Inlägg från: isabelle81 |Visa alla inlägg
  • isabelle81

BF Augusti 2021

Perzika skrev 2021-02-14 18:26:30 följande:

Hej tjejer!

Det är lite skralt i tråden, läser alltid på kvällarna men när jag ska svara så får jag inte fram några mellanslag så alla ord sitter ihop och går inte att läsa... Nu har jag varit på KUB i början av veckan! Jättekul att jag fick en barnmorskan som var under upplärning för just KUB så jag fick passa på att kolla in min bebis medan hon och hennes mentor "övade" på att ta rätt mått. Som den sprattlade! 

Såg jättebra ut och jag fick låg risk, jag hade ju googlat en massa innan för det var ju ingen som sagt att man mäter en spalt med vätska.... Var lite nojig just för att jag googlat och fått fram någon sannolikhetssiffra för någon med min ålder (38) men där kanske man skulle låta bli. 

Försökte fråga om kön men hon sa att man inte riktigt såg det i den veckan (13).

Skulle ni kolla kön? Vi tänkte inte det först men vi båda har ändrat oss, jag tror också att jag då tänker för mycket av vad det är för kön under förlossningen medan att jag istället bara vill "njuta" av hela förloppet eftersom man väntar på henne eller honom. Jag respekterar ju att folk såklart känner olika.

Vi har fortfarande inte berättat för någon, men träffar man mig ser man min kula. Har lite ångest att berätta för chefen, jag tycker inte om att sätta någon i klistret, men nej jag är ju inte oumbärlig hahah

Min riktiga ångest är däremot för min egen mamma. Hon har alltid åsikter och genom åren blir det hellre att jag undviker att berätta saker. Vi har en "bra" relation och pratas vid varannan vecka men just jobbigare grejer som jag vet vad hon redan kommer tycka sopar jag gärna under mattan. Sa jag att jag var 37 år eller? hahahaha

Vad härligt :) Var på kub igår och allt såg bra ut! Så skönt. Blir 40 i juni så oroat mig en del faktiskt. Nytt bf 22 aug så ändrar i listan :)

Efter kub la jag ut på sociala medier och blev direkt anstormad med grattis :) Bara fyra stycken har frågat ?var det planerat? denna gången haha. Förra gången var det fler men då var det nog mer oväntat då nr 3 hann bli 9 år innan hon föddes. Nu är det ingen som tror på mig när jag säger ?men NU är det sista!? ;)

Vi kommer ta reda på kön :) kan säga redan nu att det är en tjej ;) har två av varje så jag har haft rätt på mina gissningar tidigt med de andra :)

Berättade för min chef på medarbetarsamtal mer för ca 2 v sedan :) hon blev glad och det kändes verkligen ärligt :)

Kan vara svårt med mamma. När folk tycker mycket brukar jag tänka att ja det är deras åsikt men den får stå för den personen. Vet att det är svårare när det är någon som står en nära...
  • isabelle81

4 aug - Seven Costanza (2:a barnet)

8 aug - Holy93 (1:a barnet)

9 aug - Tjoppan (5:e barnet)

14 aug - Perssonlund (3:e barnet)

15 aug - Mommo (2:a barnet)

17 aug - Perzika (3:e barnet)

17 aug - Soltroll (1:a barnet)

22 aug - Katizi80 (1:a barnet)

22 aug - isabelle81 (5:e barnet)

23 aug - Slinkann (3:e barnet)

• isabelle81
    HannaNova skrev 2021-02-16 16:05:06 följande:

Hej igen,

Jag får nu lämna gruppen då jag igår var på KUB där de inte såg något så fick göra vaginalt ultraljud idag och fick veta att mina foster inte lever, det var tvillingar och de hade båda vart döda sen vecka 5-6. Skulle vart i vecka 13 idag. Känner mig så lurad då jag inte misstänkt missfall alls då jag hade mina gravidsymptom kvar. Har nu tagit abortpiller och hoppas på bebis 2022 istället. Lycka till alla!!

