Inlägg från: Anonym (Glass) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glass)

BF Augusti 2021

Hej!

Kul att se så många som väntar barn i augusti:)

Jag plussade idag på bim -5. Har sedan tidigare två döttrar 5 & 8år. Har länge drömt om en trea men min man var klar redan efter nummer 1:(

Har inte berättar för min man än då jag är rädd för hans reaktion. Vi har det väldigt bra i vår relation och jag är rädd för att förstöra detta. Är mitt uppe i husrenovering som aldrig tycks bli klar så det känns inte rätt att kläcka nyheten de närmsta veckorna. Hur tusan ska ja klara att vara tyst. Vet inte hur många gånger jag sagt bara idag för mig själv: jag är gravid!

Usch kan inte riktigt känna lyckan jag egentligen vill göra. Någon som är /har varit i samma sits?

• Anonym (Glass)

Igår var det min tur för KUB

Fick se en liten bebis som låg och vinkade och fick väldigt fina siffror (1/15750)
    Blev framflyttad hela 5dagar trots att jag är helt säker på sista mens. Kan man verkligen ha ÄL 8dagar efter sista mens första dag?
    BM försa sig nästan utan att jag frågat så tror det är hen lillebror

Berättade för barnen igår och min 7åring blev överlycklig medan 5åringen la sig ner och grät och ville absolut inte bli storasyster:/

• Anonym (Glass)

Hej!
    Verkar inte vara så mkt aktvitet här längre men har en fråga;)

Jag får gå på gravledigt i v32+0 pga tungt arbete men känner att jag vill försöka arbeta till v34+0. Vi brukar ha sommaravtal då vi har vår lön *2,5 from mitten av juni så jag måste ju hinna med några sådana pass;)

Har 36 sparade semester dagar och har missat lägga in så tar bara ut semster v.23. Vad är bäst. Ta gravpenning from v.34+0 tom BF och då alltså bara få halva lönen i juli, och då ha för mkt semester kvar nästa år så de kommer betalas ut och då dras det mer skatt va?

Eller ska jag "slösa" min semester och lägga 2v i slutet av juli för att då få en hel månadslön men 2v mindre semester på kontot som annars hade betalts ut nästa år?

Otydligt blev det men summa summarum: lönar det sig att semester och få hel lön, eller spara semestern och ta grav.peng och senare få semstern utbetald fast med högre skatt?

Svar på tråden BF Augusti 2021