• Bergem

BF Augusti 2021

Hej, hoppar in här i tråden.

Plussade nyligen och är i vecka 5. Känns himla spännande då detta är första graviditeten (30 år gammal).

• Bergem
    surtanten skrev 2020-12-15 07:42:37 följande:

Hoppar in här, plussade för 1 1/2 vecka sedan är i V6 (5+2). Känner inte så mycket symptom ännu, lite illamående ibland.

Är 40 år och försökt ett tag nu, blivit gravid 2 ggr men bägge gångerna har vi valt att avbryta pga kromosonavvikelser. Är mycket blandade känslor nu, glad att man blivit gravid men kan inte känna riktigt glädje förrän jag säkert vet att det inte är något fel denna gång.

Håller alla tummar för er! Jag tror att vi alla brottas med olika känslor och rädslor. För mig är detta min första graviditet och jag är livrädd att det inte ska gå vägen och visste inte hur jag skulle uttrycka lyckan. Min andra hälft sa dock att vi utgår från att allt kommer att gå bra och låter lyckan få rusa på! Och så tar vi de andra känslorna senare OM de skulle hända något.

Stor kram till dig!
  • Bergem
    Holy93 skrev 2020-12-13 03:51:47 följande:

För mig är symptomen ibland starka och vissa dagar helt bortblåsta. Sa till killen en dag att "gud vad bra jag mår, alla mår ju så dåligt när de är gravida" det fick jag äta upp dagen efter då jag mådde illa av att bara röra huvudet haha

Hahaha, stackare! Hoppas det går över fort.

Jag har mest "mensvärk" fram och tillbaka jag och måste äta lite oftare för att inte börja må illa.
Svar på tråden BF Augusti 2021