Nej så hemskt :( Fruktansvärt! Tänker på dig! Kramar
  • isabelle81
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-16 16:27:05 följande:

Beklagar :( <3

Jag va också på kub igår men det gick inte att genomföra för vätskeansamling i bebisen. Ska träffa läkare på fredag men det lät inte alls positivt. Så hemskt nu när man inte får ha med sin partner heller :(

Håller tummarna för dig! Hoppas på det bästa. Vården för undantag för partner. Där jag jobbar tillåter vi pappor stanna på BB om det finns särskilda skäl så stå på dig om det! Kramar
  • isabelle81
    Eliinaw skrev 2021-02-17 18:07:33 följande:

Uppdaterar listan lite:)

1 aug - Eliinaw (2:a barnet)

25 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Jag ändrade mitt datum till 22:a men är nu tillbaka på 25:e... Jag kopierar igen.
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-02-16 22:53:28 följande:

Vad skönt att läsa att det har gott bra! Hahah, vad roligt att ni blir så stor familj! Var det som jobbade på BB dessutom?

Kärlek har man ju alltid gott om :)

Haha, vad roligt att du redan ?vet?!

När jag var på KUB så fick jag känslan av en kille. Min man tror dock på tjej så det blir intressant att kolla på RUL!

Ja nu ska vi berätta för syskonen i dagarna, så det ska bli kul! Jag ska helt klart återkomma när jag har berättat för min mamma och berätta om hennes reaktion :)

Jätteskönt! Ja det stämmer :) Arbetsskada ;) Så mysigt med bebisar och även senare såklart. Däremot är jag inte så bra på att vara föräldraledig ;) Brukar ta 4-5 månader sen vill jag jobba lite timmar iallafall :) Nu jobbar vi båda deltid och turas vi om att vara hemma med lillan som är 21 månader. Jag är ledig idag och igår :)

Ja ta det med en nypa salt. Jättemånga som tycker så mkt som sagt. Nu är det ingen på jobb som tror på mig när jag säger jo men NU är det sista ;) Men det är VERKLIGEN sista. Kommer sterilisera mig. Blir 40 och tredje snittet så det blir stopp :)

Spännande med syskonen :) Uppdatera gärna med reaktionerna! Hoppas min dotter mjuknar med tiden :)
  • isabelle81

1 aug - Eliinaw (2:a barnet)

8 aug - Holy93 (1:a barnet)

22 aug - isabelle81 (5:e barnet)

Hoppas alla är med nu :)

• isabelle81
    Slinkann skrev 2021-02-17 23:40:20 följande:

Fy vad tråkigt att några fått så sorgliga besked Skickar massa styrkekramar till er och hoppas att det är er tur snart! <3

Jag var på KUB igår och allt såg fint ut med bebis på UL men vi fick rätt så dåligt resultat ändå. BM såg dock på UL att det hade varit en tvillinggraviditet men att den ena dött väldigt tidigt, hon trodde att det kunde påverka resultatet.

Fick göra NIPT så nu är det bara att vänta på resultatet...

Håller tummarna :) Då är det säkert så att det var pga tvillinggraviditet som det blev dåligt resultat.

Jag funderade mkt på det här med kub. Om man skulle gå på nipt direkt. Även om man får bra resultat så är det bara en sannolikhet.... är det genom nipt man kan få reda på könet? Kramar
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-02-18 19:04:20 följande:

Japp då berättade vi för barnen:

?Är det sant?? ?Åh vad roligt? ?Vi ska får bebis!? Min åttåring har kramat min mage flera gånger efter det ??

Berättade för mor och far.

Mor: ?Jaja...? (total silent)

Far: ?Men ni skulle väl inte skaffa fler barn??

Mor: ?Då får ni skaffa större bil?

Jag: ?Vi har två bilar idag, vi ser inte det som något problem?

...

Far: ?Ja men då får man ju säga grattis!?

Samtalet fortsatte och min mamma sa aldrig grattis...

Min farhåga var sann, men nu har jag dragit av plåstret iaf.

Kan tillägga att jag är enda barnet, så de har två barnbarn.

