BF Augusti 2021
Någon här som har relativt tätt mellan barn och kan rekommendera en bra syskonvagn? Helst med lååång sufflett och vanlig sittdel :)
Någon här som har relativt tätt mellan barn och kan rekommendera en bra syskonvagn? Helst med lååång sufflett och vanlig sittdel :)
Carena Visby har vi haft. 13 månader mellan våra två äldsta, så vi fick användning av den ett bra tag
Nej, den har Stockholmsmått så den funkar överallt i stan. Vi bor i en förort och har rört oss mycket i elljusspår i skogen och grusvägar och det har inte varit några problem för oss.
Tycker vagnen är bra överlag, har dock inga andra dubbelvagnar att jämföra med. Gillar att barnen kan sitta bakåtvända, att varukorgen är stor, det är typ fullt liggläge på sitsarna och den är rätt billig. Vi köpte vår begagnad, den är från 2017 och vi köpte den 2019 för 1700kr.
Regnskyddet tyckte jag dock inte om, så vi har använt två regnskydd för enkelvagn istället för det för dubbelvagn.
Låter konstigt att de skulle ha gjort den bredare. Vet inte hur bred vår är, men den går in i princip överallt.
Har ingen koll på maxvikten på varukorgen, men är rätt säker på att vi lastat den med bra mycket mer än 4kg. Dock så brukar vi inte packa så tungt där nere ändå, har mycket i skötväskan så det har inte behövts.
Vi har nog haft den i bilen nån gång, men oftast har vi inte behövt ha med dubbelvagn nånstans. Vi brukar inte åka bil nånstans för att gå långpromenader ensamma. Annars har vi ofta tagit med 2 enkelvagnar eller sele+vagn eftersom barnen hade olika sovtider första året, så det var skönare att söva en i taget i enkelvagn om det alternativet fanns. Sen den stora blev 2år började vi använda enkelvagn+ståbräda.
Hur stor åldersskillnad har du mellan dina? Har du mycket mer än 1år så kommer ju dubbelvagnen förmodligen inte att användas särskilt länge, så då kanske man inte behöver lägga så mycket energi och pengar på vagnen.
En till jobbig sak är att i min region verkar de dragit ner jättemycket iom corona. Fick ett stressat telefonsamtal istället för inskrivning med info man kan hitta när man googlar, typ vad man inte ska äta osv. Och nu får man inte göra nåt mer förrän kub v. 13. Inte lämna några prover, absolut inte tidigt vul osv. Ser att andra får åka in tidigt. Hur ser det ut hos er, går ni privat?
Hej hej! Ny här. 40 år, bor i Göteborg, väntar mitt första barn. BF 22/8. Är nu i vecka 7. Det är julstängt på IVF-kliniken så jag fick tid för ultraljud först vecka 9. Ska man ringa den vanliga MVC tro? Nån som har koll. Läste på nån app nämligen att det är vid den här tiden man ska kontakta MVC.
Okej, en fråga!
Kommer ni ta reda på könet?!
Jag har både flicka och pojke sedan tidigare, och då valde jag att ta reda på det. Nu tänkte jag skippa, men kontrollmänniska så är jag ändå nyfiken och undrar verkligen om jag kommer kunna hålla mig.
Hur känner/tänker ni?
Hejhej jag hoppar gärna in här! Går in i vecka 8 imorgon med tredje barnet! Har två pojkar sedan innan som är 3 år och 1,5 år. Denna bebis var inte planerad alls men älskad från första stund ändå! Dock lite panikslagen på hur vi får ihop livet med tre små haha! Grabbarna kommer ha hunnit bli 2 och strax 4 när killen kommer! Någon med fler barn tätt i ålder eller som är i samma sits som jag haha
Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)
Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(
Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.
Förra graviditeten gjorde jag ett vul i v 7+2 tror jag men blev framflyttad till 6+5 istället med tanke på storl på bönan. Då syntes hjärtat tydligt iaf :)
Nu blir det inget ultraljud förrän i v 10+4 (privat) och börjar bli rikrigt nervös för min växtvärk är så gott som borta men lär inte få något ultraljud hos bmm innan kub så är bara att vänta.
Ah, trist att den är full. Jag väntade till vecka 20 med första barnet innan jag gick med i FB-grupp och det ångrade jag. Det är så givande att vara med. Så med andra barnet gick jag med direkt. Det är ju ingen oinbjuden som ser det. Hur som helst. Jag är med om det skapas en till grupp :)
Hur har ni det med illamående? Jag har det tufft varenda dag och det är psykiskt påfrestande att veta hur länge detta ska pågå. Till kring vecka 30 om det ska vara som mina två andra graviditeter :| Jag är även väldigt trött och får g a l e n frossa. Det sistnämnda kan vara pga viktnedgång. Jag kan aldrig hålla vikten ibörjan. Fryser ni?