• Enell83

BF Augusti 2021

Hej! Ny här. 37 år och plussade redan i november, bf kring månadskiftet juli/augusti. Detta är första barnet så tänker att jag kommer att gå över tiden mot augusti. Har varit på ett första hälsosamtal hos bm och har inskrivning på måndag! Hoppas att allt ser bra ut. Är jätte orolig med mycket tankar. Har haft alla möjliga symtom men de har blivit svagare så känner mig nervös över om det är en levande graviditet eller inte. Glad över att få vara här och dela lite tankar och förhoppningsvis resten av resan ocså!

• Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-03 10:59:06 följande:

Har också BF i början av augusti och går in i vecka 11 idag. Fyller snart 37 och har just nu nästan inga symptom förutom trötthet - hade jätteont i brösten i början men det har avtagit och har heller inte varit illamående. Dock har jag redan ett barn och det var samma i den graviditeten dvs nästan inga symptom och allt var bra ändå. Ska också till BM imorgon och då ska vi boka tid för KUB så det är första milstolpen där man äntligen får veta om det finns någon därinne och om allt är bra. Lite mer orolig den här gången känner jag då jag inte kände till exempelvis missed abortion förra gången så då oroade jag mig inte över bristen på symptom. Det går snabbt till KUB nu!

Hej, ja hoppas verkligen att vi båda snart får svar, eller symtom. Kom symtomen längre fram för dig med första? Känner att det varit lättare om jag inte haft symtom i början än att jag haft som sedan avtagit. Har ju inte vågat berätta för så många ännu. Känns jätte jobbigt. Samtidigt tänker jag att det kan ju vara helt naturligt att man får mindre symtom när moderkakan börjar ta över. Men det är inte förens i vecka 12 om jag förstått det rätt. Längtar så till KUB!

Ser att det är fler som ska på första besöket imorgon. Lycka till alla!! Spännande att höra hur det gått.
  • Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-03 22:45:45 följande:

Nej det kan jag inte påstå. Om inte graviditeten hade varit välplanerad så skulle jag säkert inte ha märkt något förrän magen blivit större. Vi har inte berättat för någon den här gången pga att vi vill vänta så länge som möjligt att berätta för vårt barn - dels för att bespara honom ifall det blir missfall men även för att barn inte har så bra tidsperspektiv så det känns ju som en evighet till månadsskiftet juli/augusti (det tycker man ju själv nu också i och för sig). Men just eftersom ingen vet förutom min man så känns det nästan som att jag glömmer bort graviditeten ibland! Skämt åsido men det är så trista veckor innan man får veta om allt verkar bra och kan börja berätta för folk så jag hoppas verkligen att jag kan få KUB tidigare snarare än senare (har läst att det kan vara mellan 11+5 och 13+6).

Det låter ju klokt att vänta med att tala om för barnet. Kan säkert bli mycket jobbiga tankar för ett barn att ta in vid missfall. Önskar att jag också kunde "glömma" då och då ; )
  • Enell83
    Seven Costanza skrev 2021-01-06 20:28:15 följande:

Precis- en fördel är iallafall att det nog blir ganska lätt att dölja magen under vintern. Vi hoppas kunna vänta med att berätta till efter RUL och det blir i början av mars. Förra gången hade jag RUL i augusti och det hade inte varit lätt att dölja tills dess med sommarkläder för mig, men då berättade vi efter KUB. Hur länge är det till KUB för dig?Jag har fått tid torsdag den 21/1.

Är själv så glad över att jag kan dölja min uppkörda mage på jobbet än så länge. Vill vänta med att berätta till efter KUB. Kan tänka mig att det är.mycket svårare på sommaren. Själv kan jag inte vara för varm. Fungerar inte då! Mitt kub är 20/1 så vi får vänta tillsammans. Känns så långt bort nu, vill bara se den lilla!
Svar på tråden BF Augusti 2021