• neverpreggo

Gå från dejt till par??

Om ni båda verkar vara säkra så blir det inget långt samtal utan bara en enkel fråga. Lägger man tid över att fundera på det så vill man veta. Bättre att markera att nu är vi ihop än att få veta att den andra egentligen velat dejta exklusivt i ett halvår men inte anser er vara ihop.

• neverpreggo
    Anonym (Vad) skrev 2020-11-17 15:02:33 följande:
    Vad är det för skillnad på att dejta exklusivt och att vara ihop?

Vissa lägger en skillnad där eller på andra sätt som man inte kan veta om man inte pratar med varandra.

Minst en tråd i veckan om detta och slutar aldrig med ett samtal. TS. Gör bättre än så.

• neverpreggo
    Anonym (Vad) skrev 2020-11-17 16:05:20 följande:
    Vad tycker du är skillnaden på att dejta exklusivt och att vara ihop?

Man kan dejta länge utan att faktiskt vara ihop vilket jag uppfattat från trådar och i verkliga livet.

Har själv dejtat en kille exklusivt men vi var inte ett uttalat par för vi båda ville ta det långsamt. Skillnaden med oss mot dessa trådar är att vi faktiskt kommunicerade. Att inte kunna ta detta samtal är illavarslande för framtidens viktiga samtal.

• neverpreggo
    Anonym (Vad) skrev 2020-11-17 17:42:38 följande:
    Men om det nu är rätt varför vill man då ta det långsamt? Då är det ju inte rätt person tänker jag? Eller så har någon person inte tillräckligt starka känslor för att ta dejtandet till nästa steg.
    Andra omständigheter än känslor (som inte saknades i mitt fall). Sjukdom, barn, dåliga erfarenheter, ja allt möjligt. Spelar ingen roll om man är överens men det kräver... kommunikation.
Svar på tråden Gå från dejt till par??