• EllieJo

BF Augusti 2021

isabelle81 skrev 2021-01-03 13:14:30 följande:

Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)

Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(

Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.

Hej :)

Förstår verkligen din oro, lever med samma efter ett MA i september.

Var på ett VUL i v.5+3 (6) nu denna grav, dels pga oro men också pga en blödning.

Då såg man ett foster osv men inga hjärtljud, storlek stämde överens med veckan.

Har ett uppföljnings VUL denna vecka, men har inga förväntningar då jag för 1,5 vecka sedan hade en störtblödning + smärta.

Fortfarande symtom och positiva test.. men försöker tänka (hur svårt de än är) att allt har sin mening och de blir som de blir..

Lycka till på ditt VUL, håller tummarna för att de får din oro att släppa :)
  • EllieJo
    Anonym (Mommo) skrev 2021-01-04 12:09:52 följande:

Idag har jag varit på tidigt ultraljud, v.9, och fått se ett litet hjärta slå. Nu kan jag andas ut och känna mig gravid på riktigt.

Grattis, vilken skön nyhet för dig! :)
  • EllieJo
    isabelle81 skrev 2021-01-05 05:21:44 följande:

Tack så mkt! Åh håller tummarna för dig! Vilken dag ska du på återbesök?

Grattis till pickande hjärta & tack för pepp!

Hade återbesök idag, nervositeten skojade man inte bort.

Mot alla odds fanns där en mini i rätt storlek o pickande hjärta.

De hittade också en koagulerad blödning högre upp i livmodern, vilket var en varningsflagga. Blev ordinerad vila i mängder & vitaminer.

De kunde inte svara på vad alla mina blödningar beror på, har en 1åring sen innan o blödde exakt noll med hen, så jag är inte kaxig i allt detta alls!
  • EllieJo
    Perzika skrev 2021-01-07 21:29:20 följande:

Det kommer gå bra ska du se!

Jag blödde i vecka 22 med min son, men de kunde inte komma fram till något. Allt gick bra!

Vill de göra en uppföljning eller ordinerade de bara vila?

Tack för uppmuntran!! :)

Åh jag förstår, var de bara den veckan du blödde?

Grattis till en lyckad bakning av sonen!

Fick en tid för ett tredje VUL om 3 veckor för uppföljning.

Jag vet att en graviditet - bebis absolut inte är självklart, men jag känner mig bra mycket mer ?skör? i denna graviditet från att ha varit rätt tuff och levt på som vanligt k förra!
  • EllieJo
    Perssonlund skrev 2021-01-09 17:08:10 följande:

Jag åkte in till akuten för att få det kollat.

Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3

Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!

Så tryggt att se ett hjärta! Glad för din skull :) har haft ett par stora blödningar denna graviditet jag med & småblödningar däremellan så jag förstår din oro till 100%!
  • EllieJo
    Perssonlund skrev 2021-01-13 20:59:48 följande:

Vet inte om jag sa att det kom ut en rätt stor klump samma kväll som jag hade varit på akuten... fick galet ont.. väntade några dagar och jag fick tillslut en tid till gyn för att se så allt fortfarande var bra efter klumpen. D var fortfarande ett foster där inne med tickande hjärta och lite smått viftande på armarna. Fick dessutom med en bild hem :) Dom kunde se mer blod och att det ligger en liten samling utanför hinnsäcken men ingen vet varför. Men jag kan blöda ett tag utan att det är någon fara (om det inte kommer massor då och så)... fick höra att d inte är alla som får ett erbjudande om ett ul i vecka 12-13... men dom tyckte att jag skulle prata med MVC den 19:de för att dom tyckte att det vore bra att kolla..

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man inte kan få göra det ändå om dom på gyn ändå tycker att det är något att ha koll på? Aja... jag e fruktansvärt tacksam över att allt ser bra ut än så längre iaf :)

Hej!

Jag fick precis samma som dig konstaterat en blödning i livmodern, fick inte så mycket mer information än så då den som utförde VUL hade väldigt bristfällig svenska. Skönt att läsa att blödningarna kan fortsätta efter då de är precis så för mig, gammalt blod men hela tiden lite grann sån stress att konstant se de..

Så frustrerande att inte veta mer om sin blödning, haha!

Fick du någon annan intressant information?

Till mig sa hon att jag skulle avstå från sex ett tag, men ej hur länge!

Jag fick en uppföljnings tid i vecka 13, om jag var du skulle jag be gyn om de en gång till :)
Svar på tråden BF Augusti 2021