• Mochi1

BF Augusti 2021

Jag hoppar in här! Plussade i söndags! Är 32 år och detta är första barnet, vi hade en MA i juli så där finns lite oro över graviditeten men vi är jätteglada!
    Enligt att så är BF 7 aug! Ser så framemot en liten lejon bebis! Fanns det FB-grupp också? :)

• Mochi1

Hej alla,
    Grattis till alla pluss här i tråden! Behöver skriva av mig lite.
    Jag är i vecka 9+2 idag och har fått tid till VUL nu på fredag. Är så himla nervös. Väntar första barnet och i somras hade jag en MA så är supernojjig över att fostersäcken ska vara tom även denna gång. Nu har vi försökt i cirka 1,5 år, fyller 33 i år så känner en viss stress.
    Vet att ett tidigare MA inte ökar risken för att det ska ske igen, men själva erfarenheten av det gör det svårare att känna en stark trygghet och tillit till att allt ska gå bra. 
    När vi gick genom MA i somras så blev jag så klart jätteledsen och superbesviken, men kände ändå att det var hanterbart eftersom det var en ofostrig graviditet och liksom inget embryo som hade dött. Men vet inte hur jag kommer kunna hantera två misslyckade graviditeter på raken.
    Min barnmorska är jättebra, det var hon som tyckte att jag skulle göra ett tidigt ultraljud för att dämpa oron. Så håll tummarna för mig på fredag! Hjärta

• Mochi1
    isabelle81 skrev 2021-01-05 08:43:19 följande:

VUL gick bra :) Är på jobb så ville bara uppdatera snabbt. Hjärtat kunde ses! Jag är gladast i världen känns det som!!

Grattis! Så underbart! 
  • Mochi1

VUL idag. Jag fick äntligen se en liten bebis som som gjorde lite gympa och ett litet tickande hjärta. Så lättad, började gråta där i gynstolen. Hoppas bebis fortsätter växa som den ska, KUB som två veckor. Hoppas att allt ser bra ut då med. 
    Detta med att vara gravid, all glädje kommer tillsammans med en stor dos av oro också. Ska i alla fall berätta för min föräldrar om graviditeten idag! <3

• Mochi1
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 09:40:12 följande:
    Så härligt <3 vilken vecka är du i nu?
    v 10+0 idag! Hjärta
  • Mochi1
    Perssonlund skrev 2021-01-09 09:58:50 följande:
    Dom trodde att det kunde vara ett blodkärl som spruckit... men d kan också vara tecken på missfall men också en blödning bara som en del får.... blir alldeles snurrig av alla funderingar... tycker väl ändå att någon kanske bara hade kunnat kolla så man vet hur man kan tänka.... men jag har inte ont... sjukt illamående fortfarande och ömma bröst och det tyckte som va ett gott tecken (sen vet inte jag hur fort d avtar annars).... Jag hade bara den blödningen... inget mer. Eller ja pyttelite idag som verkar blivit kvar från igår (d handlar om någon pyttedroppe)
    Oj så läskigt. Hoppas de kan titta på det om så bara för att ge lugnande besked Hjärta
  • Mochi1
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-09 18:04:51 följande:
    Aha, trodde inte att man gjorde vul efter 9+6 längre? Kanske är olika då. Jag får nog ringa och kolla med stället vi ska till för tidigt ultraljud och se vad de brukar göra.
    Ja jag och min BM var lite oeniga om hur långt gången jag var eftersom jag inte hade ägglossning förrän dag 24 och MVC utgår från sista mens och en vanlig 28 dagars cykel. Men jag var precis 9+6 i fredags när jag var på VUL, iallafall enligt natural cycles. 
  • Mochi1
    Perssonlund skrev 2021-01-17 11:26:01 följande:

Jag har förresten skapat en facebook sida om någon är intresserad framöver. Den är dold så bara medlemmar kan hitta den :) Eller finns d någon annan som har skapat en? Kramar

Jag ska göra KUB på tisdag, om allt ser bra ut så kan jag äntligen pusta ut lite och går gärna med då! :D
Svar på tråden BF Augusti 2021