• Vicki89

BF Augusti 2021

Hej!

Jag plussade i förrgår, bim idag. Har en liten son här hemma, det kommer bli exakt två år emellan om detta går vägen.

Innan sonen kom hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10. Det var riktigt hemskt. Är så rädd att det ska vara samma sak igen. När jag väntade sonen erbjöd min gynekolog mig ett tidigt vul i vecka 6 där jag kunde se ett hjärta slå. Den här gången har jag gått till en privat klinik för att få hjälp att bli gravid med Letrozol, men de kan inte erbjuda vul eller skicka vidare inom regionen. Någon som vet hur man kan gå tillväga för att få ett tidigt vul den här gången? Kan man gå via MVC?

• Vicki89
    SpändFörväntan skrev 2020-12-19 08:28:16 följande:

Grattis till plusset :)

Man kan alltid fråga på sitt MVC, men många säger nej. Speciellt nu när det är pandemi och man ska undvika ?onödiga? läkarbesök med mera.

Om du får ett nej på MVC kanske du kan kolla upp en annan privat klinik och betala för ett VUL? Det borde kosta som ett vanligt besök, inte så dyrt med andra ord.

tack för svar! Har kollat upp privata, och där kan man boka först vecka 8+0. Hade så gärna velat ha ett i vecka 6-7 så att jag inte behöver vänta så länge, om det skulle visa sig att något är fel. Men ska höra med MVC också.
    Trixxie skrev 2020-12-19 10:42:37 följande:

Hej! Du kan kontakta en öppenvårds gynekologi mottagning för tidigt vul :) lycka till!

Ska kolla! Vet dock att det är långa köer till gynekologimottagningarna här...
  • Vicki89
    Maximin skrev 2020-12-19 23:12:25 följande:

Hej! Går med i denna grupp, plussade igår!

Har en vild 14 månaders hemma och denna graviditet var högst oväntad men så välkommen :)

BF 28/8.

Då har vi BF samma dag! Och jag har en vild 15-månaders här, så väldigt lik situation! Grattis till plusset!
  • Vicki89

Jag går också gärna med i fb-gruppen om den är hemlig och det finns plats kvar. :)

Svar på tråden BF Augusti 2021