• Perzika

BF Augusti 2021

Hej, hakar på!

Plussat och väntar tillökning 17 aug.

Har två barn sedan tidigare, 7 och 9 så detta blir en liten goding. Är 37 och funderar på att göra UL på privat klinik då jag förstått att det är mer restriktioner nu.

Skönt att se att det är fler i min ålder ????

• Perzika

Grattis till alla som plussat! ????

Jag har gått in i vecka 7 och känner mig som en klubbad säl emellanåt.

Var på inskrivning precis innan jul och barnmorskan berättade att det är som mest hormonpåslag vecka 7-8 och att det planar ut vid vecka 12.

Jag får dippar och blir som en zombie. Någon annan som känner med sig? ????

• Perzika
    Katizi80 skrev 2020-12-28 16:05:51 följande:

Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC. 

Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
  • Perzika
    Katizi80 skrev 2020-12-28 16:05:51 följande:

Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC. 

Grattis!

Man brukar kontakta MVC för inskrivning så fort man plussat och jag tänker ju att kliniken borde tipsa dig om rutinerna också. Men ring du!
  • Perzika

Okej, en fråga!

Kommer ni ta reda på könet?!

Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.

Hur känner/tänker ni?

• Perzika
    Annanstans skrev 2021-01-01 13:00:42 följande:

Hoppar in här jag, plussade svagt den 14/12 och enligt beräkning från senaste mens (som för övrigt var ett tidigt missfall) var det BIM -3. Hade ingen mens emellan men testade neg på gyn den 3/12.

4:e barnet för min del, en liten sladdis (de andra är födda 2010, 2012, 2014) och första barnet för sambon.

Jag har extremt mycket "växtvärk" såpass att jag nästan blir orolig! Har även alla andra klassiska symptom; ömma bröst, lite svullen mage, illamående, trött.. det var visserligen en hel del år sedan jag var gravid sist men jag kan inte minnas att jag har haft så tydliga symptom med något av de andra barnen. Kanske är för att jag har blivit äldre, blir 38 i februari, och krämpor etc är betydligt mer kännbara än i yngre år ;)

Grattis! Vi är änna lika :)

Jag funderar också på om symptomen ?känns mer? nu för att vi är äldre nu än när vi fick första barnen (mina födda 2011, 2013).

Jag mådde verkligen dåligt hela nyårsafton och tog 4 powernaps!

Jag undrar om det är på grund av min ålder, (eller kan det vara fler i magen)? Jag minns inte att jag var som en klubbad så ofta som jag är nu?

Härligt att det gått vägen för dig nu!
  • Perzika
    elllinand skrev 2021-01-03 23:10:57 följande:

Hej! 

Vilken rolig tråd! Jag är också gravid, i vecka 8 (7+1 dagar). Jag undrar om FB-gruppen, är den helt anonym så ingen utomstående kan se att man är med i den? Vi har inte ännu gått ut med den lilla överraskningen till alla anhöriga och vill inte att någon skall råka se  //E

Grattis! Det sägs att FB-gruppen är full (begränsning på 50) vi kanske får skapa en egen när vi alla är runt vecka 12! :)
  • Perzika
    isabelle81 skrev 2021-01-05 08:43:19 följande:

VUL gick bra :) Är på jobb så ville bara uppdatera snabbt. Hjärtat kunde ses! Jag är gladast i världen känns det som!!

Vad skönt att höra! Sicken lyx, gott att det har gått bra!

Jag ska göra KUB men här får man inte ens boka tid för KUB-UL förrän man når vecka 10. Mannen får inte heller vara med nu pga pandamin.

Har faktiskt bokat ett privat UL i nästa vecka så då får han vara med också!
  • Perzika
    Perssonlund skrev 2021-01-06 00:03:55 följande:

Hej. Det var ett tag sen jag skrev här. Har ändå läst och vill säga grattis till alla som kommit in här :) Finns det någon bf lista? Eller skulle det inte va kul att ha en annars? För övrigt så hoppas jag att det går bra för er alla här :)

Grattis själv! Hur går det för dig!

Kul med lista!

Här är mitt bidrag:

17 aug - Perzika (3:e barnet)
  • Perzika
    isabelle81 skrev 2021-01-06 12:53:13 följande:

Tror fb gruppen är full...

Trådstartaren har sagt stt FB-gruppen är full (50 pers).

Men vi kan ju göra en ny grupp när vi önskar.

Jag personligen väntar lite, tills man själv gått ut med det.
Svar på tråden BF Augusti 2021