• Jenjenh

BF Augusti 2021

Hej allihopa, nu vågar jag mig på att skriva här. Bf 5/8 2021, har en 10 årig pojke redan så detta blir en riktig surprise för honom som vi ännu inte berättat än för ????

Såg det fanns fler i/runt min ålder här, 40 år. Nervöst som tusan detta, värre än med den första tycker jag men är nog pga åldern och oro runt det som spökar. Längtar till Kub-testet så man kan få veta om allt ser bra ut!

• Jenjenh

Någon mer som blir otroligt svullen om magen så det gör ont efter att ni ätit? Jag går till att bli 4-5 månader gravid om magen och spänd som tusan efter mat. Pågått i ca 5 dagar nu och går in i vecka 10 på fredag. Jag blir så svullen och ont så jag är liksom inte hungrig mer på dagen förrän sent på kvällen.

• Jenjenh

Någon mer som blir otroligt svullen om magen så det gör ont efter att ni ätit? Jag går till att bli 4-5 månader gravid om magen och spänd som tusan efter mat. Pågått i ca 5 dagar nu och går in i vecka 10 på fredag. Jag blir så svullen och ont så jag är liksom inte hungrig mer på dagen förrän sent på kvällen.

• Jenjenh
    Seven Costanza skrev 2020-12-28 16:07:03 följande:

Jag gick in i vecka 10 igår och har också haft det sådär, men det har blivit lite bättre. Ser väldigt gravid ut på em/kväll men helt som vanligt på morgonen.

Har du märkt ngt som gjorde det bättre eller sämre? Ändrade du ngt I kosten?

Som det va idag på jobbet va det hemskt efter lunch, kunde inte sitta ner ens pga smärtan, vågar inte fisa där liksom så allt hölls inne ????
  • Jenjenh

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Magen min som bråkade efter maten har lugnat sig så man kan äta normalt igen ???? men igår kväll börja den igen, mer ont liksom på olika ställen över magen. Lyfte tvätten till tvättstugan och de högg till på olika ställen, blev liksom illamående. ????

Men det bubblar därinne och jag är svullen som en ballong så jag antar det är tarmarna som börjat bråka igen, är i vecka 12 nu. Tar jag ett stort andetag så gör det ont liksom mitt på magen, ovanför naveln.

Hade en sjukt stressig vecka både privat och jobb så misstänker det byggt på obalans i kroppen?

Någon här som bor nära Borås trakterna förresten?

• Jenjenh

Jag har inga bekymmer att gå på toa längre, hade det över jul och nyår dock. Och kände mig proppmätt så fort jag ätit en gång den dagen.

Jag misstänker magkatarr nu ???? sådan smärta som kommer och går, gör ondare om jag trycker lite överst på magen liksom, kniper till /svider och hugger i olika omgångar. Värre när jag tar mig upp eller lägger mig ned, den aktiviteten liksom.

Har kraschad mage sen förr, men visst är det ok med omeprazol när man är gravid?

Eliinaw, hade heller inga problem som nu när jag väntade min son, då kunde jag äta allt hela tiden ????

• Jenjenh
    Eliinaw skrev 2021-01-17 08:36:18 följande:

Jobbigt de där. Kanske du kan kontakta BM eller VC så du kan få hjälp?

Jag kan känna mig mätt väldigt fort under måltider, men försöker då istället att äta ofta men mindre portioner.

Vill bara att alla detta gravid krämpor kan ta slut så man kan få njuta lite hehe.

Ska till bm på tisdag, göra tester och blodprov I för kub. Det har jag den 28e

Inatt har jag haft så ont, legat med en kudde tryckt emot magen ???? funderar på att ringa 1177 och se om de kan kolla på akuten, är väldigt orolig över bäbis.

Mmmm längtar till att få känna hon/han därinne så man vet allt är ok, denna oro hela tiden ????
  • Jenjenh
    Perssonlund skrev 2021-01-17 11:26:01 följande:

Jag har förresten skapat en facebook sida om någon är intresserad framöver. Den är dold så bara medlemmar kan hitta den :) Eller finns d någon annan som har skapat en? Kramar

Är jätte gärna med där också ????

Ska ringa vc imorgon bitti, så får vi hoppas på snabb tid. Har legat hela dagen i sängen, håller sig hyfsat ok, värst om jag ligger på rygg.
  • Jenjenh

Ja fy farao för drömmarna, det är inte kul med dom.

Har pratat med mvc som tyckte jag ska prata med gyn på sjukan, fick rosa aktiga flytningar igår kväll och I morse. Så de ville kolla mig så ska dit imorgon bitti för kontroll, nu är jag ännu mera orolig. De började prata om utomkvedshavandeskap..... Men märks inte det tidigare? ???? Sambon min är helt virrig nu också, han är verkligen inte bra på att hantera "kriser" märker jag ???? men usch, nu vill jag det blir imorgon!

Lactulos, hjälper det magen att hålla balansen, inte bara mot förstoppning/trög mage?

Svar på tråden BF Augusti 2021