isabelle81 skrev 2021-01-17 19:16:36 följande:
Nä men fy din stackare :( Hur klarar du vardagen? Även om du säker inte jobbar såklart. En kollega till mig hade det med alla sina tre barn :( Jag har aldrig mått speciellt illa i mina graviditeter, dock på eftermiddagen har det kommit smygande. Endast de ggr jag väntat tjejerna och så även denna gång. Ingenting med pojkarna endast ökat luktsinne liksom. SÅ jag är ganska säker på en tjej ;)
Mitt stora problem har varit åderbråck som började vid barn nr två och eskalerade med barn nr 3. Opererats x flera så nr 4 gick helt ok. Givetvis med stödstrumpor ;) Gjorde även en bukplastiken efter barn nr 3 som klarade en graviditet galant så hoppas att ytterligare en ska gå. Sen blir det sterilisering här ;) Mannen stoppade efter tre barn så ja, han är väldigt snäll:) (Är hemma hälften av tiden och gör minst hälften av allt annat ska tilläggas)
Jo, jag jobbar. Ska bli skönt efter tisdag så jag går ut med graviditeten. Men det känns som många fattat. Hänger en del på toa och står flera gånger per dag i fikarummet och hänger på diskbänken och småknaprar i mig hårdbröd. En enda har vågat fråga, så då var jag ärlig. Chefen vet pga behövde placeras bort från vissa arbetsuppgifter. På hemmaplan är min man den stora anledningen till att det fungerar. Han gör allt just nu. Jag nattar däremot minst ett barn varje natt. Det är en väldigt lätt uppgift eftersom barnen 9 ggr av 10 somnar direkt med mig. Jag kan tom lägga 5-åring och 2-åring samtidigt i samma säng. Det blir cirkus om min man försöker. Ingen aning om anledningen, men det känns bra att jag i alla fall kan göra något. Jag väljer en hushållsgrej per dag som jag utför. Oftast. Små saker som att starta en tvätt eller tömma diskmaskinen eller bädda rent. Det gör jag mest för att jag inte ska gå under av dåligt samvete. Min man jobbar på utan sura miner.
Åderbråck har jag sluppit. Är det när venerna börjar synas eller blir stora/ytliga? Gör det ont? Tänkte eftersom man opererar.