De är väldigt trevliga och sociala annars. Inte direkt att jag kommer be dem vara barnvakt. Så synd att de (främst mamma) beter sig så här...

Bättre ringa svärmor, hon kommer bli överlycklig iaf!

Vad kul barnen blev glada :) Tråkigt med din mamma... De kanske själv ångrade sig att de inte skaffade fler...? Vissa har bara svårt att glädjas åt andra tyvärr :( Men om det är 3:e så behöver ni ju inte skaffa större bil ;)

Kommer träffa min svärmor imorgon första gången efter vi berättat det. Hon ska passa lillan några timmar för just imorgon ska vi jobba båda :)

(Vi har bara en bil för tillfället (vi jobbar nästan aldrig samtidigt) så när fyran var liten bytte vi våra två äldre mot en nyare 7-sits. Lite knepigt ibland men skönt ändå. Mkt jobb med två bilar...)
  • isabelle81
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-02-18 10:44:02 följande:

Ja med nipt brukar man få reda på könet om man vill veta det :) är ju mycket säkrare med nipt än kub men kostar desto mer. Funderar hur det kommer bli för mig (om jag nu får bra besked imorgon) som skulle göra kub i måndags, men nu kommer tiden för att kunna göra det gått ut. Undrar om det blir fv prov direkt då istället.

De kommer kanske fråga dig om fv prov men nipt hade jag hellre gjort. Kanske skrämt upp min man nu när jag sa att kub bara visar sannolikheten men det är ju sant. För han sa ska vi inte göra nipt ändå. Jag sa att det rekommenderas inte när siffrorna är bra så iaf får vi betala det själv... kanske värt det. Ska fundera.
  • isabelle81
    Jolly23 skrev 2021-02-18 11:29:21 följande:

Jag som fått riktigt dåliga resultat 2 gånger trots att det sedan visat sig vara bra skulle aldrig någonsin mer göra kub. Skulle göra nipt direkt nästa gång.

Vi fick inte reda på könet när vi gjorde nipt. Det är lite olika hur dom gör.

Ja lite så tänker jag också. Sen kan man ju får bra resultat men när bebis kommer så... kanske ska göra nipt ändå. Ska kolla upp det! Frågade ni om könet?
  • isabelle81
    Holy93 skrev 2021-02-24 23:12:08 följande:

Jag betalade the nub techs för att kolla/gissa kön på min och de säger flicka, så får väl se vad som tittar ut! Min sambo har två pojkar sen innan så det vore kul om vi fick en tjej tillsammans, såklart glad oavsett!

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på kön, hur ska ni göra? (Ni som inte redan vet)

Vad kul! Sett dem på fb och skickat in en bild till dem men de kunde tyvärr inte se. Våra bilder avbildade inte precis denna detalj ;) Vi kommer ta reda på det :) ?vet? redan att det är en tjej :)
  • isabelle81
    Holy93 skrev 2021-02-25 18:12:19 följande:

Vad kul, hur "vet" du det? Jag känner att det här är en kille men alla verkar säga tjej, till och med killen och hans mamma haha

Jag har bara mått illa när jag väntat mina flickor men aldrig med pojkarna, har två av varje så det vore väldigt märkligt om det är en pojke. MEN det är ju ändå fullt möjligt såklart :) Spännande!!
  • isabelle81
    Perzika skrev 2021-03-14 07:53:30 följande:

Hej alla!

Hur går det för er, har alla flyttat till Facebook nu?

Jag har ?outat? mig för hela jobbavdelningen nu så det känns bra! Har en mage som inte går att dölja... :)

Har RUL den 23 mars - gissar att ni har runtomkring nu i mars också? Hur går det för er? Något som gjort RUL redan?

Vad kul :) jag berättade efter kub :) RUL 30/3! Börjat känna lite små rörelser också :) Nej jag är bara här inte på fb :)
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-16 20:30:25 följande:

Var på RUL i onsdags - allt var bra men blev tyvärr inofficiellt tillbakaflyttad tre dagar så BF 6/8 istället för 3/8. Hoppas ändå att det blir tidigare för jag brukar börja jobba runt den 7/8 och jag har redan ett barn som fyller år på första arbetsdagen efter jullovet så det vore så himla typiskt om det ska vara så med båda barnen med den födelsedagsstressen precis när man har uppstart på jobbet.

