Inlägg från: Anonym (Mommo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mommo)

BF Augusti 2021

Hej!

Väntar andra barnet med bf 15 augusti. Har ett barn på 2,5 sedan tidigare.

• Anonym (Mommo)
    isabelle81 skrev 2021-01-03 13:14:30 följande:

Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)

Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(

Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.

Jag ska på VUL imorgon, gick in i vecka 9 idag. Är superstressad och rädd att de inte ska se några hjärtslag. Hoppas på att kunna slappna av och andas ut efter imorgon.

Lycka till på tisdag!
  • Anonym (Mommo)

Idag har jag varit på tidigt ultraljud, v.9, och fått se ett litet hjärta slå. Nu kan jag andas ut och känna mig gravid på riktigt.

• Anonym (Mommo)
    isabelle81 skrev 2021-01-05 08:43:19 följande:

VUL gick bra :) Är på jobb så ville bara uppdatera snabbt. Hjärtat kunde ses! Jag är gladast i världen känns det som!!

Grattis! Visst är det faktiskt att se det lilla hjärtat!
  • Anonym (Mommo)
    Anonym (Lovelia) skrev 2021-01-06 16:53:15 följande:

Jag är gravid i v 10. Fick igår en ljusrosa liten flytning. Har varit på vul som såg bra ut för en vecka sedan med hjärta som slog. Någon som har erfarenhet av detta? Man blir ju väldigt orolig!

Jag fick det i min förra graviditet .Då fick jag veta att det är helt normalt. Större blödningar eller smärta som påminner om mensvärk bör kollas upp sa bm till mig då.
  • Anonym (Mommo)

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug- Soltroll ( 1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Svar på tråden BF Augusti 2021