BF Augusti 2021
Hejsan! Plussade igår :) Nr 5. Ofostrig graviditet som upptäcktes i v 10 i okt och ett tidigt missfall -18. Barn i åldrarna 19 mån-18 år ;)
Hejsan! Plussade igår :) Nr 5. Ofostrig graviditet som upptäcktes i v 10 i okt och ett tidigt missfall -18. Barn i åldrarna 19 mån-18 år ;)
Vill gärna gå med i Facebookgruppen, men tror jag väntar ett par veckor till. Mvh/Fegis ;)Grattis till plusset! Välkommen hit :)Åh, vad härligt det måste vara att få se ett litet hjärta som tickar!
Idag gjorde jag ultraljud, hjärtat pickade och beräknas vara vecka 6+5 :) så bf 8/8, samma datum som med vårat minsta barn haha!
Jag gjorde ett VUL i vecka 7 (6+5) förra graviditeten och då syntes ett tickande hjärta :)
Jag är 38 och känner likadant, tror jag slutade fylla år när jag väl hade fyllt 27 :D
hej !
plussade med digitalt 15/12 på äl+8, om allt går vägen är nr 7 beräknad till 24 augusti :)
finns det någon fb grupp man kan bli med i??
stort grattis till er alla.
Jag gjorde ett VUL i vecka 7 (6+5) förra graviditeten och då syntes ett tickande hjärta :)
Jag är 38 och känner likadant, tror jag slutade fylla år när jag väl hade fyllt 27 :D
Hos Ondrasek i Sundsvall :)
Okej, en fråga!
Kommer ni ta reda på könet?!
Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.
Hur känner/tänker ni?
Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)
Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(
Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.
Jag läste de senaste inläggen och såg att några har ganska kraftiga symptom. Jag har ett barn sen tidigare, född 2015 så detta blir barn nr 2. Jag hade inga som helst gravid krämpor under min första graviditet. Denna graviditet har jag mått hemskt. Fick redan symptom vid v 4. Illamående, ont i brösten, förstoppad, halsbränna och jätte trött. Är nu inne i vecka 9 och fått hjälp. Dricker lactulos varje dag, äter medicin för halsbränna samt för illamående. Mår bättre nu med hjälp, men tröttheten kan jag inte påverka så mycket.
Sen har jag även märkt att de spänner en hel del nere vid livmodern samt att när man trycker lite så är det ömt. Kände inte alls de vid första graviditet.