:

Stort stort grattis, så härliga nyheter!

Tack :) Det känns riktigt bra.
  • Ölandstoka
    Hunny B skrev 2020-12-03 10:22:14 följande:

Grattis till er som haft era vul och fått se levande små foster! Risken för missfall ska vara väldigt liten om man sett hjärta ticka och foster i rätt storlek i v. 9, kan vara skönt att tänka på om man oroar sig :)

Tack :) Egentligen är det sånt man vet men det är bra att höra det då och då ;)
Svar på tråden Gravid efter ivf