Hur stor chans?
Hur stor chans är det att vinna hög vinst om man köper 10 Sverigelotter?
Hur stor chans är det att vinna hög vinst om man köper 10 Sverigelotter?
Ja det blir inte så stor skillnad direkt...
Alla lotterier går ut på att den som säljer lotterna ska tjäna mycket pengar.
Och att alla har en liten, liten chans att vinna = det är kul att se om man har turen med sig, men man räknar såklart med att bli av med pengarna.
Vad menar du med hög vinst?
Vinstplanen finns här:
www.sverigelotten.se/om-sverigelotten/vinstplan/
Sannolikheten för att vinna minst 1 000 000 om man köper 10 lotter blir 10 * 4 / 3 000 000 = 0.0013 %
Köper du 10 lotter om dagen så får du en miljonvinst med ca 200 års mellanrum.
Tar man med vinster på 25 000 eller högre så är sannolikheten dubbelt så hög.
De har satsat på att ge många låga vinster och väldigt få "storvinster". En helt meningslös lott.
Vinstplanen finns här:
Sannolikheten för att vinna minst 1 000 000 om man köper 10 lotter blir 10 * 4 / 3 000 000 = 0.0013 %
De har satsat på att ge många låga vinster och väldigt få "storvinster". En helt meningslös lott.
Vinstplanen finns här:
Hela poängen med lotterier är att den som säljer lotter går med vinst och de som köper lotter går med förlust. Att köpa lotter kan vara ett trevligt nöje men det är inte en god investering.
Finns det någon lott förutom trav, stryktips osv som har högre vinstchans än Sverigelotten?
Själva idén med lotteri är ju just att du inte vet om/när/var/hur du vinner. Det ska kittla och locka dig att spela mer. "nästa gång vinner jag säkert", det är just den Kicken som får folk att fastna i spelberoende. Nån vinst här och där gör att man spelar igen och igen och igen för nästa gång kan vara högvinst. Slutar jag spela kan jag ju missa vinsten...
Själva idén med lotteri är ju just att du inte vet om/när/var/hur du vinner. Det ska kittla och locka dig att spela mer. "nästa gång vinner jag säkert", det är just den Kicken som får folk att fastna i spelberoende. Nån vinst här och där gör att man spelar igen och igen och igen för nästa gång kan vara högvinst. Slutar jag spela kan jag ju missa vinsten...
Det vet jag men måste väl finnas någon lott med högre vinstchans?