• Katizi80

BF Augusti 2021

Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC. 

• Katizi80
    Anonym (hoppfull) skrev 2020-12-29 09:19:34 följande:
    Ja beroende på var du vill gå så är det bra att höra av sig i god tid. När jag väntade första ville närhälsan att jag skulle komma in på första besöket redan i vecka sju :) Denna gången gissar jag att hälsosamtalet hoppas över och jag fick första tiden i v 9. Det va också den första lediga tiden med just den bm som fanns nu.
    OK! Jag har bokat telefontid nu :)
  • Katizi80
    Perzika skrev 2020-12-29 08:18:32 följande:
    Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
    Tack :) Känns sååå spännande. Nu ska jag ringa.
  • Katizi80

Lägger till mig

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug- Soltroll ( 1:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

• Katizi80

Oj! Det blev fel ordning! Här kommer ny lista :)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug- Soltroll ( 1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

• Katizi80

Jag var på första ultraljud idag och tyvärr såg det inte bra ut. Är i v 9. Embryot borde ha vart mer än dubbelt så stort än var det var. Är helt chockad. Vi ska ta ett nytt UL slutet av nästa vecka för att se hur det utvecklar sig men läkarn sa att det inte såg jätteljust ut.

• Katizi80
    Seven Costanza skrev 2021-01-12 15:41:09 följande:
    Åh vilket ledsamt besked! Hur lång menscykel har du - har de tagit hänsyn till det eller om du vet när du hade ägglossning? Visserligen kanske det inte skulle göra skillnad såpass många mm eller cm i storlek men ändå.

Har själv inte varit på något tidigt UL utan ska på KUB nästa vecka - blir lite orolig själv för jag tycker mig ha mycket mindre symptom nu.
    Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.
    Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!
  • Katizi80
    Perssonlund skrev 2021-01-12 16:58:18 följande:
    Usch, jag blir alldeles tårögd. Håller tummarna och hoppas verkligen att d blir positiva besked. Massa styrkekramar!
    Tack snälla. Känns som ni här förstår mig bäst så skönt att skriva till er. Kram tillbaka!
  • Katizi80
    Anonym4848 skrev 2021-01-12 17:06:01 följande:
    Usch va jobbigt! :( håller tummarna att det ändå ordnar upp sig på nåt sätt? Kram!
    Tack, jag kämpar på med IVF så det blir att boka in en ny behandling så snart som möjligt. Kram!
  • Katizi80
    Perssonlund skrev 2021-01-13 20:48:34 följande:

Jag tycker också att det är så skönt att skriva av sig här när det är saker som händer eller om man funderar på något.... Hur går det för dig?

Sant! Tyvärr fick jag missfall idag. Det började krampa rejält framåt kvällen. Mkt värre än mensvärk. Efter några timmar kom det en klumpig blödning. Kändes väldigt tydligt att det var det. Ledsamt, men kändes ingen bra att ha det inom mig när jag visste att det inte stod rätt till, så på ett sätt känns det bättre. Hellre att det kommer ut naturligt än att ta mediciner. Hoppas nu kunna påbörja ny behandling så snart som möjligt.

Men skönt att det gick bra för dig! Håller tummarna för att det blir många augustibebisar här! Kram på er
Svar på tråden BF Augusti 2021