Sedan var det faktiskt väldigt känslomässigt efter RUL för jag var SÅ säker på att det var en pojke eftersom jag mått exakt likadant som med sonen, men det är en flicka. Vi kommer att ha 5,5 år mellan barnen så jag har tänkt att det vore en större förhoppning om nära relation med ett syskon av samma kön, och när vår son har pratat om syskon har han bara pratat om att han vill ha en lillebror. Klart att jag förstår att det inte måste bli bättre relation med samma kön men kändes ändå som att luften gick ur mig för jag var som sagt SÅ säker och i mitt huvud har jag målat upp det som en lillebror. Är lite rädd nu helt ärligt att sonen på fem år inte ska bli glad så vi har fortfarande inte berättat för honom eller för våra föräldrar/vänner. Bara chefen och två nära kollegor som vet. Någon som varit i den sitsen - hur bemöter man ett barn om hen inte blir glad över nyheten att få ett syskon?

Vad härligt att allt var bra :) Grattis! Jag är helt inställd på en tjej till (har två av varje men tjej nu senast 2019) Mina stora barn önskar sig en lillebror medan jag och mannen nog tror att tjej blir roligare för lillan ;) Jag hoppas bara allt är bra på RUL nu, ska dit 30/3 och är rätt nervös faktiskt.
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-17 22:09:37 följande:

Tack så mycket - jag ska bara vänja mig vid tanken att det blir en lillasyster och har börjat fundera mer på namn och sådär, men känns fortfarande konstigt eftersom jag tyckte att jag visste preciiis att det var en pojke . Jag var också rätt nervös inför RUL och där vi går får mannen faktiskt följa med trots pandemin, men sedan hade vi i sista stund ingen barnvakt så det blev lite oroligt för mig, mer än jag hade tänkt. Hoppas allt går bra för er på RUL!

Tack :) Låter härligt! Vi har också börjat prata så smått om namn, dock bara tjejnamn hehe. Ja här (Skåne) får min man inte vara med. Jag tycker synd om alla som väntar första barnet i denna pandemi :(
  • isabelle81
    Seven Costanza skrev 2021-03-18 06:28:59 följande:

Ja, min svägerska fick första barnet i höstas och jag vet faktiskt inte hur det var med regler kring partner då, men vad jag vet är att hon har tyckt att föräldraledigheten inte alls varit som hon hade tänkt eftersom alla mammagrupper samt öppna förskolan och liknande varit stängda, så jag hoppas att det bättrar sig till det är dags för oss.

Ja det är jättetråkigt verkligen :( vi har vår flicka på 22 mån hemma (hon har ej börjar dagis och kommer inte heller göra det framöver) och jag hade planer på öppna förskolan och kyrkis etc men allt är inställt.
  • isabelle81

Hej på er tjejer! RUL idag och allt såg bra ut, var rätt nervös (är nog åldern haha) Det är en liten kille där inne!! Jag som var 99,9 % säker på tjej, alltså bombsäker haha. En kille, kan fortfarande inte tro det ;) Kört varannan från första så kille, tjej, kille, tjej och nu då kille :)

Det här med jobb. Jag är i v 20 nu, 19+1 idag men jobbar fordrande. Hos oss får vi själv bestämma om vi ska forttta eller inte. Trots att jag jobbar på sjukhus är jag fanatiskt inte orolig. Våra patienter (kvinnokliniken) är ju en väldigt kontrollerad grupp och jag känner mig säker och trygg trots att jag oftast är den person de möter först i dörren. Hur är det för er? Jag hade tänkt jobba fram till midsommar ungefär annars.

Letar hus mitt i allt så imorgon 8.30 kommer en mäklare hit. Jättekul tycker barnen då det är påsklov här ;)

Svar på tråden BF Augusti 2021