Inlägg från: isabelle81 |Visa alla inlägg
  • isabelle81

BF Augusti 2021

Mochi1 skrev 2021-01-04 21:39:03 följande:

Hej alla,

Grattis till alla pluss här i tråden! Behöver skriva av mig lite.

Jag är i vecka 9+2 idag och har fått tid till VUL nu på fredag. Är så himla nervös. Väntar första barnet och i somras hade jag en MA så är supernojjig över att fostersäcken ska vara tom även denna gång. Nu har vi försökt i cirka 1,5 år, fyller 33 i år så känner en viss stress.

Vet att ett tidigare MA inte ökar risken för att det ska ske igen, men själva erfarenheten av det gör det svårare att känna en stark trygghet och tillit till att allt ska gå bra. 

När vi gick genom MA i somras så blev jag så klart jätteledsen och superbesviken, men kände ändå att det var hanterbart eftersom det var en ofostrig graviditet och liksom inget embryo som hade dött. Men vet inte hur jag kommer kunna hantera två misslyckade graviditeter på raken.

Min barnmorska är jättebra, det var hon som tyckte att jag skulle göra ett tidigt ultraljud för att dämpa oron. Så håll tummarna för mig på fredag! 

Samma här och jag är i v 6+6 idag och ska göra VUL nu på morgonen. Så nervös.
  • isabelle81
    Anonym (Mommo) skrev 2021-01-04 12:09:52 följande:

Idag har jag varit på tidigt ultraljud, v.9, och fått se ett litet hjärta slå. Nu kan jag andas ut och känna mig gravid på riktigt.

Så underbart! Grattis :)
  • isabelle81
    Anonym4848 skrev 2021-01-03 14:28:58 följande:

Jag är också orolig själ, brukar iofs vara det annars med men extremt nu.. :(

6+3 idag och har typ inga symtom alls. Lite ömma bröst som varit sen bim, och ibland typ drar det lite ner mot vänster jumske men är extremt lite, typ inbillning. Annars känner jag absolut ingenting. Är 35, så det där med ålder verkar inte stämma på mig iaf..om det nu inte är nåt fel på mig :(

Verkar helt omöjligt att hitta nån som gör vul här, så får försöka stå ut till kub.. :(

Jobbigt med oron :( och väntan... man kan göra vul peivar från v 8+0. Jag jobbar inom vården så pratade med en läkare på jobb efter min ofostriga grav som hjälpte mig boka in besök på gyn. Sen förra veckan när jag såg henne frågade jag henne när man tidigast kan göra vul och då sa hon jag kan göra ett på dig som idag :) så snällt!
  • isabelle81
    EllieJo skrev 2021-01-03 19:24:38 följande:

Hej :)

Förstår verkligen din oro, lever med samma efter ett MA i september.

Var på ett VUL i v.5+3 (6) nu denna grav, dels pga oro men också pga en blödning.

Då såg man ett foster osv men inga hjärtljud, storlek stämde överens med veckan.

Har ett uppföljnings VUL denna vecka, men har inga förväntningar då jag för 1,5 vecka sedan hade en störtblödning + smärta.

Fortfarande symtom och positiva test.. men försöker tänka (hur svårt de än är) att allt har sin mening och de blir som de blir..

Lycka till på ditt VUL, håller tummarna för att de får din oro att släppa :)

Tack så mkt! Åh håller tummarna för dig! Vilken dag ska du på återbesök?
  • isabelle81

VUL gick bra :) Är på jobb så ville bara uppdatera snabbt. Hjärtat kunde ses! Jag är gladast i världen känns det som!!

• isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-01-05 09:40:26 följande:

Gud va kul! Själv får jag vänta till KUB - det blir om två veckor så jag räknar ner .

Tack! Nu ska jag ringa bm nästa vecka för vidare planering :)
  • isabelle81
    Mochi1 skrev 2021-01-05 13:23:16 följande:

Grattis! Så underbart! 

Tack! Ja väldigt härligt :)
  • isabelle81
    Anonym (Mommo) skrev 2021-01-05 15:44:25 följande:

Grattis! Visst är det faktiskt att se det lilla hjärtat!

Tack :) ja verkligen! Första gången för mig jag gör ett så tidigt ul
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-01-06 07:42:09 följande:

Vad skönt att höra! Sicken lyx, gott att det har gått bra!

Jag ska göra KUB men här får man inte ens boka tid för KUB-UL förrän man når vecka 10. Mannen får inte heller vara med nu pga pandamin.

Har faktiskt bokat ett privat UL i nästa vecka så då får han vara med också!

Tack :) ja privat verkar de ha andra regler här också. Jag frågade en läkare på jobb och hon ville hjälpa mig. UL-läkare och himla gullig :) Funderar ändå på att boka ett privat om några veckor... Sen blir det KUB. Jag blir ju 40 nästa år så lite fundersam om siffrorna. Fick bra siffror -18 när jag väntade nr 4. De andra har jag fått innan jag var 29 år.

Spännande nästa vecka för er :)
  • isabelle81
    Milie skrev 2021-01-06 09:53:01 följande:

Vad glad jag blir att jag hittade den här tråden. Jag har alltid bara gått från BIM-grupp till Facebook men såg aldrig om någon skapade en FB-grupp där. Har ni skapat någon? Annars hänger jag gärna här tills vidare :)

Jag är 33 år och väntar mitt 3:e barn med BF 8 augusti.

Tror fb gruppen är full...
Svar på tråden BF Augusti 2021