BF Augusti 2021
Hej! Jag hoppar gärna in här. 30år två barn sen innan (en dotter på 7 & en pojke på 10)
Enligt min sista mens så är bf 16 augusti :) Inte planerat då vi är mitt uppe i flytt men ack så välkommet ändå :D
Hej! Jag hoppar gärna in här. 30år två barn sen innan (en dotter på 7 & en pojke på 10)
Enligt min sista mens så är bf 16 augusti :) Inte planerat då vi är mitt uppe i flytt men ack så välkommet ändå :D
Jag känner mig som en första gångs förälder... har en son på 10 och en dotter på 7....
Nu sitter jag här ochfunderar...upptäckte lite blod strimmor när jag var på toa... jätte ljusrosa. Inte mkt men lite...
Har haft missfall innan. Jag vet att d sägs vara vanligt.. och så, men när man inte haft d med dom andra så blir man ju ändå lite orolig... skulle haft ägglossning nu egentligen. Kanske inte ens har något med det att göra....
Jag undrar i alla fall hur det går för er andra med graviditeten och så :)
Är det bara strimmor så är det ingen fara <3
Jag har fått 3 mf/ma i år, men blödde inget litet innan dem, men nu som gravid för fjärde gången så får jag lite blod i flytningarna varje dag, men bebis hjärta tickar för fullt på ultraljud =)
Förstår fullt din oro! Men livmodertappen är extra full av blod nu, och kan lätt blöda. Sedan blir slemhinnorna lätt torra och kan blöda.
Hoppas det inte ökar med blod!
Hej. Det var ett tag sen jag skrev här. Har ändå läst och vill säga grattis till alla som kommit in här :) Finns det någon bf lista? Eller skulle det inte va kul att ha en annars? För övrigt så hoppas jag att det går bra för er alla här :)
Grattis själv! Hur går det för dig!
Kul med lista!
Här är mitt bidrag:
17 aug - Perzika (3:e barnet)
Jag fick en riklig blödning ikväll... efter samlag. Vet inte riktigt vad man ska tänka... Eftersom jag inte hade någon smärta så ville dom inte att jag skulle in och tyckte jag kunde avvakta och ringa till min bm på måndag...
Sån bergochdalbana av känslor... man försöker tänka positivt men ändå kan man inte sluta tänka negativt...
Hoppas att d går bra för er andra iaf :)
Vad jobbigt :( Har det lugnat sig? Håller tummarna!!
Livmodertappen kan ju va extra känslig för stötar och så och det är inte helt ovanligt att det kommer en blödning efter sex. Men den ska inte hålla på länge eller vara stor.
Hoppas den avtagit!
Jag åkte in till akuten för att få det kollat.
Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3
Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!
Så skönt att du fick det kollat <3 mycket bättre att slippa onödig oro.