BF Augusti 2021
Lägger till mig:
14 aug - Perssonlund (3:e barnet)
17 aug - Perzika (3:e barnet)
25 aug - isabelle81 (5:e barnet)
Lägger till mig:
14 aug - Perssonlund (3:e barnet)
17 aug - Perzika (3:e barnet)
25 aug - isabelle81 (5:e barnet)
Grattis till pickande hjärta & tack för pepp!
Hade återbesök idag, nervositeten skojade man inte bort.
Mot alla odds fanns där en mini i rätt storlek o pickande hjärta.
De hittade också en koagulerad blödning högre upp i livmodern, vilket var en varningsflagga. Blev ordinerad vila i mängder & vitaminer.
De kunde inte svara på vad alla mina blödningar beror på, har en 1åring sen innan o blödde exakt noll med hen, så jag är inte kaxig i allt detta alls!
Jag fick en riklig blödning ikväll... efter samlag. Vet inte riktigt vad man ska tänka... Eftersom jag inte hade någon smärta så ville dom inte att jag skulle in och tyckte jag kunde avvakta och ringa till min bm på måndag...
Sån bergochdalbana av känslor... man försöker tänka positivt men ändå kan man inte sluta tänka negativt...
Hoppas att d går bra för er andra iaf :)
Jag åkte in till akuten för att få det kollat.
Hon vet inte anledningen men där va ett litet pyre med ett klart tickande hjärtat iaf <3 Inget att oroa sig för och jag skulle höra av mig om jag fick nya blödningar men nu va det lugnt iaf <3
Tack kära ni som väljer att skriva. Så peppande och sånt stöd ni ger! Tack snälla ni!
Jag trodde att jag kunde vara lugn efter att ha sett bebisen igår... på kvällen kom en stor klump... inget färskt blod... bara en klump och ?gammalt? blod. Åkte dock inte in igen... kände att jag ringer BM imorgon. Känner mig fortfarande gravid, illamående och symtom som jag har haft innan... även om jag inner i inne är lite orolig så känner jag att d borde ha med blodet att göra? Eller? Får man inte färskt blod i samband med missfall? Tänker väl att det borde va rätt omöjligt att ett foster åker ut utan att man blöder.... eller har jag fel?
Uppdaterar mer när jag vet mer.... ifall någon skulle vara mer om något liknande... hoppas allt e bra och att d får vara bra resten av tiden... står mitt i en flytt och orkar verkligen inte med en massa krångel :(
Ja bara gammalt. Jag är i vecka 9+1 :)
Sant! Tyvärr fick jag missfall idag. Det började krampa rejält framåt kvällen. Mkt värre än mensvärk. Efter några timmar kom det en klumpig blödning. Kändes väldigt tydligt att det var det. Ledsamt, men kändes ingen bra att ha det inom mig när jag visste att det inte stod rätt till, så på ett sätt känns det bättre. Hellre att det kommer ut naturligt än att ta mediciner. Hoppas nu kunna påbörja ny behandling så snart som möjligt.
Men skönt att det gick bra för dig! Håller tummarna för att det blir många augustibebisar här! Kram på er
Jag mår illa dygnet jävla runt och spyr de flesta dagar. Blir åksjuk av att bara gå. Scrolla på mobilen kan jag bara göra få minuter. Mjölkbaserade produkter gör "efterkänslan/illamåendet" värre. Ibland känner jag bara fuck this fucking shit och scrollar loss på mobilen och käkar kladdkaka med grädde. Sen ligger jag och spyr så mycket att jag får buksmärtor. Så jag måste sköta mig exemplariskt och då får jag må ordentligt illa istället för extremt illa. Woho.
Det där med smärtan har jag aldrig upplevt i tidigare graviditeter. Jag mår alltid dåligt och spyr. Är så sjukt orolig att det betyder att livmodern är större pga tvillingar.. Får se på tisdag med ultraljud hur det ser ut.
[quote=80915822][quote-nick]Eliinaw skrev 2021-01-26 20:25:19 följande:[/quote-nick]Var på KUB idag. Allt såg bra ut. Blev bakåt flyttad bf. Så istället för 7 augusti blev det den 1a augusti. Hon räknade ut att jag är 13+1. Låg sannolikhet på alla tester. Så lättad.[/quote
Så härligt! Grattis :)
Hur mår ni där ute?!
KUB-UL för mig i nästa vecka - kunde man se kön få förresten?
Fick hålla min kompis 3 veckors baby i helgen, OMG sötchock!!